KINEZI ISPOD FRUŠKE GORE GRADE NAJDUŽI TUNEL U SRBIJI! Sledeće godine počinje izgradnja koridora Ruma - Novi Sad, BRZA SAOBRAĆAJNICA SPOJIĆE DVA AUTO-PUTA

informer.rs

13:18 Društvo 6

B. S. - M. M. D. | 20. 09. 2020.

KINEZI ISPOD FRUŠKE GORE GRADE NAJDUŽI TUNEL U SRBIJI! Sledeće godine počinje izgradnja koridora Ruma - Novi Sad, BRZA SAOBRAĆAJNICA SPOJIĆE DVA AUTO-PUTA

Dužina budućeg Fruškogorskog koridora biće 47,7 kilometara, a tunela 3,5 kilometara. Brza saobraćajnica spojiće dva auto-puta - ka Šidu i ka Subotici


Radovi na Fruškogorskom koridoru od Novog Sada do Rume počeće iduće godine i biće vredni 606 miliona evra. Dužina budućeg koridora je 47,7 kilometara, a spojiće Koridor 10 i Koridor 4. Zanimljivo je da će se na njemu naći i tunel "Iriški venac" dužine 3,5 kilometara, koji će biti najduži u Srbiji. Izgradnjom nove brze saobraćajnice, Novosađanima će Aerodrom "Nikola Tesla" biti dostupan za manje od pola sata.

SRBIJI TEK PREDSTOJE BOLJI DANI! Ovo su TOP 5 gradova koje očekuje EKONOMSKI BUM!

informer.rs

Fruškogorski koridor deo je putnog pravca Novi Sad - Ruma - Šabac - Loznica - granica sa Bosnom i Hercegovinom. Koridor će povezati i tri opštine - Novi Sad, Irig i Rumu, a rešiće problem prelaska teretnih vozila preko Fruške gore i kroz Irig. Ključni građevinski objekat saobraćajnice Novi Sad - Ruma biće dvocevni tunel kroz Frušku goru dužine 3,5 kilometara, od Iriga do Paragova i još jedan most preko Dunava u dužini od 1,8 kilometara.

Kamioni kroz tunel

Ova saobraćajnica ima za cilj da izmesti tranzitni saobraćaj s prostora Nacionalnog parka "Fruška gora" kroz tunel "Iriški venac".

(VIDEO) TRI TUNELA, 32 MOSTA NA SAMO 30,9 KILOMETARA! Evo zbog čega je toliko teška deonica autoputa od Preljine do Požege!

 

Komercijalni ugovor za izgradnju Fruškogorskog koridora s kineskom kompanijom CRBC, vredan 606 miliona evra, usvojen je na sednici Vlade Srbije, a ministarka građevinarstva i infrastrukture Zorana Mihajlović podseća da je Srbija pre mesec dana dobila potvrdu kineske Eksim banke, odnosno kineskog ministarstva, da je odobren kredit za finansiranje tog projekta.

informer.rs

- Sve nadalje sada su tehničke stvari. Mi ćemo do kraja godine završiti projektno-tehničku dokumentaciju i verujem da ćemo do kraja sledeće godine konačno moći da počnemo radove na Fruškogorskom koridoru - navodi Mihajlovićeva.

Fruškogorski koridor
 

Trasa: Novi Sad - Ruma
Ključni objekti: tunel od 3,5 km i most od 1,8 km
Vrednost projekta: 606 miliona evra
Izvođač radova: CRBC Kina
Početak radova: tokom 2021.

Ona ističe da će početak radova zavisiti i od usklađivanja sa sredstvima iz budžeta, jer deo avansa daje Vlada Srbije, a drugi deo ide iz kredita. Mihajlovićeva navodi da je izgradnja Fruškogorskog koridora važna kako bi se nadovezao na deonicu Ruma-Šabac-Loznica.

Više radnih mesta

Stručnjaci ističu da je odlično što će uskoro početi da se gradi ta deonica, kao i što će veliki broj vozila tada zaobilaziti Frušku goru.

- Dobro je što ćemo dobiti ovaj koridor. Tu je saobraćaj frekventan i bitno je da se zbog ekologije izmesti prolazak teretnih vozila preko Fruške gore. Projekat će zaposliti i veliki broj ljudi, a svakako je dobro da se u zemlji grade putevi. Na ovoj saobraćajnici naći će se i tunel dužine 3,5 kilometara, a kod nas ne postoji duži tunel, tako da je i to jedna od karakteristika ovog koridora - ističe Goran Rodić, stručnjak za građevinu.

informer.rs

Ekonomista Milan Kovačević kaže da je Fruškogorski koridor veoma značajan za ovaj deo Srbije jer povezuje tri opštine, ali spaja našu zemlju sa širim okruženjem, pa će puštanje u rad ovog puta olakšati dotok robe.

- Dobro je da se grade putne mreže, ali je veoma značajno i da se vodi računa o ekologiji u okolini Fruške gore. Takođe, kada je finansiranje u pitanju, treba da se postave prioriteti s obzirom da su pregovori o finansijama još u toku, a već imamo zaduženja - kaže on.

Šta sve CRBC radi u Srbiji

Kineska kompanija "Čajna roud end bridž korporejšen" (CRBC) državna je korporacija za ekonomsku saradnju. Delatnost CRBC-a je primarno fokusirana na izgradnju puteva, mostova, tunela i luka, kao i drugih oblika saobraćajne infrastrukture.

U Srbiji je to preduzeće gradilo most Zemun-Borča, dok sada radi na Koridoru 11, i to deonicu od Preljine ka Požegi. Uključeni su i u izgradnju Industrijskog parka u Borči.


Čeda Velja

20.09.2020. 14:21

Добро, али што граде кинези, што не граде срби????!!!


Acaa

20.09.2020. 18:04

@Čeda Velja - Pa mi želimo da nam bude sta duže a ne da bude na kraju 1milijarda trošak i da je nakon 2 godine za popravak. Ko misli da kinezi imaju samo loš kvalitet taj greši mnogo.


neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

20.09.2020. 14:42

kad vidite ko kupuje zemlju na ulazu i izlazu iz tunela sve će vam biti jasno. Tumel ceda naparvi od FG sporedno mesto . Veliko privredno i u svakom pogledu Jugoslaviji je bio dobar pt preko Venca jedan za oba smera a maloj Srbiji nije dovoljan a ima dva puta za svaki smer po jedan. Vreme će pokazati ko je bio u pravu.Srbiska sirotinja gradi tunel DRUGIMA a generacije ce dga otplacivati.Kome treba neka pravi. Ovo je strateški takodje jako loše po Srbiju posebno Vojvodinu a i opasnost po Frušku G.



Muki

20.09.2020. 18:11

Samo ste trebali da zabranite teretni saobracaj od skretanja za autoput kod rume, oni izbegavaju naplatu putarine, a nama se sliva manje para u budzet, put je u katastrofalnom stanju, od iriga do paragova preko venca trebaju milioni da se to rekonsteuise koliko su kamioni ostetili put, a ko to placa mi, e pa lepo putarina izvolite, ne moze neko da mi kaze da oni stede, pa ti kamioni idu 20 na sat preko venca, kilometarske kolone iza njih, kome se mi ulizujemo nije mi jasno, a radimo na ustrb turizma i naplate u budzet, ajde neko normalan nek razmisli.


Vesna

21.09.2020. 08:32

Konacno i to! Stvarno je vreme za tako nesto, samo bi trebali uz to napravit i obilaznicu oko Petrovaradina, jer od silnih kamiona i buseva ne mozes disati u Petrovaradinu.


Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.