• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer

Izvor: M. M. DUDUKOVIĆ

05.04.2021

16:59

LJUDI, PA OVO NEMA NIGDE! POGLEDAJTE DETALJNU MAPU SRBIJE KAKVU NIKAD NISTE VIDELI! Imaćemo 1.000 kilometara auto-puteva do kraja godine!

Vesti

LJUDI, PA OVO NEMA NIGDE! POGLEDAJTE DETALJNU MAPU SRBIJE KAKVU NIKAD NISTE VIDELI! Imaćemo 1.000 kilometara auto-puteva do kraja godine!

Podeli vest

U Srbiji se trenutno gradi više od 300 kilometara autoputeva i brzih saobraćajnica, a više od 200 milijardi dinara izdvojeno je dodatno ove godine za nastavak infrastrukturnih projekata. Planirano je da se do 2025. godine izdvoji više od 1,5 milijardi evra za putnu infrastrukturu

- Do kraja ove i početkom sledeće godine imaćemo 1.000 kilometara autoputeva i po tome ćemo biti prva zemlja u regionu. Putevi nas spajaju međusobno, ali i sa celim okruženjem. Vreme je da se grade putevi, pruge, metroi... Napokon smo kadri da finansiramo velike projekte. Konačno imamo mogućnost da ispunimo ono što smo snevali 70 godina - poručio je predsednik Srbije Aleksandar Vučić prilikom obeležavanja početka radova na deonici Novi Beograd - Surčin, koja je nastavak autoputa "Miloš Veliki".

Razvoj ekonomije

Ekonomista Ljubomir Madžar kaže da, kad god se negde izgradi autoput, stvori se verovatnoća da taj kraj počne ekonomski da se razvija i da je ekspanzija u gradnji autoputeva veoma korisna za Srbiju.
- Od velike i moderne mreže autoputeva imaćemo samo koristi, zbog čitave privrede. Znate i sami da su tokom proteklih godina stranci dosta zaobilazili Srbiju jer nam putna mreža nije bila dobra, a sad će uz te velike saobraćajnice i projekte nicati i nove fabrike i pogoni, što je jako dobro za nas - zaključuje Madžar.

Veliko gradilište

I željno iščekivan Fruškogorski koridor od Rume do Novog Sada uskoro počinje s gradnjom. Najkasnije početkom 2022. trebalo bi da počne i izgradnja autoputa i brze saobraćajnice do Požarevca, zatim od tog grada do Velikog Gradišta, pa do Golupca i Donjeg Milanovca.

Među radovima koji predstoje su još dva važna autoputa, a to su Zrenjanin - Beograd i šumadijski koridor "Karađorđe". Dva kraka ovog koridora počinjaće u Lajkovcu i Mladenovcu, spajaće se u Aranđelovcu, odakle će ići preko Topole i rodnog sela vožda Karađorđa Petrovića - Viševca ka Rači kod Kragujevca, a zatim preko Svilajnca i Despotovca do Bora. Na taj način "Vožd Karađorđe" spojiće i Koridore 10 i 11.

Već u maju ove godine u planu je i početak gradnje deonice od Požege do Boljara ka Crnoj Gori, dugačke 107 kilometara, koja će ubrzati putovanje do Jadranskog mora.

Dok su poslednje pripreme za početak značajnih projekata u toku, trenutno su putari aktivni na autoputu Čačak - Požega, gradnji Moravskog koridora od Čačka preko Kruševca do Pojata i autoputu Kuzmin - Sremska Rača, a građevinski radnici su vredni i na autoputu Ruma-Šabac-Loznica.

U januaru 2020. godine potpisan je Memorandum o razumevanju i izradi planske i tehničke dokumentacije za izgradnju autoputa Beograd(Borča)-Zrenjanin-Novi Sad, sa kineskom kompanijom "Čajna Šandong internešenel". Dužina autoputa od petlje Borča do krajnje tačke na obilaznici oko Zrenjanina biće 58 kilometara, a od Zrenjanina do Novog Sada 45 kilometara. Procenjena vrednost izgradnje je oko 600 miliona evra.

"Digitalni autoput" spaja koridore

Moravski koridor trebalo bi za četiri godine da poveže Čačak i Pojate, odnosno Koridore 10 i 11 u dužini od 112,3 kilometra, ali i sve telekomunikacione uređaje duž autoputa. Tako će vozači imati sve informacije značajne za bezbednost na putu, koje će stizati iz upravljačkog centra za kontrolu saobraćaja. Duž celog autoputa imaće na raspolaganju i besplatan internet.
Prateći LED ekrane duž autoputa ili digitalne radio-uređaje u kolima, oni će tačno znati da li ima vremenskih neprilika, zastoja, bačenih predmeta, sudara vozila na autoputu.

Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Srbije Tomislav Momirović kaže za Informer da je Srbija trenutno jedno veliko gradilište sa više desetina novih putnih pravaca koje gradimo.

- Radovi tokom zimskog perioda nisu prekidani, a u ovim prvim prolećnim danima, sa otopljavanjem, očekujemo intenziviranje radova na najvećim infrastrukturnim projektima. Mi kontrolišemo dinamiku radova, a svakodnevno i vikendom obilazimo najvažnije projekte da bismo iskontrolisali poštovanje rokova - kaže Momirović.

Menjamo sliku države

On dodaje da je pokrenuto na desetine velikih infrastrukturnih projekata, koji će izmeniti sliku Srbije, a tokom ove godine očekujemo završetak deonice autoputa "Miloš Veliki" od Preljine do Požege, brze pruge od Beograda do Novog Sada, kao i najvećeg dela obilaznice oko Beograda.

Foto: Informer

- Nastavljamo ubrzanim tempom ostale strateške projekte, spajanje Valjeva sa autoputem "Miloš Veliki". Prioritetni projekat jeste i izgradnja deonice autoputa od Beograda ka Sarajevu Kuzmin - Sremska Rača, izgradnja saobraćajnice od Požarevca do Velikog Gradišta, i od Velikog Gradišta do Golupca, obilaznica oko Novog Sada sa novim mostom, izgradnja trase od Kragujevca do Mrčajevaca, kao i spajanje puta od Bačkog Brega do Nakova - navodi ministar.

Od Preljine do Požege 35 mostova i tri tunela

Za deonicu od Preljine do Požege u stručnim krugovima važi da je najzahtevnija na autoputu Miloš Veliki. Projektovana dužina deonice iznosi oko 30 kilometara, a u trupu autoputa predviđeno je 30 mostova (ukupne dužine 6.500 metara, odnosno oko 3.250 metara autoputa), šest nadvožnjaka u sklopu devijacija (ukupne dužine 555 metara), četiri nadvožnjaka u sklopu petlji (ukupne dužine 1.600 metara) i pet mostova van autoputa (ukupne dužine 300 metara).

 

Postovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

komentari
Lazni Bot

pre 3 godine

Daj napisite da zbog Vucica imamo vazduh i vodu pa da nam sve bude jasno.

tea

pre 3 godine

Turska je izgradila 4000 km autoputeva i onda je usledio privredni, dakle i turistički "bum". Srpskih 1000 kilometara je , uzimajuči u obzir odnos površina dve zemlje, mnogo značajnija investicija . Uverena sam da da će i privrerdni rast biti srazmeran ulaganju.Živela Srbija

Vitomir

pre 3 godine

Slovenija, pet puta manja od Srbije, ima 600 km autoputeva. I nisu oni to što čini zemlju razvijenu. Investirajte u školstvo, zdravlje, životnu sredinu. Sretno.

banat1952

pre 3 godine

Ne lupetaj. Gde si ti u Sloveniji video 600 km. autoputeva ?

sledeća vest

Politika

TV

Hronika

JOŠ Hronika VESTI

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set