LJUDI, PA OVO NEMA NIGDE! POGLEDAJTE DETALJNU MAPU SRBIJE KAKVU NIKAD NISTE VIDELI! Imaćemo 1.000 kilometara auto-puteva do kraja godine!
Podeli vest
U Srbiji se trenutno gradi više od 300 kilometara autoputeva i brzih saobraćajnica, a više od 200 milijardi dinara izdvojeno je dodatno ove godine za nastavak infrastrukturnih projekata. Planirano je da se do 2025. godine izdvoji više od 1,5 milijardi evra za putnu infrastrukturu
- Do kraja ove i početkom sledeće godine imaćemo 1.000 kilometara autoputeva i po tome ćemo biti prva zemlja u regionu. Putevi nas spajaju međusobno, ali i sa celim okruženjem. Vreme je da se grade putevi, pruge, metroi... Napokon smo kadri da finansiramo velike projekte. Konačno imamo mogućnost da ispunimo ono što smo snevali 70 godina - poručio je predsednik Srbije Aleksandar Vučić prilikom obeležavanja početka radova na deonici Novi Beograd - Surčin, koja je nastavak autoputa "Miloš Veliki".
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić objavio je danas video snimak sa gradilišta na auto-putu "Miloš Veliki", koje će danas obići, uz komentar "Srbija se gradi na svakom koraku"
01.04.2021
09:50
Razvoj ekonomije
Ekonomista Ljubomir Madžar kaže da, kad god se negde izgradi autoput, stvori se verovatnoća da taj kraj počne ekonomski da se razvija i da je ekspanzija u gradnji autoputeva veoma korisna za Srbiju. - Od velike i moderne mreže autoputeva imaćemo samo koristi, zbog čitave privrede. Znate i sami da su tokom proteklih godina stranci dosta zaobilazili Srbiju jer nam putna mreža nije bila dobra, a sad će uz te velike saobraćajnice i projekte nicati i nove fabrike i pogoni, što je jako dobro za nas - zaključuje Madžar.
Veliko gradilište
I željno iščekivan Fruškogorski koridor od Rume do Novog Sada uskoro počinje s gradnjom. Najkasnije početkom 2022. trebalo bi da počne i izgradnja autoputa i brze saobraćajnice do Požarevca, zatim od tog grada do Velikog Gradišta, pa do Golupca i Donjeg Milanovca.
Među radovima koji predstoje su još dva važna autoputa, a to su Zrenjanin - Beograd i šumadijski koridor "Karađorđe". Dva kraka ovog koridora počinjaće u Lajkovcu i Mladenovcu, spajaće se u Aranđelovcu, odakle će ići preko Topole i rodnog sela vožda Karađorđa Petrovića - Viševca ka Rači kod Kragujevca, a zatim preko Svilajnca i Despotovca do Bora. Na taj način "Vožd Karađorđe" spojiće i Koridore 10 i 11.
Već u maju ove godine u planu je i početak gradnje deonice od Požege do Boljara ka Crnoj Gori, dugačke 107 kilometara, koja će ubrzati putovanje do Jadranskog mora.
Dok su poslednje pripreme za početak značajnih projekata u toku, trenutno su putari aktivni na autoputu Čačak - Požega, gradnji Moravskog koridora od Čačka preko Kruševca do Pojata i autoputu Kuzmin - Sremska Rača, a građevinski radnici su vredni i na autoputu Ruma-Šabac-Loznica.
U januaru 2020. godine potpisan je Memorandum o razumevanju i izradi planske i tehničke dokumentacije za izgradnju autoputa Beograd(Borča)-Zrenjanin-Novi Sad, sa kineskom kompanijom "Čajna Šandong internešenel". Dužina autoputa od petlje Borča do krajnje tačke na obilaznici oko Zrenjanina biće 58 kilometara, a od Zrenjanina do Novog Sada 45 kilometara. Procenjena vrednost izgradnje je oko 600 miliona evra.
"Digitalni autoput" spaja koridore
Moravski koridor trebalo bi za četiri godine da poveže Čačak i Pojate, odnosno Koridore 10 i 11 u dužini od 112,3 kilometra, ali i sve telekomunikacione uređaje duž autoputa. Tako će vozači imati sve informacije značajne za bezbednost na putu, koje će stizati iz upravljačkog centra za kontrolu saobraćaja. Duž celog autoputa imaće na raspolaganju i besplatan internet.
Prateći LED ekrane duž autoputa ili digitalne radio-uređaje u kolima, oni će tačno znati da li ima vremenskih neprilika, zastoja, bačenih predmeta, sudara vozila na autoputu.
Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Srbije Tomislav Momirović kaže za Informer da je Srbija trenutno jedno veliko gradilište sa više desetina novih putnih pravaca koje gradimo.
- Radovi tokom zimskog perioda nisu prekidani, a u ovim prvim prolećnim danima, sa otopljavanjem, očekujemo intenziviranje radova na najvećim infrastrukturnim projektima. Mi kontrolišemo dinamiku radova, a svakodnevno i vikendom obilazimo najvažnije projekte da bismo iskontrolisali poštovanje rokova - kaže Momirović.
Menjamo sliku države
On dodaje da je pokrenuto na desetine velikih infrastrukturnih projekata, koji će izmeniti sliku Srbije, a tokom ove godine očekujemo završetak deonice autoputa "Miloš Veliki" od Preljine do Požege, brze pruge od Beograda do Novog Sada, kao i najvećeg dela obilaznice oko Beograda.
Foto: Informer
- Nastavljamo ubrzanim tempom ostale strateške projekte, spajanje Valjeva sa autoputem "Miloš Veliki". Prioritetni projekat jeste i izgradnja deonice autoputa od Beograda ka Sarajevu Kuzmin - Sremska Rača, izgradnja saobraćajnice od Požarevca do Velikog Gradišta, i od Velikog Gradišta do Golupca, obilaznica oko Novog Sada sa novim mostom, izgradnja trase od Kragujevca do Mrčajevaca, kao i spajanje puta od Bačkog Brega do Nakova - navodi ministar.
Od Preljine do Požege 35 mostova i tri tunela
Za deonicu od Preljine do Požege u stručnim krugovima važi da je najzahtevnija na autoputu Miloš Veliki. Projektovana dužina deonice iznosi oko 30 kilometara, a u trupu autoputa predviđeno je 30 mostova (ukupne dužine 6.500 metara, odnosno oko 3.250 metara autoputa), šest nadvožnjaka u sklopu devijacija (ukupne dužine 555 metara), četiri nadvožnjaka u sklopu petlji (ukupne dužine 1.600 metara) i pet mostova van autoputa (ukupne dužine 300 metara).
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće
registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili
nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji,
etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne
predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.
komentari
Lazni Bot
pre 4 godine
Daj napisite da zbog Vucica imamo vazduh i vodu pa da nam sve bude jasno.
Turska je izgradila 4000 km autoputeva i onda je usledio privredni, dakle i turistički "bum". Srpskih 1000 kilometara je , uzimajuči u obzir odnos površina dve zemlje, mnogo značajnija investicija . Uverena sam da da će i privrerdni rast biti srazmeran ulaganju.Živela Srbija
Slovenija, pet puta manja od Srbije, ima 600 km autoputeva. I nisu oni to što čini zemlju razvijenu. Investirajte u školstvo, zdravlje, životnu sredinu. Sretno.
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić objavio je danas video snimak sa gradilišta na auto-putu "Miloš Veliki", koje će danas obići, uz komentar "Srbija se gradi na svakom koraku"
Ruski sistem protivvazdušne odbrane S-400 nadmašuje američki Patriot po mobilnosti i raznovrsnosti ciljeva, navodi se u analizi Centra za analizu svetske trgovine oružjem (CAMTO) u ruskom časopisu Nacionalna odbrana.
Rat između blokadera i opozicije ušao je u novu, radikalnu fazu i više se ne zna ko je protiv koga. Izborni krah na lokalnim izborima u Negotinu, Sečnju i Mionici do koske je ogolio pravo stanje stvari unutar blokaderskog pokreta i na površinu izbacio blato u koje su blokaderi u proteklih 13 meseci pokušali da gurnu celu Srbiju.
Stravičan slučaj maloletnog Vuka R. (13) iz Kraljeva, kog je fizički i verbalno zlostavljala grupa vršnjaka iz škole, bacavši na njega petarde i trerajući ga da ulazi u reku Ibar i viče: "Ja sam Ćaci", pokazuje šta je našem društvu u poslednjih godinu dana uradila blokaderdska fašistička ideologija.
Posle 18 godina, klupko oko prodaje NIS-a se odmotava, ali učesnici te sramne odluke upetljali su se u sopstvene laži, pa se više ne zna ni ko pije, ni ko plaća.
Šesta epizoda Informerovog TV spektakla “Na merama”, koja se emituje večeras od 20h, otkriće vam zašto je “žuti političar” Borko Stefanović dobio “titulu” “Pakleni vozač”, šta u teretani radi Borkov partijski šef i tajkun Dragan Đilas, gde posle Skupštine odlazi njihova stranačka drugarica Marinika Tepić…
Prošle sedmice u popularnoj Informerovoj TV emisiji "Na merama" mogli ste, između ostalog, da vidite, kako biznismen iz Ratkova Branko Babić sa Draganom J. Vučićevićem dogovara kupovinu medija Junajted grupe, šta na pijaci pazari ministarka Milica Đurđević Stamenkovski, kakve turustičke aranžmane merka poslanica-blokaderka Biljana Đorđević, gde penzionerske dane provodi nekadašnji lider SPO-a Vuk Drašković…
Gosti Info jutra Nikola Rađen, bivši vaterpolista, Dragan Vasiljković, fondacija "Kapetan Dragan" i Branko Babić, biznismen komentarisali su uvrede na račun Srba koje dolaze iz regiona.
Zaposleni i učenici Tehničke škole "Ivan Sarić" iz Subotice potresnim rečima oprostili su se od svog učenika (15) čije telo je pronađeno u automobilu koji je bio u garaži porodične kuće.
Čačak je potresao jeziv masakr u jednoj porodičnoj kući, a u kojoj su pronađena tela majke, oca i sina. Komšije stradalih otvorile su dušu za Informer.
Stručnjak za svemir i zračenje Klajv Dajer kaže da je incident, u kojem je avion kompanije JetBlue Airbus pao nekoliko hiljada metara kroz vazduh, izazvan "kosmičkim zracima".
Tokom sledeće nedelje, vojni objekti u Ukrajini biće napadnuti kao odmazda za napad dronom na soliter u Groznom, izjavio je danas lider Čečenije Ramzan Kadirov.
Kao odgovor na napade Ukrajine, ruska vojska je pokrenula masovni udar raketama "Kinžal" na ukrajinske vojno-industrijske komplekse i energetska postrojenja, saopštilo je rusko ministarstvo odbrane.
Književnik Radivoj Raša Popov je pre 11 godina doživeo veliku neprijatnost kada su ga napala dvojica maloletnika koji su mu oteli novac, a onda pokušali i da provale u njegov stan.
Vlasnica mačke Nikola (24) želela je da proveri da li se njena ljubimica Mila smirila i naučila da se ne igra jelkom, ali je eksperiment propao za svega nekoliko minuta.
Privatni detektiv Rejmond Rano, koji više od 30 godina prati bračna neverstva, tvrdi da postoji jedan vrlo jasan znak koji često otkriva muškarce koji varaju, a to je stanje njihovog automobila.
Fejsbuk Dejting poslednjih meseci privlači sve više pažnje, ali mlađi korisnici i dalje teško dolaze do mečeva. Starija publika mnogo bolje koristi ovu opciju, dok mladi sve češće prelaze na druge aplikacije.
Veljko Kuzmančević, suprug modne dizajnerke Verice Rakočević, ispričao je kako se odrekao potomstva i da nakon očeve smrti nikada nije posetio njegov grob.
Imate mišljenje?
Ukoliko želite da ostavite komentar, kliknite na dugme.
Ostavite komentar