BUDITE OPREZNI, JEDAN VOZAČ PLATIO KAZNU ČAK 755.000 DINARA! Evo šta sve snimaju nove saobraćajne kamere
Podeli vest
Dugo smo se pitali šta sve snimaju brojne kamere za video-nadzor raspoređene na gotovo svim važnijim raskrsnicama u Beogradu i drugim gradovima Srbije, duž autoputa i na svim graničnim prelazima. Vozače je najviše zanimalo da li će ih policija koristiti za otkrivanje saobraćajnih prekršaja
Svi oni koji ne poštuju saobraćajne propise više nemaju ni promil šanse da se provuku i prođu nekažnjeno!
11.04.2021
08:03
Da, definitivno hoće i to već uveliko radi, u šta su se mnogi već uverili, zato vam donosimo pregled konkretnih prekršaja koji se na ovaj način otkrivaju.
Kako kamere hvataju neregistrovana vozila?
Sve nove kamere koje je kompanija Huawei instalirala po nalogu MUP-a i lokalnih samouprava, radi unapređenja sistema videonadzora i bezbednosti građana, opremljene su i softverom za prepoznavanje registarskih oznaka na vozilima.
Kada neko vozilo prođe pored kamere, ona skenira i pročita broj, a poseban softver ga uporedi sa takozvanom "crnom listom" na kojoj se nalazi spisak svih vozila kojima su istekle registracione nalepnice, izvađen iz policijske baze podataka. Kad dođe do ukrštanja, odnosno poklapanja registarskih oznaka, takvo vozilo se automatski izdvaja. Tada operater još jednom proverava podatke i štampa poziv sa fotografijom, na kojoj se vidi da neregistrovano vozilo učestvuje u saobraćaju.
Zajedno sa time, vlasniku snimljenog vozila se šalje i prekršajni nalog kojim mu se daje mogućnost da u roku od 8 dana plati samo polovinu predviđenog iznosa kazne. Na taj način, praktično bez ikakvog angažovanja pripadnika Saobaćajne policije na ulicama, lako mogu da se otkriju svi oni koji voze neregistrovana vozila ako makar jednom prođu nekom raskrsnicom pokrivenom kamerama.
Jedan vozač je platio - 755.000 dinara!
U policiji su za Telegraf potvrdili da su na ovaj način, kao i specijalno opremljenim patrolnim vozilima, otkrili već više od 20.000 onih koji su prekršili Zakon o bezbednosti saobraćaja na putevima. Oni su učestvovali u saobraćaju sa neregistrovanim i neosiguranim vozilima, zbog čega su već morali da plate kazne.
Neki vozači su kažnjeni iznosima od samo 5.000 dinara, jer im je registraciona nalepnica istekla manje od 30 dana, neki 10.000 dinara jer su vozili posle više od 30 dana nakon isteka, a neki su platili i mnogo veće kazne.
Ove poslednje kamere su snimile na više različitih mesta i po nekoliko puta, a svaki snimak, načinjen različitog dana, tretira se kao dokaz za jedan prekršaj i dostavlja nadležnom sudu uz zahtev za pokretanje prekršajnog postupka. Rekord za sada drži jedan Smederevac kome su uručena 84 prekršajna naloga, jer je u periodu od četiri meseca u 84 različita dana snimljen da vozi neregistrovan automobil, tako da je na kraju morao da plati ukupno 755.000 dinara.
Foto: Tanjug
Na udaru i zaboravni vozači
Osim onih koji voze neregistrovane automobile, policija sa lakoćom otkriva i vlasnike vozila kojima je za više od 60 dana istekla registracija, a nisu vratili registarske tablice nadležnoj policijskoj stanici, kao što propisuje Zakon o bezbednosti saobraćaja.
I to je mera koja se sprovodi zahvaljujući informacionim tehnologijama, jednostavnom pretragom baze podataka svih registrovanih vozila. Na taj način je do sada otkriveno već više od 17.000 vozača, kojima su naplaćene kazne u rasponu od 10.000 do 20.000 dinara, u zavisnosti od toga koliko je odredio sudija nadležnog prekršajnog suda.
Šta još sve kamere mogu da vide?
Sve nove kamere imaju mogućnost da snimaju i vozače, pa bi teoretski mogle da se koriste i za otkrivanje onih koji u vožnji koriste mobilni telefon ili druge uređaje za komunikaciju bez "hendsfri" uređaja, ili ne koriste sigurnosne pojaseve. Za to bi, međutim, bilo neophodno konstantno ili povremeno praćenje snimaka i dodatno angažovanje policijskih službenika u centrima za video-nadzor, pa u MUP-u kažu da to, barem za sada, ne planiraju.
Takođe, kamere bi na osnovu položaja vozila i vremena kada su snimci načinjeni, mogle da mere i trenutnu brzinu kretanja, ali takav način merenja nije predviđen našim propisima.
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće
registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili
nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji,
etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne
predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.
Ruski sistem protivvazdušne odbrane S-400 nadmašuje američki Patriot po mobilnosti i raznovrsnosti ciljeva, navodi se u analizi Centra za analizu svetske trgovine oružjem (CAMTO) u ruskom časopisu Nacionalna odbrana.
Rat između blokadera i opozicije ušao je u novu, radikalnu fazu i više se ne zna ko je protiv koga. Izborni krah na lokalnim izborima u Negotinu, Sečnju i Mionici do koske je ogolio pravo stanje stvari unutar blokaderskog pokreta i na površinu izbacio blato u koje su blokaderi u proteklih 13 meseci pokušali da gurnu celu Srbiju.
Stravičan slučaj maloletnog Vuka R. (13) iz Kraljeva, kog je fizički i verbalno zlostavljala grupa vršnjaka iz škole, bacavši na njega petarde i trerajući ga da ulazi u reku Ibar i viče: "Ja sam Ćaci", pokazuje šta je našem društvu u poslednjih godinu dana uradila blokaderdska fašistička ideologija.
Posle 18 godina, klupko oko prodaje NIS-a se odmotava, ali učesnici te sramne odluke upetljali su se u sopstvene laži, pa se više ne zna ni ko pije, ni ko plaća.
Šesta epizoda Informerovog TV spektakla “Na merama”, koja se emituje večeras od 20h, otkriće vam zašto je “žuti političar” Borko Stefanović dobio “titulu” “Pakleni vozač”, šta u teretani radi Borkov partijski šef i tajkun Dragan Đilas, gde posle Skupštine odlazi njihova stranačka drugarica Marinika Tepić…
Prošle sedmice u popularnoj Informerovoj TV emisiji "Na merama" mogli ste, između ostalog, da vidite, kako biznismen iz Ratkova Branko Babić sa Draganom J. Vučićevićem dogovara kupovinu medija Junajted grupe, šta na pijaci pazari ministarka Milica Đurđević Stamenkovski, kakve turustičke aranžmane merka poslanica-blokaderka Biljana Đorđević, gde penzionerske dane provodi nekadašnji lider SPO-a Vuk Drašković…
Gosti Info jutra Nikola Rađen, bivši vaterpolista, Dragan Vasiljković, fondacija "Kapetan Dragan" i Branko Babić, biznismen komentarisali su uvrede na račun Srba koje dolaze iz regiona.
Zaposleni i učenici Tehničke škole "Ivan Sarić" iz Subotice potresnim rečima oprostili su se od svog učenika (15) čije telo je pronađeno u automobilu koji je bio u garaži porodične kuće.
Čačak je potresao jeziv masakr u jednoj porodičnoj kući, a u kojoj su pronađena tela majke, oca i sina. Komšije stradalih otvorile su dušu za Informer.
Tokom sledeće nedelje, vojni objekti u Ukrajini biće napadnuti kao odmazda za napad dronom na soliter u Groznom, izjavio je danas lider Čečenije Ramzan Kadirov.
Kao odgovor na napade Ukrajine, ruska vojska je pokrenula masovni udar raketama "Kinžal" na ukrajinske vojno-industrijske komplekse i energetska postrojenja, saopštilo je rusko ministarstvo odbrane.
Najmanje 11 osoba je ubijeno, a više od deset povređeno u masovnoj pucnjavi u hostelu u Ateridžvilu, u blizini Pretorije, saopštila je južnoafrička policija.
Književnik Radivoj Raša Popov je pre 11 godina doživeo veliku neprijatnost kada su ga napala dvojica maloletnika koji su mu oteli novac, a onda pokušali i da provale u njegov stan.
Vlasnica mačke Nikola (24) želela je da proveri da li se njena ljubimica Mila smirila i naučila da se ne igra jelkom, ali je eksperiment propao za svega nekoliko minuta.
Privatni detektiv Rejmond Rano, koji više od 30 godina prati bračna neverstva, tvrdi da postoji jedan vrlo jasan znak koji često otkriva muškarce koji varaju, a to je stanje njihovog automobila.
Fejsbuk Dejting poslednjih meseci privlači sve više pažnje, ali mlađi korisnici i dalje teško dolaze do mečeva. Starija publika mnogo bolje koristi ovu opciju, dok mladi sve češće prelaze na druge aplikacije.
Veljko Kuzmančević, suprug modne dizajnerke Verice Rakočević, ispričao je kako se odrekao potomstva i da nakon očeve smrti nikada nije posetio njegov grob.
Imate mišljenje?
Ukoliko želite da ostavite komentar, kliknite na dugme.
Ostavite komentar