OPASNO! RIZIKUJU ŽIVOTE LJUDI I UNIŠTAVAJU PUTEVE DA BI SEBI U DŽEP STRPALI MILIONE! Neispravnim prikolicama prevoze transformatore teške 170 TONA!

Informer

21:10 Društvo 0

A. C. - K. M. | 14. 05. 2021.

OPASNO! RIZIKUJU ŽIVOTE LJUDI I UNIŠTAVAJU PUTEVE DA BI SEBI U DŽEP STRPALI MILIONE! Neispravnim prikolicama prevoze transformatore teške 170 TONA!

Policija u Priboju 22. aprila zaustavila specijalni transport firme 'Savatrans'. Utvrđeno da prikolice imaju 12 umesto 24 osovina, koliko je stajalo u dokumentaciji i u saobraćajnim dozvolama

Firma 'Savatrans' iz Beograda neispravnim prikolicama po Srbiji prevozi opasne strujne transformatore teške po 170 tona i više, otkriva Informer!

Dokumentacija do koje smo došli pokazuje da je policija u Priboju 22. aprila zaustavila specijalni transport ove firme. Kontrolom je utvrđeno da prikolice imaju 12 umesto 24 osovine, koliko je stajalo u saobraćajnim dozvolama, a merenja su pokazala i da je opterećenje po svakoj osovini veće od zakonski maksimalno dozvoljenih 16 tona! Zbog svega ovoga sa prikolica su skinute tablice i isključene su iz saobraćaja jer ugrožavaju bezbednost.

Registracija preko noći promenjena

Informer je došao do dokumentacije koja ukazuje na sumnju da je 'Savatrans' na nezakonit način preinačio registracioni list u kome je broj osovina na jednoj prikolici za prevoz specijalnog tereta preinačen sa šest na dvanaest.

- 'Putevi Srbije' su, na zahtev 'Savatransa', u aprilu izdali dozvolu za jedan vanredni prevoz na relaciji granični prelaz Uvac - Železnička stanica Priboj. 'Savatrans' je tom prilikom naveo da će transport obaviti sa dve prikolice od po 12 osovina i priložio saobraćajne dozvole koje to potvrđuju. Međutim, ti podaci nisu tačni. Prema registracionim listovima, jasno se vidi da je registracija lažirana! Prvobitno su prikolice registrovane tako da svaka ima po šest osovina, ali je istog dana, na iste tablice, izdat novi registracioni list u kome piše da svaka prikolica ima po 12 osovina - rekao je.

Opasno po ljude i puteve

Na osnovu utvrđenih nepravilnosti, 'Savatrans' je izgubio dozvolu za ovaj transport, ali ovih dana je u toku pokušaj moćnika da se dozvoli nastavak ovog 'specijalnog transporta' koji bi lako mogao da dovede i do katastrofe širih razmera. U strujnom transformatoru koji se prevozi nalaze se otrovne i kancerogene supstance koje bi u slučaju pucanja osovina i prevrtanja kamiona i prikolica mogle da zatruju okolinu. Takođe, u ovako organizovanom 'divljem' transportu postoji i velika mogućnost od izazivanja saobraćajnih nesreća, ali i oštećenja puteva, koji ne mogu da istrpe toliko opterećenje po kamionskoj osovini.

Informer

Basurić ćuti

Informer je juče pokušao da stupi u kontakt sa tehničkim direktorom 'Puteva Srbije' Slobodanom Basurićem kako bi se čula i njegova strana priče.

Odgovor na pitanje zbog čega je odlučio da ponovo vrši merenje osovinskog opterećenja prikolica, i to vagama daleko lošijim od onih na kojima se radilo prvo merenje, nismo dobili jer Basurić nije odgovarao na naše pozive i poruke.

Bez obzira na sve to, tehnički direktor 'Puteva Srbije' Slobodan Basurić pokušava da firmi 'Savatrans' izdejstvuje novu dozvolu za transport. On je prekjuče sa firmom 'Vojvodinaput' u Priboju organizovao novo merenje koje treba da dokaže da nema prekoračenja osovinskog opterećenja!?! Uz to, kako saznajemo, Basurić je sa sobom kao članove komisije poveo dve potpuno nekompetentne ženske osobe.

Informer

- Firma "Srbijaput" Beograd izvršila je 22. aprila merenje osovinskog opterećenja najnovijim i najpreciznijim vagama švajcarske proizvodnje. Te vage su XL dužine, što znači da mogu da mere cele osovine sa svih osam točkova... To je, bez sumnje, najkompetentniji i najobjektivniji način merenja u Srbiji, ali tehnički direktor 'Puteva' Basurić je ipak naložio proveru i sa firmom 'Vojvodinaput' otišao da izvrši novo merenje kako bi 'spustio' osovinsko opterećenje ispod 16 tona, što bi mu poslužilo kao alibi da 'Savatransu' opet izda dozvole - upozorava naš sagovornik i dodaje:

I u 'Putevima Srbije' bez odgovora

Novinari našeg lista uputili su zvaničan mejl JP 'Putevi Srbije' sa pitanjima ko je izdao naređenje Basuriću da opet vrši merenje, zbog čega su dve sekretarice deo stručne komisije, kao i da li će protiv Basurića biti podneta prijava.
Međutim, do zaključenja ovog broja odgovore na svoja pitanja nismo dobili.

- Basurić je sa sobom kao članove komisije u Priboj poveo i svoju sekretaricu i pomoćnika Jovanu Baranac, kao i sekretaricu direktora Zorana Drobnjaka, Marijanu Mihailović. Tako praktično sekretarice umesto saobraćajnih inženjera treba da mere osovinsko opterećenje!?! - kaže izvor Informera.

Informer

Lažirana prikolica

Sudski veštak Miladin Ilić potvrđuje da prikolice 'Savatrans' nemaju 24, osovine koliko je navedeno u  registracionom listu, već duplo manje - 12.

U Evropi strogo zabranjen ovakav prevoz transformatora

Strujni transformatori se po evropskim javnim putevima ne smeju transportovati na način kako to radi 'Savatrans', jer je takav transport u ogromnoj meri nebezbedan. Može doći do njegovog prevrtanja, što može izazvati i rušenje stambenih objekata.

Za transporte transformatora u EU koristi se posebna fabrička konstrukcija, koja se naziva 'trafoboks'. Ona se smešta između dve prikolice, a transformator je smešten u tom posebnom boksu, obezbeđen sa sve četiri strane i mogućnost havarije i prevrtanja svedena je na minimum.

Informer

"Prikolica je sastavljena iz dva modula marke 'Cometo'. Za opterećenje puta po jednoj osovini ova dva modula se tretiraju da imaju ukupno 12 osovina", napisao je ovaj veštak u svom izveštaju.


Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.