KAKVA SU PRAVA TURISTA KAD SE DESI POŽAR, POPLAVA, EPIDEMIJA NA ODMORU! Kome smeta požar na moru, sam plaća nov smeštaj

Informer

21:51 Društvo 0

K. M. - B. S. | 05. 08. 2021.

KAKVA SU PRAVA TURISTA KAD SE DESI POŽAR, POPLAVA, EPIDEMIJA NA ODMORU! Kome smeta požar na moru, sam plaća nov smeštaj

* Da bi bili evakuisani, moraju direktno da budu ugroženi ili da bude proglašena vanredna situacija, a to procenjuju lokalne državne uprave ili najčešće hoteli koji izdaju smeštaj


Turisti u inostranstvu sami plaćaju penale i izdvajaju dodatni novac za novi smeštaj ukoliko otkažu i promene hotel ako smatraju da su ugroženi požarima, dimom, poplavama ili epidemijama. Ako nadležni u nekoj od tih zemalja ne proglase vanrednu situaciju ili hoteli sami ne procene da je potrebna evakuacija ili premeštaj, trošak menjanja hotela je na putniku.

Nakon što su se naši turisti širom Grčke i Turske našli usred šumskih požara, udisali dim i pepeo i ostajali bez struje i vode, postavlja se pitanje da li sami mogu da promene ili otkažu hotel ako se osete ugroženima. Situacija u ovom slučaju nije tako jednostavna i sva je prilika da će ukoliko promene smeštaj, samoinicijativno morati da snose i troškove. Naime, da bi bili evakuisani, moraju direktno da budu ugroženi ili da bude proglašena vanredna situacija.

Skala penala

U turističkoj agenciji "Kon-Tiki" objašnjavaju u kojim ekstremnim situacijama se putnicima besplatno obezbeđuje nov smeštaj, a kada moraju da plate penale.

- Kada su vanredne okolnosti u pitanju, kao što je bio slučaj sa turistima u turskim hotelima "Lujo" i "Titanik de luks" koji su bili ugroženi zbog požara, sve turističke agencije i hoteli odreagovali su ekspresno i putnike evakuisali i smestili u druge hotele. To se radi kada je bezbednost putnika ugrožena iz bilo kog razloga, poput požara, poplava, izbijanja epidemije... U tim ekstremnim situacijama najvažnije je putnike skloniti od opasnosti i obezbediti im da bezbrižno provedu ostatak odmora na nekom drugom bezbednom mestu - kažu oni i dodaju:

NU ambasadu po vizu za Egipat

Turističke agencije apelovale su na putnike da vize za Egipat obezbede preko njihove ambasade u Beogradu. Naši turisti mogu na aerodromima u Hurgadi i Šarm el Šeiku da izvade vizu, ali agencije upozoravaju na ogromne gužve i višesatno čekanje na viziranje pasoša. Napominju da je potrebno dve nedelje pre puta da se popuni poseban formular koji ambasada šalje elektronskom poštom. Formular treba da se popuni i pošalje ambasadi nazad. Zatim treba da se sa odštampanim primerkom i dve fotografije pojavite u ambasadi. Takođe, službenici će vam tražiti vaučer/potvrdu o rezervaciji smeštaja i broju leta. Viza košta 10 dolara.

- Međutim, ukoliko bezbednost turista nije ugrožena, ali im, recimo, smeta dim u vazduhu, hoteli su ti koji određuju da li će putnik morati da plati penale ili ne. To zavisi isključivo od toga da li je bezbednost putnika ugrožena ili ne. Ukoliko kažu da nije, a putnik i dalje insistira da promeni hotel, onda mora i da plati penale, odnosno da mu se ne isplati suma za preostale dane u hotelu. Svaki hotel ima svoju skalu penala, nekada je to cena jednog noćenja, a nekada dva, tri... To zavisi od hotela do hotela. Na primer, ako hotelijeru ide 500 evra za aranžman, prilikom otkaza 300 evra će zadržati kao penal, a onih 200 agencija će prebaciti na drugi hotelski smeštaj.

Niko nije ugrožen

Kako za Informer objašnjava direktor Asocijacije turističkih agencija "Juta" Aleksandar Seničić, putnici bi čak i ukoliko žele da otkažu ili promene hotel morali da plate penale.

- Gosti se žale zbog velikih količina dima u vazduhu i što ne mogu mnogo da se kupaju, jer je dim zaklonio sunce, ali niko zdravstveno nije ugrožen - navodi Seničić.

On dodaje da je moguće da budu evakuisani samo ukoliko bi situacija bila opasnija.

- Ukoliko bi situacija bila opasnija, oni bi bili evakuisani, ali to rade nadležni u tim državama, a ne agencije. Oni odlučuju da li treba proglasiti vanredno stanje i da li je potrebno da se neko izmesti iz hotela. Sada kada svi aerodromi rade i nije proglašena vanredna situacija, ukoliko bi neko sam promenio hotel ili otkazao putovanje, sam bi snosio troškove. Jer nama hotelijeri kažu, "moj hotel radi, niko nije ugrožen, aerodromi i saobraćaj rade, ja sam za vas pripremio sobu i sada morate da platite". To je tako, nažalost - objašnjava Seničić.



Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.