NAJČEŠĆE SU META SVOJIH VRŠNJAKA! Zbog smetnji u razvoju, deca trpe vređanja i maltretiranja, nasilje trpe čak i roditelji

stock

09:48 Društvo 0

Informer.rs | 21. 06. 2022.

NAJČEŠĆE SU META SVOJIH VRŠNJAKA! Zbog smetnji u razvoju, deca trpe vređanja i maltretiranja, nasilje trpe čak i roditelji

Zbog smetnji u razvoju dece, 45 odsto anketiranih roditelja navodi da su oni i njihova deca doživela vređanje, omalovažavanja, pa čak i maltretiranje. Deca su najviše bila uznemiravana od strane nepoznatih osoba, a potom najčešće izložena i verbalnom zlostavljanju vršnjaka


Broj dece sa smetnjama u razvoju i invaliditetom nije poznat, ali poteškoće sa kojima se oni i njihovu roditelju susreću jesu. Naime, većina se suočava sa diskriminacijom od strane društva ali i jako lošim životnim uslovima, jer roditelji uglavnom nisu u mogućnosti da rade i ostvaruju prihode.

Shutterstock

Zakon ih ne prepoznaje kao takve, i socijalna primanja koja mogu da ostvare su vrlo mala, i nedovoljna za osnovne potrebe deteta. Deci sa smetnjama u razvoju teško je da se uklope u društvo i ostvare svoja prava. Institut za javno zdravlje „Batut” trenutno radi na prikupljanju podataka o broju dece koja imaju potreškoće u razvoju.

Na koji način se može popraviti njihov položaj? Kako da se roditelji izbore sa diskriminacijom u društvu? Na ova pitanja odgovor su dali gostujući u Jutarnjem programu Kurir televizije Bojana Petrović iz Udruženja Daun Beograd i prof. dr Zorica Mršević sa Fakulteta za evropske pravno-političke studije, koja je i član Viktimološkog društva Srbije.

Shutterstock

- Činjenica je da svaka različitost izaziva verbalnu agresiju i neprijateljsko ponašanje. Kada bismo se više upoznali sa temom, znali bismo da su to ljudska bića koja imaju potrebu za toplom ljudskom rečju. Ljudi imaju strah od različitosti. Neko će imati želju da pomogne, neko će imati potrebu da sklone glavu, ali imamo i one koji su nasilni. Uglavnom 80% slučajeva su majke te dece meta, imamo slučajeve da očevi "napuštaju brod". Što se tiče toga šta uraditi po tom pitanju, edukacija i sankcije - rekla je prof. dr Mršević.

Bojana Petrović ističe da je važno raditi na ranoj edukaciji.

- Vrlo je teško biti roditelj deteta sa posebnim potrebama, pogotovo u Srbiji. Društvo nema dovoljno razvijenu empatiju, država ne pruža adekvatnu podršku i roditelji se od rođenja susreću sa problemima. Ja mogu da pričam iz svog ličnog primera, ja sam roditelj deteta sa Daunovim sindromom i mi nismo doživeli diskriminaciju. Dete nam je odlično prihvaćeno od strane porodice i prijatelja. Ali, svedoci smo šta se dešava oko nas. Problemi su veliki, empatija ne postoji i ta deca dobijaju razne komentare i poruke. Roditelji ne smeju da ostanu nemi na takve stvari. Osoba koja kaže nešto za dete, a odrasla je, ja kažem da tu nema pomoći. Mislim da kada bi se ta osoba našla u takvoj situaciji, ne bi mogla da se izbori sa tim. To su nestabilne ličnosti. Treba raditi na ranoj edukaciji. Zbog toga je važna inkluzija i da našu decu ne šaljemo u specijalne škole. To je važno i za našu decu i za decu redovnog razvoja - rekla je Petrović gostujući u Jutarnjem programu Kurir televizije.

Bonus video:


Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.