SVAKI TREĆI POLOVNJAK HAVARISAN! Evo šta je pokazalo istraživanje o stanju POLOVNIH AUTOMOBILA koji se voze u Srbiji
Podeli vest
Čak 31,5 odsto proverenih vozila ima neku skrivenu štetu, a na svakom devetom je muljano sa kilometar-satom, pokazalo je evropsko istraživanje
Svaki treći polovni automobil u Srbiji je havarisan, a svaki deveti ima vraćenu kilometražu. Prosek vraćanja je 54.000 kilometara, pokazalo je evropsko istraživanje.
Na fotografijama i snimcima sa drumova širom Srbije danas je zabeležen niz suludih situacija
27.11.2022
18:13
Platforma za izveštavanje o istoriji vozila "Karvetikal" sprovela je istraživanje kako bi utvrdila u kojim zemljama je kupovina polovnih automobila najrizičnija. Istraživanje, naime, pokazuje, da u čitavoj Evropi postoje problemi sa prevarama, bilo da se radi o vraćanju kilometraže ili skrivenim štetama. Kada je naša zemlja u pitanju, nalazimo se na 16. mestu od 23 zemlje u kojima je sprovedeno istraživanje o transparentnosti tržišta, a u sličnom rangu su Hrvatska, Poljska i Bugarska.
VEĆI RIZIK
Kada automobil pređe granicu, veći je rizik da su prevaranti smanjili znatan deo njegove kilometraže
Jeftini modeli
Oko 75 odsto vozila u Srbiji se uvozi, a kada automobil pređe granicu, veći je rizik da su prevaranti smanjili znatan deo njegove kilometraže. Čak 31,5 odsto polovnih vozila proverenih na "Karvetikalu" u Srbiji je oštećeno, što sugeriše da možda nisu bezbedna za vožnju i da imaju skrivene nedostatke.
Kako navode domaći stručnjaci za automobile, kada je reč o kupovini polovnog automobila, to je obično vrlo komplikovan proces. Dodaju da većina vozača traži najbolju moguću ponudu za što manje para, te da je "idealan automobil" onaj koji ima povoljnu cenu, a koji je u isto vreme što noviji i očuvaniji.
Miodrag Piroški, urednik auto-portala "Vrele gume", navodi za Informer da se tržište polovnih vozila u Srbiji u najvećem broju svodi na najjeftinije modele, koji u proseku koštaju od 3.000 do 5.000 evra, dok manji deo čine mladi polovnjaci.
PROFIT
Zarada preprodavaca je upravo u manipulaciji sa havarijama i kilometražom
Miodrag Piroški
Bez istorije
- Kupovina polovnog automobila, pogotovo starijeg, uvek je bila "mačka u džaku". Sa stanovišta struke, uvek prednost treba dati onim vozilima koja su kao nova kupljena kod ovlašćenih zastupnika i imaju jasnu istoriju korišćenja i održavanja, koja je po pravilu garant stanja vozila i kilometraže. Takva vozila su skuplja od onih bez "istorije" za oko 10 odsto, što je investicija koja se po pravilu isplati - ističe Piroški.
On dodaje da je najveći problem našeg tržišta polovnih automobila činjenica da godišnje registrujemo više od 100.000 vozila iz uvoza, od kojih je većina potpuno nepoznate istorije i sa lažnim elementima.
- Tačan podatak koliko je na tržištu polovnjaka sa "štelovanom" kilometražom i prikrivenim havarijama nije moguće sa sigurnošću utvrditi i, po mom mišljenju, daleko je iznad polovine svih prodatih polovnjaka, jer faktički zarada preprodavaca je upravo u toj manipulaciji - ističe Piroški.
Profesor Vujanić: Prodali mi auto, vratili kilometražu više nego duplo
Da je situacija u Srbiji oko vraćanja kilometraže katastrofalna, svedoči i profesor Milan Vujanić, stručnjak za bezbednost saobraćaja, koji za Informer prepričava svoje iskustvo sa kupovinom polovnog automobila.
- Ja sam imao baš loše iskustvo. Kupio sam "mercedes", za koji mi je prodavac rekao da je prešao 212.000 kilometara, što mi je odgovaralo. Ipak, odlučio sam da ga odvezem na servis, a kad smo ga priključili na kompjuter, video sam da je stvarna kilometraža više nego duplo veća i iznosi 494.000 kilometara - priča Vujanić.
Kako dodaje, nije svejedno da li je auto prešao 100.000 ili 500.000 kilometara, i ističe da je vozilo ubrzo počelo da mu se kvari i morao je da ga vozi na popravku svaki čas.
- To je prevara koja se toliko odomaćila da u većini slučajeva nikako ne možete da budete sigurni koliko je auto prešao. To je moguće utvrditi samo kod automobila čiji vlasnici ih održavaju u servisima proizvođača i koji poseduju servisnu knjigu u kojoj se vidi kad je servisiran, šta mu je rađeno, kolika je bila kilometraža pri kom servisu - objašnjava Vujanić.
U istočnoj Evropi najgore
Kupovina polovnih automobila u Letoniji, Litvaniji, Ukrajini ili Rumuniji rizičan je posao jer mnoga vozila imaju skrivena oštećenja, promenjenu kilometražu i još mnogo toga. "Najmutnije" tržište automobila je u Letoniji, gde 23,6 odsto svih vozila proverenih na "Karvetikalu" ima vraćenu kilometražu. Slična je situacija i u ostalim istočnoevropskim zemljama: Rumunija ima 19,6 odsto automobila sa ovom vrstom obmane, Ukrajina - 15,6 odsto, a Litvanija - 18,1 odsto. Mnoga vozila iz zapadne Evrope stižu oštećena, zatim se popravljaju i prodaju kao nova. Zbog toga je procenat oštećenih automobila u istočnoj Evropi veoma visok. U Litvaniji je oštećeno 59 odsto vozila, Letoniji - 57,5, Rumuniji - 57 i Ukrajini - 46,7 odsto.
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće
registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili
nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji,
etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne
predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.
Ilon Mask, najbogatiji čovek sveta i jedan od ključnih ljudi Trampove Bele kuće, intenzivno se bavi politikom u Nemačkoj, što se delu tamošnje javnosti ne sviđa.
Završen je još jedan u nizu studentskih protesta predvođenih vođama opozicije na kome se sakupilo prema zvaničnoj proceni MUP-a negde oko 29.000 ljudi.
Hrvatski portal Indeks objavio je vest o političkom protestu održanim u Beogradu u nedelju, a njihov izveštaj poklapa se sa zvaničnim izveštajem MUP-a Srbije
Večeras na Informer televiziji počinje nova emisija "Astro Zapisi". Ko-voditeljka i poznata astrološkinja Biljana Maklenov biće stalni član emisije i na vezi sa gledaocima.
Smrt brata i sestre, blizanaca Milana i Nede Pavlović iz Niša, uznemirila je čitavu javnost tog aprila, 2017. godine, kada su poginuli u eksploziji plinske boce.
Užičanin Boban Dumbelović Dumbela, ubijen je na današnji dan pre 11 godina, a njegov ubica, inače drug i plaćenik iz Francuske, uskoro bi mogao da se nađe na slobodi i vrati u rodno Užice.
Nikola Stanković Pivce ubijen je juče u jutarnjim satima u svojoj kući i to dok je spavao sa svojom trudnom verenicom T.D. (25). Ubice su provalile u kuću i izrešetale ga u glavu i vrat automatskim oružjem, devojku mu ranile, a onda pobegle ostavljajući ga u lokvi krvi.
Srpski trener Slaviša Jokanović već duže vreme pominje se kao jedan od kandidata za klupu Partizana, ali planove bi sada mogao da im pokvari gruzijski vicešampion.
Fudbaler Romano Florijani Musolini (21), praunuk fašističkog diktatora Benita Musolinija, postigao je pobedonosni gol za Juve Stabiju protiv Ćezene (1:0) u 18. kolu Serije B, ali je meč ostao u senci skandala koji su izazvali domaći navijači.
Ukrajina razmatra mogućnost smanjenja starosne granice za mobilizaciju na 18-20 godina do marta 2025. godine, kako bi se zadovoljile potrebe vojske usled velikih gubitaka na bojištima.
Mali avion, u kojem se nalazilo 10 osoba, srušio se na prodavnice u centru turističkog grada Gramado na jugu Brazila, saopštili su zvaničnici civilne zaštite. Prvi izveštaji ukazuju na to da nema preživelih u nesreći.
Vjačeslav Gladkov, guverner ruske Belgorodske oblasti, izjavio je danas da su u protekla 24 sata ukrajinske oružane snage napale 12 naselja u toj oblasti koristeći artiljerijsku municiju i bespilotne letelice (UAV) i potvrdio da su u tim napadima oštećene dve privatne kuće u opštinskom okrugu Grajvoronski.
Predsednik SAD Donald Tramp izjavio je večeras da će prvog dana mandata, 20. januara, zaustaviti "transrodno ludilo", navodeći da će pod njegovom administracijom postojati dva pola - muški i ženski, preneo je Njujork tajms.
Ćerka čuvene holivudske lepotice Natali Vud dala je nedavno intervju za jedan magazin povodom 43. godišnjice od smrti svoje majke koja je nestala 29. novembra 1981. godine.
Glumica Blejk Lajvli tužila je svog filmskog partnera Džastina Baldonija za seksualno uznemiravanje uz navode da su on i njegov tim smislili "plan" da unište njen ugled.
Jedna žena iznenadila je javnost kada je otkrila da je dojila svog supruga, ali iza ovog neuobičajenog čina krije se sasvim opravdan razlog koji bi mnogi mogli da razumeju.
Nova godina je pred vratima, ali prehlada ili grip mogu lako pokvariti prazničnu čaroliju. Otkrijte koje namirnice vam mogu pomoći da ojačate imunitet i ostanete zdravi u danima slavlja.
Poslednji koncert u okviru turneje "Od istoka do zapada" za Aleksandru Prijović veoma je emotivan. Pevačica se slušajući punu Arenu kako uglas peva, ponovo rasplakala, a onda su je verni fanovi iznenadili poklonom.
Aleksandra Prijović večeras održava koncet kojim će završiti turneju "Od istoka do zapada", a među brojnim kolegama u publici je bila i Aleksandra Mladenović.
Ostavite komentar
Pravila komentarisanja:
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.