SVAKI TREĆI POLOVNJAK HAVARISAN! Evo šta je pokazalo istraživanje o stanju POLOVNIH AUTOMOBILA koji se voze u Srbiji
Podeli vest
Čak 31,5 odsto proverenih vozila ima neku skrivenu štetu, a na svakom devetom je muljano sa kilometar-satom, pokazalo je evropsko istraživanje
Svaki treći polovni automobil u Srbiji je havarisan, a svaki deveti ima vraćenu kilometražu. Prosek vraćanja je 54.000 kilometara, pokazalo je evropsko istraživanje.
Na fotografijama i snimcima sa drumova širom Srbije danas je zabeležen niz suludih situacija
27.11.2022
18:13
Platforma za izveštavanje o istoriji vozila "Karvetikal" sprovela je istraživanje kako bi utvrdila u kojim zemljama je kupovina polovnih automobila najrizičnija. Istraživanje, naime, pokazuje, da u čitavoj Evropi postoje problemi sa prevarama, bilo da se radi o vraćanju kilometraže ili skrivenim štetama. Kada je naša zemlja u pitanju, nalazimo se na 16. mestu od 23 zemlje u kojima je sprovedeno istraživanje o transparentnosti tržišta, a u sličnom rangu su Hrvatska, Poljska i Bugarska.
VEĆI RIZIK
Kada automobil pređe granicu, veći je rizik da su prevaranti smanjili znatan deo njegove kilometraže
Jeftini modeli
Oko 75 odsto vozila u Srbiji se uvozi, a kada automobil pređe granicu, veći je rizik da su prevaranti smanjili znatan deo njegove kilometraže. Čak 31,5 odsto polovnih vozila proverenih na "Karvetikalu" u Srbiji je oštećeno, što sugeriše da možda nisu bezbedna za vožnju i da imaju skrivene nedostatke.
Kako navode domaći stručnjaci za automobile, kada je reč o kupovini polovnog automobila, to je obično vrlo komplikovan proces. Dodaju da većina vozača traži najbolju moguću ponudu za što manje para, te da je "idealan automobil" onaj koji ima povoljnu cenu, a koji je u isto vreme što noviji i očuvaniji.
Miodrag Piroški, urednik auto-portala "Vrele gume", navodi za Informer da se tržište polovnih vozila u Srbiji u najvećem broju svodi na najjeftinije modele, koji u proseku koštaju od 3.000 do 5.000 evra, dok manji deo čine mladi polovnjaci.
PROFIT
Zarada preprodavaca je upravo u manipulaciji sa havarijama i kilometražom
Miodrag Piroški
Bez istorije
- Kupovina polovnog automobila, pogotovo starijeg, uvek je bila "mačka u džaku". Sa stanovišta struke, uvek prednost treba dati onim vozilima koja su kao nova kupljena kod ovlašćenih zastupnika i imaju jasnu istoriju korišćenja i održavanja, koja je po pravilu garant stanja vozila i kilometraže. Takva vozila su skuplja od onih bez "istorije" za oko 10 odsto, što je investicija koja se po pravilu isplati - ističe Piroški.
On dodaje da je najveći problem našeg tržišta polovnih automobila činjenica da godišnje registrujemo više od 100.000 vozila iz uvoza, od kojih je većina potpuno nepoznate istorije i sa lažnim elementima.
- Tačan podatak koliko je na tržištu polovnjaka sa "štelovanom" kilometražom i prikrivenim havarijama nije moguće sa sigurnošću utvrditi i, po mom mišljenju, daleko je iznad polovine svih prodatih polovnjaka, jer faktički zarada preprodavaca je upravo u toj manipulaciji - ističe Piroški.
Profesor Vujanić: Prodali mi auto, vratili kilometražu više nego duplo
Da je situacija u Srbiji oko vraćanja kilometraže katastrofalna, svedoči i profesor Milan Vujanić, stručnjak za bezbednost saobraćaja, koji za Informer prepričava svoje iskustvo sa kupovinom polovnog automobila.
- Ja sam imao baš loše iskustvo. Kupio sam "mercedes", za koji mi je prodavac rekao da je prešao 212.000 kilometara, što mi je odgovaralo. Ipak, odlučio sam da ga odvezem na servis, a kad smo ga priključili na kompjuter, video sam da je stvarna kilometraža više nego duplo veća i iznosi 494.000 kilometara - priča Vujanić.
Kako dodaje, nije svejedno da li je auto prešao 100.000 ili 500.000 kilometara, i ističe da je vozilo ubrzo počelo da mu se kvari i morao je da ga vozi na popravku svaki čas.
- To je prevara koja se toliko odomaćila da u većini slučajeva nikako ne možete da budete sigurni koliko je auto prešao. To je moguće utvrditi samo kod automobila čiji vlasnici ih održavaju u servisima proizvođača i koji poseduju servisnu knjigu u kojoj se vidi kad je servisiran, šta mu je rađeno, kolika je bila kilometraža pri kom servisu - objašnjava Vujanić.
U istočnoj Evropi najgore
Kupovina polovnih automobila u Letoniji, Litvaniji, Ukrajini ili Rumuniji rizičan je posao jer mnoga vozila imaju skrivena oštećenja, promenjenu kilometražu i još mnogo toga. "Najmutnije" tržište automobila je u Letoniji, gde 23,6 odsto svih vozila proverenih na "Karvetikalu" ima vraćenu kilometražu. Slična je situacija i u ostalim istočnoevropskim zemljama: Rumunija ima 19,6 odsto automobila sa ovom vrstom obmane, Ukrajina - 15,6 odsto, a Litvanija - 18,1 odsto. Mnoga vozila iz zapadne Evrope stižu oštećena, zatim se popravljaju i prodaju kao nova. Zbog toga je procenat oštećenih automobila u istočnoj Evropi veoma visok. U Litvaniji je oštećeno 59 odsto vozila, Letoniji - 57,5, Rumuniji - 57 i Ukrajini - 46,7 odsto.
Navikе kupaca polovnjaka u Srbiji uglavnom sе mnogo nе mеnjaju pa jе u prva čеtiri mеsеca ovе godinе prodato ukupno 43.290 polovnih automobila iz uvoza.
Za vožnju tokom leta vozači treba da imaju letnje gume, koje su prilagođenije visokim temperaturama i bezbednije za vožnju. Detaljan pregled vozila, stanje trapa, kočionog i upravljačkog mehanizma i stanje motora morate obaviti kod mehaničara u servisu, zato savetujemo da što pre zakažete termin kako biste bili sigurni da na put krećete s potpuno ispravnim vozilom.
19.06.2024
15:33
Ostavite komentar
Pravila komentarisanja:
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće
registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili
nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji,
etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne
predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.
Na Zapadu nisu mogli da veruju da postoji tako masivna bomba kao što je FAB-3000 koju su ruske snage nedavno upotrebile u Ukrajini, ocenjuje nemački novinar Julijan Repke u reportaži za Bild.
Miloš Pavlović iz Narodnog pokreta Srbije (NPS) MIroslava Aleksića, naveo je da će ova stranka, pokret Novo lice Srbije, Demokratska Stranka i Ekološki ustanak zajednički delovati u ovom sazivu Skupštine grada.
Danas se održava konstitutivna sednica Skupštine grada Beograda, na kojoj će biti verifikovani odbornički mandati. Pored toga, trebalo bi da budu izabrani predsednik i zamenik predsednika Skupštine, kao i sekretar i zamenik sekretara.
Lider pokreta "Kreni-promeni" i propali kandidat za gradonačelnika Beograda Savo Manojlović izjavio je da će odbornici tog pokreta danas verifikovati odborničke mandate u parlamentu Beograda, a onda "iz protesta" napustiti sednicu Skupštine.
Gosti "Info večeri" Informer televizije bili su Danijel Igrec, član Predsedništva Zavetnika i Radovan Arežina, funkcioner Socijalističke partije Srbije. Komentarisali su napade na Srbiju koji stižu iz regiona, uprkos njenoj želji za pomirenjem.
Gost "Glavnog dnevnika" televizije Informer bila je Snežana Paunović, potpredsednica Narodne skupštine. Govorila je o havariji na energetskim sistemima u regionu, litijumu, Kosovu i Metohiji, ali i o drugim aktuelnim temama.
Gosti Informerove emisije "Rat uživo" bili su general Mitar Kovač i istoričar Saša Adamović. Oni su komentarisali trenutnu situaciju na frontu u Ukrajini, posetu ruskog predsednika Vladimira Putina Aziji, kao i sukob između Izraela i Hamasa.
Da li će desnica preuzeti Francusku? Koliko se državni izbori zapravo razlikuju od evropskih? Na ova pitanja odgovore su davali dr Stanislav Sretenović, istoričar i profesor dr Ivan Pajović, ekonomista, tokom gostovanja u "Info danu" Informer TV.
Mladi Leskovčanin F. M. (19), koji je u petak, u ranim jutarnjim satima, zadobio više ubodnih rana oporavlja se od ozbiljnih povreda u niškom Kliničkom centru.
Milan Cimeša (24) iz sela Mihajlovo 18 puta je nožem izbo bivšu devojku Sabinu Vida (17) iz Banatskog Dvora, koja je bila u trećem mesecu trudnoće, a potom se bacio pod automobil koji je prolazio!
Portugal je u osmini finala Evropskog prvenstva! Fudbaleri Portugala plasirali su se u osminu finala kontinentalnog takmičenja, nakon što su u 2. kolu grupe F savladali Tursku 3:0 (2:0). Golove su dali Bernardo Silva u 22. minutu, zatim je u 29. minutu Samet Akajdin postigao bizaran autogol, a konačnih 3:0 postavio je Bruno Fernandeš u 56. minutu.
Fudbalske reprezentacije Gruzije i Češke odigrale su 1:1 u meču 2. kola grupe F na Evropskom prvenstvu. U istoj grupi Portugal je savladao Tursku 3:0. Program su zatvorili Belgijanci sjajnim izdanjem protiv Rumunije 2:0.
Fudbaleri Gruzije i Češke podelili su bodove 1:1 (1:0) u drugom kolu grupe F na Evropskom prvenstvu. Poveli su Gruzini sa bele tačke u nadoknadi prvog poluvremena pogotkom Žorža Mukuatadzea, dok su Česi izjednačili pogotkom Patrika Šika u 59. minutu.
Svet je na ivici katastrofe, izjavio je u petak generalni sekretar UN Antonio Guteres, upozoravajući na rizike potencijalnog razornog sukoba između Izraela i Hezbolaha.
Na Zapadu nisu mogli da veruju da postoji tako masivna bomba kao što je FAB-3000 koju su ruske snage nedavno upotrebile u Ukrajini, ocenjuje nemački novinar Julijan Repke u reportaži za Bild.
Ovog poslepodneva snažan oblačni sistem sa obilnim pljuskovima i jakom grmljavinom razvio se iznad severoistočnih i severnih predela Bosne i Hercegovine i poslednjih nekoliko sati premešta se preko Posavine i Semberije. Grad veličine oraha pogodio je Doboj, a led veličine klikera Tuzlu.
Najpoznatijem srpskom modnom dizajzneru Bati Spasojeviću určeno je prestižno međunarodno priznanje povodom 30 godina uspešnog rada na International Fashion Connectionu, koji je održan u Sofiji.
Nekada su samopouzdanje, čvrsta ruka i snaga bili recept za osvajanje bilo koje devojke, ali danas žene ne mare mnogo za takve alfa muškarce. Kod njih mnogo bolje prolazi ona druga vrsta - takozvani beta muškarci.
Stojan Mančevski (57), jedan je od retkih čobana na jugu Srbije. U selu Borovac, kod Bujanovca, već godinama čuva ovce za dnevnicu. Živi kod gazde čije su ovce, a kako kaže, „ima odavno“ kako je došao iz Makedonije.
Žićina plaža na Drini, jedna od najlepših i najdužih rečnih plaža u Srbiji! Obožavaju je i Lozničani i stanovnici Banje Koviljače, a ona zvanično nije u Srbiji...
Duhovske zadušnice se pominju još u XII veku, a u Šumadiji su posebno značajne jer se tog dana obavezno izlazi na groblje gde se “za dušu” služi posebno pripremljena hrana.
Ostavite komentar
Pravila komentarisanja:
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.