Prosečna minimalna zarada od januara 2024. iznosiće 47.154 dinara, dok je 2013. bila nepunih 18.000.
Vlada Srbije je presekla i donela Odluku o visini minimalne cene rada za period od januara do decembra sledeće godine. Tako će nova minimalna cena rada, bez poreza i doprinosa, za narednu godinu biti povećana na 271 dinar po radnom satu, odnosno iznosiće 47.000 dinara, što je u odnosu na period od pre deset godina rast za više od 2,5 puta.
To znači da će minimalna cena rada, umesto dosadašnjih 230 dinara, biti povećana na 271 dinar po satu, što je povećanje za 17,8 odsto, saopštila je Vlada Srbije.
Nakon ovog rekordnog povećanja, minimalna zarada će iznositi 47.154 dinara, odnosno prosečno oko 401 evro mesečno. To će ujedno biti značajno iznad očekivane prosečne inflacije od 4,9 odsto u 2024. godini, pa se očekuje da to brže i značajnije utiče na približavanje minimalne zarade minimalnoj potrošačkoj korpi. Minimalna zarada je inače od 2013. godine porasla za 29.000 dinara, s obzirom na to da je tada iznosila svega 18.000 dinara.
Neće "pojesti" inflacija
Ministar finansija Siniša Mali nedavno je rekao da je reč o nikada većem povećanju minimalne zarade, kao i da se, ako se uzmu projekcije inflacije za narednu godinu, dolazi do toga da će u realnom iznosu povećanje "minimalca" za narednu godinu biti 13 procenata.
- Procentualno, to je najveće povećanje minimalne zarade do sada i u evrima iznosi negde oko 401 evro. Prvi put idemo na nivo minimalne zarade iznad 400 evra. Ta minimalna zarada će se primenjivati od 1. januara naredne godine. Ako uzmete u obzir da je projekcija inflacije za narednu godinu 4,9 odsto, dolazimo do povećanja minimalne zarade od realnih skoro 13 odsto. Dakle, čuvamo, unapređujemo, jačamo životni standard građana Srbije - podvukao je Siniša Mali.
Naglasio je i da Vlada vodi računa i o rasterećenju privrede i očuvanju pune zaposlenosti u realnom sektoru.
- Da bismo rasteretili privredu, nastavljamo politiku rasterećenja minimalnih zarada kada su porezi i doprinosi u pitanju. Od 1. januara idemo sa povećanjem neoporezivog dela dohotka sa sadašnjih 21.712 dinara na čak 25.000 dinara. To je veoma važno, jer time ne samo da rasterećujemo zarade, već podstičemo poslodavce da održe nivo zaposlenosti, a doprinosimo i boljitku onih koji imaju najniža primanja - kazao je Mali.
Poguraće i ostale plate
Počasni predsednik Unije poslodavaca Srbije (UPS) Nebojša Atanacković kaže da poslodavci smatraju da će uz rast minimalne zarade doći do podizanja plata uopšte.
- Mi smo prihvatili predloženo povećanje minimalne cene rada od 47.154 dinara, jer uz to ide i veći neoporezivi deo za poslodavce od 25.000 dinara - navodi Atanacković.
On ističe da je ovo povećanje minimalne zarade zaista veliko.
- Ovo povećanje je mnogo više nego što je predviđeno na osnovu parametara prema kojima se usklađuje rast. A to su inflacija i rast bruto domaćeg proizvoda - naglašava Atanacković.
Profesor Ekonomskog fakulteta u Beogradu Ljubodrag Savić smatra da privreda raste, pa prostora za povećanje minimalne zarade svakako ima.
- Minimalna zarada će pogurati nagore i ostale plate, ali ne kod svih poslodavaca. Znate ko će da poveća plate? Oni koji nemaju dovoljno radne snage. Kada imate veliku ponudu radne snage, onda vi možete da plaćate koliko mislite da treba - napomenuo je Savić.
Kako se kretao minimalac
godina iznos
2013. 18.000
2014. 20.240
2015. 21.300
2016. 22.260
2017. 22.880
2018. 25.200
2019 27.300
2020. 31.700
2021. 33.800
2022. 35.000
2023. 40.000
2024. 47.000 * iznosi su u dinarima
Vlada Republike Srbije usvojila je na današnjoj sednici Odluku o visini minimalne cene rada za period januar-decembar 2024. godine, prema kojoj će minimalna cena rada, bez poreza i doprinosa za obavezno socijalno osiguranje, za narednu godinu biti povećana na 271 dinar po radnom času.
Tvrdnje koje je izneo opozicioni list 'Danas' da je ministar finansija SIniša Mali dogovorio sa predstavnicima sindikata i poslodavaca o visini minamalne zarade nije tačan.
Predstavnici sindikata, poslodavaca i Vlade postigli su danas dogovor o povećanju minimalne zarade! Kako Informer nezvanično saznaje, minimalac će iznositi 401 evro, i to je do sada najveće povećanje!
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće
registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili
nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji,
etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne
predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.
Vlada Republike Srbije usvojila je na današnjoj sednici Odluku o visini minimalne cene rada za period januar-decembar 2024. godine, prema kojoj će minimalna cena rada, bez poreza i doprinosa za obavezno socijalno osiguranje, za narednu godinu biti povećana na 271 dinar po radnom času.
Nosilac liste "Aleksandar Vučić - Ujedinjena Srbija", Aleksandar Vučić, brutalno je razmontirao potpunu histeriju blokadera koji danima beže od svake vrste dijaloga i televizijskih debata.
Aljbin Kurti preko svog sluge Nenada Rašića svakog dana pruža podršku studentima-blokaderima, a sada je ponovo direktno pozvao da se glasa za tzv. "Studentsku listu".
Na gradskom trgu u Ubu danas je, u periodu od 16 do 20 časova, uspešno održan skup u okviru razgovora sa građanima, koji organizuje lista "Aleksandar Vučić - Ujedinjena Srbija".
Potpredsednik Glavnog odbora Srpske napredne stranke Siniša Mali posetio je danas domaćinstvo i vinograd predsednice Srpske stranke Zavetnici Milice Đurđević Stamenkovski u Kaluđerici, nakon čega su zajedno sa građanima tog beogradskog naselja razgovarali o budućim infrastrukturnim projektima.
Lider SNS Miloš Vučević osudio je napad blokadera na voditeljku Informera Tanju Zdravković i Ninu Kuburović, kandidatkinju na listi "Aleksandar Vučić - Ujedinjena Srbija".
Exatlon 2 dobio je novu takmičarku Crvenog tima Millu Ivanovski koja je veoma aktivna na društvenim mrežama gde se može videti da je prava lepotica u sjajnoj formi.
Takmičar Plavog tima Boris Stanojević otkrio je kako je uživao u prednostima koje bolji smeštaj u Exatlonu Srbija donosi i da se osećao kao da je kod kuće.
Policijski službenici Uprave za organizovani i teški kriminalitet i Ministarstva unutrašnjih poslova Republike Srpske uhapsili su u Doboju u Bosni i Hercegovini V. B., državljanina Crne Gore. Proverama je utvrđeno da je za njim Nemačka raspisala međunarodnu Interpolovu crvenu poternicu.
Večeras se u mestu Lovreć u Splitsko - dalmatinskoj županiji u Hrvatskoj dogodila teška saobraćajna nesreća u kojoj je jedna osoba poginula, a druga je lakše povređena.
U Tuzli u Bosni i Hercegovini je 3. oktobra u ulici Maršala Tita prijavljen slučaj pokušaja samoubistva, potvrđeno je iz Operativnog centra MUP-a Tuzlanskog kantona.
Predsednik Ukrajine Volodimir Zelenski izjavio je večeras da ukrajinske odbrambene snage nisu izvodile nikakve operacije u vodama Bugarske, gde su prethodno napadnuta dva civilna broda, od kojih je jedan potonuo, a drugi je teško oštećen.
Izjave sa Zapada o mogućem povratku vojne infrastrukture i vojnih objekata u Avganistan apsolutno su neprihvatljive, rekao je sekretar ruskog Saveta za bezbednost Sergej Šojgu.
Masovne demonstracije u Francuskoj koje su se odvijale danas su završene, ali se u Parizu i dalje održavaju manja okupljanja, dok policija ostaje raspoređena na Trgu nacije.
Švedska će rasporediti jedan sistem protivvazdušne odbrane "Patriot" i oko 100 pripadnika oružanih snaga u Poljskoj kako bi zaštitila logističko čvorište NATO-a koje služi za podršku Ukrajini, saopštile su u utorak Oružane snage Švedske.
Turski glumac Fejaz Duman, poznat domaćoj publici po ulozi u seriji "Žena" i reditelj Tunč Davut bili su gosti manifestacije Dani turskog filma u Jugoslovenskoj kinoteci sa ostvarenjem "Posečeno drvo”, kandidatom za Oskara za najbolji međunarodni film.
Holivudska glumica Konstans Zimer, zvezda popularnih serija "Svita", "Nerealno" i projekta "Ljubavna priča", šokirala je javnost i fanove širom sveta priznanjem da se u potpunoj tajnosti, poslednjih sedam meseci, borila sa rakom dojke.
Međunarodni beogradski sajam knjiga biće održan od 23. do 31. oktobra, pod sloganom "Reči grade svet", u halama Beogradskog sajma, najavili su danas organizatori.
Novi domaći film „Ruka pravde“, u režiji Nemanje Ćeranića i produkciji TS Media i Tracktor Production, biće premijerno prikazan 10. oktobra 2026. godine na 53. Međunarodnom filmskom festivalu FEST, u okviru prestižnog Gala programa.
Slavni holivudski glumac Majkl Daglas (82) uzdrmao je javnost novim autobiografskim zapisima pod nazivom "One Helluva Ride", u kojima je bez cenzure progovorio o turbulencijama u braku sa 25 godina mlađom koleginicom Ketrin Zita-Džouns.
Ako volite domaće piroške, ali vam se ne čeka da kvasac odradi svoj posao, postoji mnogo brža varijanta. U ovom receptu kvasac nije potreban, jer se testo pravi uz pomoć kefira i malo sode bikarbone.
Korisnici besplatne i osnovne verzije Geminija uskoro će biti ograničeni na jednostavniji model, dok će napredni modeli biti dostupni samo uz skuplje pretplate.
Pevačica Jelena Kostov iskritikovala je ljude koji konstantno kukaju kako nemaju vremena za određene stvari, pa je otkrila da ne voli da izlazi i da je njen muž srećan zbog toga.
Pevačica Slađana Dragaš Alegro, pojavila se na rođendanu frizera Cece Ražnatović, Stevana Radivojevića, u ležernom izdanju, pa je spomenula svoju mezimicu Milu.
Bivši rijaliti učesnik Predrad Peca Lazić iznenadio je svoje pratioce kada je na društvenim mrežama pokazao devojku i podelio njihovu zajedničku fotografiju.
Komentari
Ostavite komentar
Pravila komentarisanja:
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.