• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA

Autor: Informer/ekapija

14.06.2024

09:14

Evo kuda će proći prva deonica Južne obilaznice oko Valjeva: U planu 4 trake za brzinu od 100 na sat

Zoran Sinko

Društvo

Evo kuda će proći prva deonica Južne obilaznice oko Valjeva: U planu 4 trake za brzinu od 100 na sat

Podeli vest

JP Putevi Srbije podnelo je Ministarstvu zaštite životne sredine zahtev za davanje saglasnosti na studiju o proceni uticaja na životnu sredinu projekta izgradnje Južne obilaznice oko Valjeva, Deonica 1.

Južna obilaznica Valjeva predstavlja vezu privredne zone grada Valjeva sa planiranim koridorom državnog puta I B reda broj 27, Loznica-Valjevo-Lazarevac, deonica Iverak-petlja Lajkovac, odnosno vezu Grada Valjeva sa autoputem Beograd-Južni Jadran.

- Osnovni cilj izgradnje Južne obilaznice Valjeva jeste poboljšanje nivoa usluge pre svega za teretne tokove, povećanje bezbednosti saobraćaja, smanjenje vremena putovanja, smanjenje troškova eksploatacije vozila i smanjenje negativnih ekoloških uticaja saobraćaja na okolinu i drugo - piše u dokumentu.

Prva deonica obuhvata zemljište u KO Beloševac, KO Mrčić, KO Papučke i KO Valjevo, na teritoriji grada Valjeva. Trasa puta, kako se navodi, ne prolazi kroz naseljeno mesto, a za potrebe izgradnje saobraćajnice potrebno je izvrštiti eksproprijaciju oko 36 hektara.

Predmet istraživanja Studije o proceni uticaja na životnu sredinu je deo planirane trase Južne obilaznice grada Valjeva (Deonica 1), koja počinje od planirane kružne raskrsnice na državnom putu IB reda broj 27, i dalje se pruža paralelno sa tokom reke Kolubare (sa njene severne strane) u pravcu zapada, sve do kružne raskrnice, odnosno njene veze sa privrednom zonom grada Valjeva.

Drugi deo južne oblilaznice (Deonica 2), koji će se naknadno definisati izradom odgovarajuće planske i tehničke dokumentacije, predstavljaće nastavak Južne obilaznice grada Valjeva do veze sa postojećim državnim putem državnim putem IB reda broj 21.

Dužina Deonice 1 je oko 2,4 km. Elementi puta omogućavaju brzinu od 100 km/h sa poprečnim profilom od dva fizički odvojena kolovoza, sa dve saobraćajne trake za svaki pravac.
Povezivanja atarskih i lokalnih puteva je predviđeno kroz objekte propusta i mostova, tako da se na taj način ne naruše postojeće saobraćajne veze.

U situacionom smislu početak je projektovan od planiranog državnog puta IB reda br. 27 Iverak-Lajkovac na okvirnoj stacionaži km 2+750. Trasa je nadalje položena u nasipu prosečne visine 2-3 metra, preko ravničarskog terena, uglavnom, u poljoprivrednom zemljištu. 

Na prvoj deonici su projektovana dva mosta: mali most u trupu puta i most preko reke Krivošije.

Januara 2022. Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture raspisalo je javni poziv za izbor strateškog partnera za izgradnju južne obilaznice Valjeva i obilaznice oko Svilajnca, a u martu iste godine u službenom glasniku je objavljeno da je posao poveren konzorcijumu koji čine kompanije Srbijaautoput iz Beograda, Integral inženjering iz Laktaša, MHM Projekt iz Novog Sada, Institut za puteve Beograd i Teamenergo iz Zemuna. U novoj odluci nisu navedeni razlozi delimičnog prestanka važenja prethodne odluke.

Ukupna dužina saobraćajnice biće oko 5 kilometara, a previđena je za brzinu od 100 km/h, sa poprečnim profilom od dve fizički odvojene kolovozne trake, sa dve saobraćajne trake za svaku kolovoznu traku.
 


Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

sledeća vest

TV

Hronika

JOŠ Hronika VESTI

Sport

Planeta

Zabava

Magazin

JOŠ Magazin VESTI

Džet set

Srbija