• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA

Autor: RTS

02.09.2024

15:18

Septembar je posle januara finansijski najteži! Srpski stručnjak otkriva caku kako da uštedite

Zoran Sinko

Društvo

Septembar je posle januara finansijski najteži! Srpski stručnjak otkriva caku kako da uštedite

Podeli vest

Nepisano je pravilo da je septembar, posle januara, mnogima najteži mesec u godini.

Finansijski stručnjak Vladimir Vasić slaže se da je ovaj mesec finansijski izazovan, ali zato treba napraviti plan potrošnje i definisati prioritete, a isto tako "vrebati" popuste, da bi se ostvarila ušteda.

Povratak sa godišnjeg odmora donosi pitanje kako se spremiti za troškove koje donosi septembar.

Finansijski stručnjak Vladimir Vasić kaže da se nada da nas ovaj septembar neće iznenaditi, ali uvek posle odmora, posle ispražnjenih novčanika dođe i taj septembar.

Plan i definisanje prioriteta

"Oni koji imaju decu koja idu u školu znaju koliko je zapravo septembar za njih finansijski izazovan. Za naše stare sugrađene tu je zimnica, za neke zalihe hrane za zimu uvek je potreban novac. Ima tu nekoliko meseci u godini koji su udarni po pitanju budžeta i nekako, moramo se pripremiti“, rekao je Vasić.

Neophodan je, kako kaže, plan i definisanje prioriteta koji treba da budu u vrhu, a onda sve drugo što ostane.

Napravite budžet već u januaru

Vasić daje savet da se već u januaru napravi kućni budžet, koliko vam je novca potrebno za određene stvari.

"Danas imamo blaži inflatorni pritisak, gde vi zapravo taj novac koji štedite morate nekako da sačuvate, da mu sačuvate vrednost a naši građani kad nestane novca, pozajmiće od banaka. Postoje pravilnosti u uzimanju kredita, to je recimo april, maj, jun, pa onda kreće septembar, oktobar, novembar. Nekako se poklapa zapravo i sa ovim našim troškovima koji su svakodnevni“, naveo je Vasić.

Kupovina, popusti i uštede

Septembar je jedan od onih meseci kada se najčešće kuca na vrata banaka u potrezi za najpovoljnijim gotovinskim kreditom. Roditelji treba da kupe i udžbenike i školski pribor, pa se postavlja pitanje na koji način sve to da upakuju i da li su zaista popusti onakvi kakvi se prikazuju.

Kada se posmatra uža i šira porodica, bake i deke, imaju malo više vremena, rekao je Vasić navodeći kao primer svog oca koji prati popuste.

"I obično moj tata kaže - jesi li video ima tamo popust. Mi od naše brzine života ne možemo da postignemo, da propratimo sve događaje, ali zapravo te informacije mogu da znače. Često ljudi kažu da čak i bogati ljudi vole da kupuju na popustima. Moj savet je - probajte 10 do 20 odsto, nije mala ušteda ukoliko postoji neki motiv da idete baš u tu radnju ili u neku drugu radnju, i zapravo to je jedan od načina da uštedite“, kaže Vasić.

Bake i deke, imate vremena, pogledajte, pratite popuste, događaje koji zapravo mogu da pomognu vašima da uštede neki novac, dodaje finansijski stručnjak, obraćajući se još jednom starijim sugrađanima.

Da li prodavci u ovom momentu podižu cene

Vasić kaže da je moguće da prodavci podižu cene u ovom momentu, jer svako koristi priliku, ali tu je naša uloga kao potrošača da planiramo naše nabavke.

"Ponekad sretnete nekoga da kupuje zimsku garderobu usred leta. Zapravo to je jedan način da dođete do povoljnije garderobe, upravo vansezonski“, naveo je Vasić primer takve kupovine.

To je, kako kaže, i savet da probamo da neke stvari poput knjiga, svezaka, olovaka ne kupujemo baš krajem avgusta i početkom septembra, nego da to radimo mnogo ranije kada i trgovci ne mogu toliko da utiču cenovno na našu odluku.

"To je ekonomija, veća tražnja, manja ponuda, znači veća je i cena", ističe Vasić.

Finansijski udar u septembru za porodice

Odgovarajući na pitanje kako izbeći finansijski udar na porodice, Vasić podvlači da moramo da počnimo od plana.

"Taj plan nam je jako bitan u životu i vi kada idete na more, planirajte", ističe finansijski konsultant.

"Probajte da nešto svakog meseca, ako možete, uštedite. Ima tu i neka pravilnost, sigurno 30 do 40 odsto kada nešto trošimo, to moramo da potrošimo. Onih drugih 30 do 40 odsto možda može i možda i ne mora, ali onaj ostatak, 10 ili 20 odsto probajte da stavite sa strane u onim mesecima kada nemate velike zahteve za trošenje“, savetuje Vasić.

I na taj način uvek ćete imati neki vaš novac, pitanje je da li je on dovoljan ili nije, ali je dobar osećaj imati nešto ušteđeno, a ako vam baš zafali, vi ćete i otići u banku, dodaje on.

Oni koji najmanje imaju, znaju da uštede

Obično ljudi kažu kako možete da štedite, ja ne mogu, ali onda se ispostavi da oni koji najmanje imaju, oni uspeju nekako da uštede, navodi primer.

"Vidimo to i u bankama, oko 13 do14 milijardi evra se štedi. Nemojte da mislite da najbogatiji štede, naravno da oni imaju proporcionalno više, ali sam za više od 20 godina u bankarstvu shvatio da oni koji najmanje imaju, oni nekako znaju da uštede“, podvukao je Vasić.

O akciji Najbolja cena

Građani će od danas do kraja oktobra u okviru akcije "Najbolja cena" u 2.500 maloprodajnih objekata moći da kupe 81 vrstu proizvoda po cenama koje su povoljnije od akcijskih. Siženje je u proseku 27 odsto.

Vasić kaže da ovakve akcije pomažu kućnom budžetu.

"To je jedna dobra akcija, ona se odnosi na dva meseca, september i oktobar. Upravo smo pričali o tome koliko su to udarni meseci po pitanju budžeta. Uvek su ovakve akcije usmerene na onaj sloj stanovništvakoji ima najmanje primanja i njima najviše ovo i znači. Sada će ljudi, zahvaljujući akciji države uštediti i do 22.000 dinara. Pretpostavljam da je to sračunato na dva meseca“, napominje Vasić.

Znači, ove akcije jesu dobre jer su usmerene na one mesece koji su pod budžetskim pritiskom, zaključio je Vasić.


Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

sledeća vest

TV

Hronika

JOŠ Hronika VESTI

Sport

Planeta

Zabava

Magazin

JOŠ Magazin VESTI

Džet set

Srbija