Bliži se kraj povoljnim putovanjima? Niskobudžetne avio-kompanije polako podižu cene: Nećete verovati šta sve naplaćuju!
Podeli vest
Prošlo je više od 50 godina otkako su niskotarifne avio-kompanije nepovratno promenile način na koji putujemo, otvarajući nove gradove i zemlje po pristupačnim cenama.
Danas, niskotarifne avio-kompanije žele da se dalje šire, ali način na koji posluju uveliko se razlikuje na obe strane Atlantika, tražeći nove tokove prihoda na različite načine.
Avionom "Er Srbija" je iz Bejruta u Beograd vraćeno 85 odraslih putnika i tri bebe. Kapetan erbasa Nemanja Janjatović i erbas ispitivač Goran Nižić pilotirali su tim avionom. Za RTS kažu da je let bio jedan od najtežih u njihovim karijerama. Ističu da su im putnici pri ulasku u avion rekli da su jedva čekali da ih vide i da čuju srpski jezik.
Od 1. novembra na beogradskom aerodromu “Nikola Tesla” počeće da rade automatski čitači pasoša koji će putnicima omogućiti da brže prolaze pasošku kontrolu, izjavio je danas ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić i dodao da se očekuje da će sledeće godine na tom aerodromu biti uvedeno i automatsko čekiranje.
11.10.2024
10:15
Dodatne usluge, često plaćene po „biber” cenama, zaštitni su znak evropskih budžetskih avio-kompanija. Easijet već godinama prodaje ekspresno ukrcavanje i sve dodatke poput dodatnog prostora za noge, a ovi dodaci ponekad mogu da iznose više od 50 odsto prvobitne cene karte.
Njegov rival, Rajaner, koji je svojevremeno dospeo na naslovne strane kada je najavio planove da putnicima naplaćuje korišćenje toaleta, zarađivao je u proseku 24 evra po putniku od doplata u drugom kvartalu 2023. godine, što je povećanje od 10 odsto (prosečna cena avionske karte je nešto više od 40 evra u Evropi).
Iva Živković iz Beograda, diplomirani inženjer konjarstva, pretočila je svoj dečji san u javu, kupovinom imanja i selidbom u novovaroško selo Amzići, gde je, kako kaže, obezbedila sebi i svojim konjima zdrav život.
Smrtonosniji od skoro bilo kog drugog virusa, podmukliji od ebole. Marburg virus se proširio u Ruandi, a strahuje se da bi zaraza mogla da stigne i u Evropu. Međutim, malo ko zna da su lekari u Srbiji još pre 50 godina uspeli da se izbore sa njim.
11.10.2024
09:46
Jedna velika razlika između Evrope i SAD je u tome što u SAD niskotarifni prevoznici uglavnom rade sa istih aerodroma kao i stari prevoznici, tako da je razlika u troškovima između njih manja, recimo 20 do 30 odsto manja. U Evropi, troškovi ponekad mogu biti i do 50 odsto niži kada niskotarifne avio-kompanije rade sa manjih aerodroma sa nižim troškovima.
Postoji i veće tržište koje treba istražiti u Evropi, posebno u novim afričkim gradovima. Kako avioni postaju efikasniji, avio kompanije mogu da prime putnike u različitim konfiguracijama po nižim troškovima. A domet se takođe povećava. Niskotarifna avio-kompanija Viz er planira da 2025. uvede u svoju flotu Airbus A321KSLR, koji može da leti od Getvika do Džede ili Abu Dabija za nešto više od 160 evra u jednom pravcu, prenosi BizPortal.
Posao nije u potpunosti dugotrajan, ali će pomoći aviokompaniji ako avion koji je ranije bio parkiran sada putuje preko noći pun putnika do svog odredišta.
I Rajaner i Easijet su takođe uspešno proširili svoj domet na tržište paket aranžmana. Easijet Holidais, koji nudi kombinaciju jeftinih letova, hotelskih soba i izleta, pokrenut je 2022. godine i očekuje da će do 2024. godine ostvariti profit od 180 miliona funti. Rajaner je potpisao ugovore sa 12 turoperatora u proteklih 12 meseci, a kupci su dodali Tui i Ekpedia na svoj postojeći paket jeftine avionske karte. Lako je za putnike koji imaju veću finansijsku zaštitu tako što rezervišu preko jednog garantovanog provajdera u slučaju da bilo koji deo njihovog odmora bude otkazan.
Američki niskotarifni prevoznici imitiraju tradicionalne avio-kompanije
Standardni model za niskotarifne avio-kompanije uključuje ponudu jeftinijeg sedišta od avio-kompanija sa punom uslugom, a zatim nudi opcione plaćene dodatke, kao što su izbor sedišta ili dodatni prtljag. U SAD su velike avio-kompanije kopirale niskotarifne avio-kompanije, ali nakon pandemije stvari su se preokrenule.
Sada, niskotarifne avio-kompanije promovišu paket karte, omogućavajući putnicima da se ukrcaju sa težim i većim ručnim torbama i sa izborom sedišta uključenim u osnovnu cenu.
Spirit Airlines ima opciju, na primer, koja uključuje piće, grickalice, čak i ViFi. Kupci koji putuju sa Frontier Airlines-om sada mogu izabrati da srednje sedište ostane slobodno, ako putnik više voli više prostora. Southvest Airlines, koji je godinama imao opciju otvorenih sedišta, nedavno je najavio da će uvesti plaćena dodeljena sedišta i dati više od jedne trećine svojih aviona skupljim opcijama sedišta sa dodatnim prostorom za noge.
Prema Blumbergu, tri najveća prevoznika u SAD, United, American i Delta, zarađuju mnogo novca ubeđujući svoje putnike da ‘kupe’ poboljšanu kategoriju karata. Za American Airlines, 10 odsto prihoda u prvoj polovini 2023. došlo je od kupaca koji rade upravo to, prenosi BizPortal.
Ljudi su sada možda malo otvoreniji da plate više za all-inclusive karte na niskotarifnim avio-kompanijama. S jedne strane, veliki broj ljudi se penzionisao tokom pandemije i želi da putuje u boljim uslovima. S druge strane, generacija Z i milenijalci su spremni da plate više za bolji kvalitet i iskustvo.
Insajderi iz industrije veruju da avio-kompanije traže pravu kombinaciju osnovne ekonomije i skupljih premijum opcija na istom letu — recite za svakog ponešto. Junajted, Amerika i Delta mogu da odluče koliko jeftinih sedišta da prodaju po letu i da ih cene u skladu sa tim na osnovu broja drugih sedišta koja su prodali, što je teže postići za budžetski model.
Tradicionalne avio-kompanije takođe imaju prednost u odnosu na niskotarifne avio-kompanije kada nude sedišta, jer putnici lako mogu imati koristi od boljih programa lojalnosti i uživati u besplatnim grickalicama i pićima tokom leta.
Ipak, na kraju dana, niskotarifne avio-kompanije u SAD nemaju drugog izbora osim da ponude napredna sedišta. Džon Grant iz OAG-a, globalne kompanije za putne podatke, kaže da akcionari zahtevaju više prihoda i da je tržište previše zrelo da bi radilo bilo šta drugo. AmeRikini budžetski prevoznici ne mogu dalje da rastu, kaže Grant, jer su avio-kompanije istražile svaki grad i trebaju im novi načini za generisanje prihoda.
„Osvetnička putovanja“ susreću se sa krizom troškova života
U današnjoj finansijskoj klimi, porodice traže više osiguranja od neočekivanih događaja. Naslovi sugerišu da je nebo puno ljudi na „osvetničkim“ putovanjima nadoknađujući izgubljeno vreme putovanja od pandemije, ali rastuća kriza troškova života koja se akutno oseća u mnogim regionima možda je umanjila očekivane profite avio-kompanija.
Džon Grant iz OAG-a veruje da će rezultati za 2024. nastaviti da pokazuju snažnu godinu za mnoge aviokompanije, iako manje profitabilnu od 2023. godine.
Za 2025. godinu, Grant predviđa blaži pad nego što bi se moglo dogoditi zbog optimizma u pogledu cena goriva, pod uslovom da avio-kompanije mogu da kontrolišu kapacitet.
Pored toga, avio kompanije moraju da se pozabave drugim rizicima, ne samo onima koji se odnose na gorivo i klimatske promene. Zbog nedostatka investicija, infrastruktura škripi širom EU i SAD, a nedostaje i pilota i kontrolora letenja.
Ipak, jasno je da javnost još nije odljubila letenje, a niskotarifne avio-kompanije nisu završene; oni samo menjaju svoje poslovne modele da bi se nosili sa promenljivim potrebama putnika, piše BizPortal.
Iz AMSS upozoravaju da prolazno naoblačenje i kratkotrajni pljuskovi danas mogu da otežaju vožnju, pa samim tim i savetuju vozače da voze opreznije, obrate pažnju na stanje kolovoza i budu strpljivi na mestima gde su u toku izmene i radovi na putu.
Evropska komisija donela je odluku da odloži uvođenje sistema ulaska i izlaska na spoljnim granicama Evropske unije (EES), koji je trebalo da počne da radi 10. novembra, saopštila je danas komesarka EU za unutrašnje poslove Ilva Johanson.
Novi Zakon o planiranju i izgradnji omogućiće rešavanje problema i transparetnost procesa u toj oblasti, veće učešće javnosti i ubrzavanje procedura što će omogućiti da se nastavi trend rasta u građevinarstvu koje je veoma važno za dalji razvoj i napredak Srbije, izjavio je danas ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić.
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće
registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili
nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji,
etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne
predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.
Avionom "Er Srbija" je iz Bejruta u Beograd vraćeno 85 odraslih putnika i tri bebe. Kapetan erbasa Nemanja Janjatović i erbas ispitivač Goran Nižić pilotirali su tim avionom. Za RTS kažu da je let bio jedan od najtežih u njihovim karijerama. Ističu da su im putnici pri ulasku u avion rekli da su jedva čekali da ih vide i da čuju srpski jezik.
Profesionalni demonstranti iz opozicije, predvođeni bivšim košarkašem Vladimirom Štimcem i bokserom Mišom Bačulovim, priredili su večeras blokadu i novo maltretiranje Beograđana u Beogradu na vodi
Opozicionari predvođeni bivšim košarkašem Vladimirom Štimcem i Mišom Bačulovim, odbornikom Grupe građana "Heroji" u Novom Sadu, započeli su blokadu i novo maltretiranje Beograđana u Beogradu na vodi!
Gosti emisije "Info dan" na Informer TV, koju vodi naša poznata voditeljka Dejana Kljajić, bili su ministar bez portfelja Đorđe Milićević i Radoslav Marjanović, član GO SNS.
O novom teroru Aljbina Kurtija i prištinskom režiimu koji ne da mira ni živima ni mrtvima naša voditeljka Jovana Radović razgovarala je u Info jutru sa predsednikom Matice Albanaca u Srbiji - Demom Berišom.
Ratna reporterka RT kanala Olga Kiri za informer TV je govorila o stravičnim scenama koje je zabeležila dok je izveštavala sa ratišta u Marupolju i Donjecku.
Taktičku odbranu Rusije od zapadnih pokušaja da balkanizuje Rusku Federaciju na male lako kolebljive republike, komentarisali su gosti "Rata uživo", profesor Milan Petričković sa FPN i Marko Petrović iz Jedinstvene srpsko-ruske partije.
Tinejdžer A.I. (17) iz Leskovca preminuo je od posledica povreda koje je zadobio kada ga je pretukao jedan od vršnjaka, a nakon ovog zločina uhapšen je A.N. (18).
Muškarac G.V., hranitelj ubijenog tinejdžera A.I. (17) i dalje se nalazi u prostorijama Opšte bolnice u Leskovcu zajedno sa ostalim članovima porodice!
Potpredsednik Vlade i ministar unutrašnjih poslova Ivica Dačić izjavio je da su pripadnici Ministarstva unutrašnjih poslova u Leskovcu uhapsili N.A. (18) iz Leskovca zbog sumnje da je A.I. (17) naneo teške telesne povrede opasne po život, od kojih je oštećeni mladić preminuo u Opštoj bolnici u Leskovcu.
Tinejdžer A.I. (17) iz Leskovca, uprkos naporima lekara Urgentnog centra leskovačke Opšte bolnice, preminuo je od posledica povreda koje je zadobio kada ga je pretukao jedan od vršnjaka, a nakon ovog zločina uhapšen je A.N. (18), nezvanično saznaje Informer!
Hrantelj tinejdžera A.I. (17), koji je danas podlegao povredama nakon što ga je, navodno, pretukao vršnjak N.A. (18), nalazi se ispred Opšte bolnice u Leskovcu u kojoj je mladić preminuo i neutešno plače za svojim detetom.
Ovu pobedu bih posvetio pokojnom ocu, koji bi danas proslavio svoj rođendan, ali i Zdravku Kuzmanoviću, ovo smo zbog njega uradili! Rekao je Vladan Milojević zadržavajući suze nakon ogromnog trijumfa Crvene zvezde nad Štutgartom 5:1 u 5. kolu Lige šampiona.
Nemačka levičarska Alijansa Sara Vagenkneht (BSV) najavila je danas plan za obnavljanje snabdevanja ruskom naftom rafinerije Šved u pokrajini Brandenburg, koja zadovoljava većinu potreba Berlina.
Raketa Sojuz-2.1a sa drugim radarskim satelitom Kondor-FKA broj 2 izvučena je iz zgrade za montažu i testiranje i postavljena na lansirnu rampu na kosmodromu Vostočni.
Britanski ambasador u Moskvi Najdžel Kejsi grubo je odbrusio novinaru RT-a nakon što ga je rusko Ministarstvo spoljnih poslova osudilo zbog jedne od špijunskih aktivnosti njegovog zaposlenog.
Najmanje šest bombi je upotrebljeno za osakaćenje gasovoda Severni tok 1 i 2, a minirana su sva četiri gasovodna priključka, tvrdi nemački list *Di Welt*, pozivajući se na sudske papire.
Izložba ReFOLDING predstavlja susret mode kao industrijske grane, zatim njenih umetničkih potencijala i na kraju susreta sa veštinom i razumevanjem kroja, kroz savremeni vizuelni izraz. Koristeći tehniku origamija kao daleku inspiraciju, umetnice istražuju mogućnosti transformacije tkanine i kože u nosivu umetnost, stvarajući sklad između tradicije i inovacije.
Srbi su često prikazivani kroz negativne stereotipe u holivudskim filmovima, ali postoje i izuzeci. Od scene gde Leonardo Dikaprio govori srpski, preko lika Nikole Tesle, do prikaza srpskih četnika u Drugom svetskom ratu, ova kinematografska ostvarenja nude drugačiji pogled.
Kroz istoriju hrišćanstva i tradiciju starih Slovena očuvala su se mnoga verovanja o biljkama, koja se i danas prenose. Sloveni su imali specifična uverenja o biljkama koje su smatrali povoljnim ili lošim za dom.
Mokrenje pod tušem je nešto što mnogi rade, iako se o tome ne govori često. Dok neki smatraju da je to nehigijenski, drugi nemaju problema sa tim jer se sve ispere u istom odvodu.
Sutra počinje Božićni post, a mi vam predlažemo tokom trajanja posta da isprobate odličan recept za Svetogorske ćuftice, koje će biti fantastično jelo posne trpeze.
Ostavite komentar
Pravila komentarisanja:
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.