• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer

Izvor: S. K. - M. M. L.

22.12.2016

10:03

HOĆE LI NEKO STATI NA KRAJ BAHATOSTI KABLOVSKOG OPERATERA?! SBB ukida kanale, a ne da raskid ugovora!

Zaštitnik potrošača

HOĆE LI NEKO STATI NA KRAJ BAHATOSTI KABLOVSKOG OPERATERA?! SBB ukida kanale, a ne da raskid ugovora!

Podeli vest

Za manje od godinu dana, sa 80 kanala spala sam na 50. Ne daju mi da raskinem ugovor, osim ako ne platim sve pretplate unapred, do isteka ugovorne obaveze, požalila nam se čitateljka

1.073
prigovora korisnika kablovske primio je RATEL u 2015.

- Za samo mesec dana SBB mi je ukinuo bar 30 kanala iz osnovnog paketa. Kada sam ih pozvala da mi objasne o čemu je reč, rekli su da su prebačeni u HD. Pokušala sam da ih pronađem, pokušao je i moj unuk, ali nije ih bilo. Imam utisak da mi se broj kanala prepolovio od kada sam potpisala ugovor početkom godine. Koliko se sećam, imala sam oko 80 programa, sad ih je tek 50 - požalila nam se penzionerka iz Beograda Jasna Vukić.

Ona napominje da nikakvo obaveštenje nije dobila od ovog kablovskog operatera, koji joj ne dozvoljava da raskine ugovor zaključen na dve godine.

- Rekli su mi da mogu da raskinem ugovor ako im platim sve pretplate do isteka ugovorne obaveze - ispričala nam je Vukićeva, koja kaže da su joj s liste programa, između ostalih, nestali TV BN, SOS, TV 1.000, Moja TV...

Ona je samo jedna od nezadovoljnih korisnika usluga SBB-a koji su s nama podelili isti problem, a to je da im je iz dana u dan broj kanala sve manji.

Mladen Alfirović, pravni savetnik NOPS-a, kaže za Zaštitnik potrošača da kablovski operateri nemaju prava da u ugovore stavljaju odredbe koje su podložne menjanju onoga što je potrošač uzeo kao paket.

Shutterstock

Pre svake bitne promene kao što je cena ili izbacivanje određenih kanala iz programa operater mora obavestiti korisnika 30 dana ranije
Mladen Alfirović, pravni savetnik NOPS

- Prema pravilniku potrošača Srbije, ugovor ne sme da sadrži ugovorne odredbe kojim korisnik potpisivanjem daje pravo i ovlašćenje kablovskom operateru da samostalno menja obeležja sadržaja i usluga bez prethodne saglasnosti korisnika. Pre svake bitne promene kao što je cena ili izbacivanje određenih kanala iz programa operater mora obavestiti korisnika 30 dana pre - kaže Alfirović.

On dodaje i da ljudi imaju pravo da zatraže raskid ugovora iako su još pod ugovornom obavezom.

I sportski novinari besni na SBB

Udruženju sportskih novinara Srbije naročito je zasmetalo ukidanje SOS kanala s analogne kablovske mreže, preko koje najveći broj ljudi prati program ove televizije.
- Na vašoj SBB platformi nalaze se uglavnom sportski kanali na kojima je zastupljen samo strani sport, pa bi ukidanje SOS kanala bio žestok udarac domaćem sportu - između ostalog piše u otvorenom pismu koje su sportski novinari uputili SBB-u.

- Korisnici imaju prava na to, e sad zavisi pod kakvim uslovima. Operateri uglavnom traže da se isplati sva preostala suma do isteka ugovora, ali bi najpoštenije bilo da korisnik ne plaća pun iznos ugovora nego da plati samo tri prva promotivna meseca, za koja je bukvalno besplatno koristio usluge određenog operatera - zaključio je Alfirović.

Petar Bogosavljević, predsednik Pokreta za zaštitu potrošača, navodi da je, u slučaju da u ugovoru potpisanom s operaterom nisu precizno utvrđene usluge i da između ostalog nije naveden tačan spisak TV kanala čije korišćenje je ugovoreno, korisniku otežano da bez štetnih posledica jednostrano raskine ugovor sa operaterom.

- Potrošač ne treba da potpisuje ugovor ukoliko nisu precizirani svi uslovi. Zbog toga često snose velike neopravdane troškove kada jednostrano raskinu ugovore. Pravilo je da su pružaoci usluga u ugovoru omogućili naplatu nepostojećih troškova - ističe Bogosavljević.

Odgovora na pitanja od SBB-a i dalje nema.

 

 

 

 

Postovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Tagovi:

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

komentari
Svi komentari
Abe

pre 7 godina

Nije samo SBB takav, takvi su svi kablovski operateri jer im država dozvoljava da takvi budu. Nema zakona, nikome ne odgovaraju, tv-signal gotovo da se ne može dobiti na antenu(mada plaćamo pretplatu RTS-u), samo uzimaju pare i rade kako hoće.

Marcco

pre 7 godina

Ima i zakona a ima i Ugovor koji potpiše svaki koristnik a da ne pročita ni naslov a kamoli suštinu...

Baja

pre 7 godina

bezobrazni su do maksimuma,naivno sam se javio na kontakt telefon sa namerom da protestvujem... Otkačili su me na jedan,kažu ima sve u ugovoru i oni nisu krivi.Ukinuli su najbolje kanale!

ugovor

pre 7 godina

Ako u ugovoru pise da mogu da menjaju sadrzaj ponude/paketa bez obavestavanja korisnika, taj ugovor je nistavan odnosno protivzakonit. Nema sta da ih zovete, samo prestanete da placate i gotovo. Mogu da vas tuze ali to nece uraditi posto nema nikakve sanse da vas dobiju na sudu. Samo ovako pokusavaju pa ako prodje - prodje.

Jerotije

pre 7 godina

Trio-paket je posebna prevara SBB. Kada potpisete ugovor a imate u vidu reklamu, recimo - usteda deset hiljada, dobicete telefon, mnostvo kanala, a ono - corak. Na brojnim kanalima - katanac, od telefona nista, jer vele, vi ste stari pretplatnik i ne pripada vam telefon. Ugovor mozete da raskinete, ako platite penale?! Znaci, oni su se obezbedili maksimalno, a korisnik, moze samo da place. Gde je zastitnik potro[aca, cita li on ovo sto ljudi pisu?!

tako nam i treba

pre 7 godina

Kukamo na rts a ovi nas deru.Umesto svi nasi operateri da se udruze i da traze pare od sbb za reemitovanje programa .Ili da sami se organizuju .

Boogeyman

pre 7 godina

Pa moze im se... Kupili ih amerikanci (kojima niko nista ne sme),a i postali su JEDINI kablovski operater, sto ce reci drze (zakonom zabranjeni) monopol. Da... dobro ste procitali... JEDINI SU kabl. operater jer su pre nekoliko meseci tajno kupili i IKOM, ali nece da objave iz njima znanih razloga!!!

Milan

pre 7 godina

Pogledaj na sajtu sbb-a, pa ćeš videti da ta informacija postoji.Vest je bila i u dnevnim novinama i na tv-u.

Boogeyman

pre 7 godina

Što bi reko Stole iz V. Šiljigovca... "Oooo izvin'te mooolim vas!

Dragomir

pre 7 godina

Ти канали постоје и само телефонски да им јавиш и они ти укључе.Настала је нека ненамерна грешка..Нешто ту зеза ресивер или ти појачивач који је поред телевизора.Ја имам СББ са сателитском антеном и чим имам проблем одмаг га реше.Телефонски ми објасне шта да урадим или сутрадан пошаљу сервисера.Недавно су ми сателитски тањир прецизније наместили и отишли а да кафу нису хтели да попију због журбе.

mile

pre 7 godina

Oni ce najverovatnije uskoro ukinuti i ostale kanale,osim CNN.\n

Ana

pre 7 godina

Stalno povećavaju pretplatu, ne možeš ih dobiti kada je neki problem, bahati su i bezobrazni, kanala je sve manje i slika je sve lošija. Kada nestane iz nekog razloga programa (kao juče u Šapcu na svim kanalima ceo sat), niti objašnjenja, niti izvinjenja, niti smanjenja pretplate....bezobrazluk preko svake mere.

Petar

pre 7 godina

Potpuno tačno. Kanali nestaju jedan po jedan... Tehnička podrška ne postoji. Pozovu operateri da vam ponude neku uslugu, a onda se ispostavi da nemaju instalaciju koja to podržava. I nikom ništa, ne pada im na pamet da poboljšaju infrastrukturu. Ne znam za druge, ali SBB je očajan operater.

Sima

pre 7 godina

Pošto sam i sam pretplatnik SBB-a, a imam mnogo primedbi na njihovu poslovnu politiku, predlažem da se jednom zajedničkom tužbom, korisnika njihovih usluga, protiv SBB-a regulišu svi nekorektni i neprecizni sadržaji Ugovora: Potrošač.SBB, naravno ukoliko je to zakonski i pravno moguće?

Sever

pre 7 godina

I jos jedno pitanje! Ima li SBB pravo da presece antenu u zgradi i samim tim ukine osnovnih 5 kanala RTS.... I primora te da sklopis ugovor sa njima?!

Aca Bgd

pre 7 godina

Potpuno je u pravu ova zena. Stalno smanjuju kanale a to su poceli od prosle godine. Inace slabo gledam TV, radim po ceo dan, ali u zadnjih godinu dana postali su katastrofa. Ne samo sportske kanale, ukinuli su i klasik TV, Science TV i jos dosta drugih. Plus uopste nemaju ove PINK kanale, koji su u ponudi na primer kod poste. Najgore je sto traze odstetu za raskid ugovora. Verujem da je to razlog zasto je vecina jos uvek kod njih.

dragan

pre 7 godina

Toliko su bahati i bezobrazni da memam reci. Trazio sam cak i da se preslusa moj razgovor sa operaterom i nisu mi dozvolili. A znamo da se razgovori snimaju sto smo i upozoreni kod svakog poziva. Najnoviji bezobrazluk sto izgleda da jos niste culi je taj da su zakljucali sve digitalne kanale i da na drugom televizoru mozes da gledas samo na analognom signalu. Drzava prelazi na digitalizaciju a oni ga zakljucavaju. Da bi na drugom televizoru gledao tv preko digitalnog signala moram da im platim 1900 din jednokratno i plus mesecno nesto manje od 300 dinara. Da nije to krajni bezobrazluk a vec im placam 3099 dinara mesecnu pretplatu. Kako smeju da naplacuju digitalni signal a drzava je presla na digitalni signal?\n

ikom

pre 7 godina

ikom nije nista bolji. sklopili smo ugovor sa jednim paketom tv kanala, sad imamo smanjen broj , i ukinute kanale koje smo gledali. sta ce nam silni strani sportski kanali i bezvezne tv. kuvanje, al dzazira .... bezobrazno su mi rekli da imaju pravo da ukidaju kanale. raskinucu ugovor cim steknem uslove.

raDDar

pre 7 godina

U potpunosti se slažem sa ovim tekstom i da dodam samo jednu malu sitnicu. Pošto živim u Pančevu koji ima RTV Pančevo kao regionalnu tv nekoliko puta sam predlago SBB-u da TV Pančevo uvrsti u svoju D3 ponudu. Ali ništa od toga. Nas nekoliko korisnika SBB-A dogovoramo se da pokrenemo akciju preko društvenih mreža da mi u Pančevu neprodužujemo ugovor sa SBB-om. Pogoto što su iz njima znanog razloga uveli RTL CROATIA WORLD kao da ih nema dovoljno a TV Pančevo ne može.

Dragan

pre 7 godina

Nije samo SBB. U Nišu je JOTEL ukinuo sve pinkove kanale (doduše i nije neka šteta) bez ikakvog obaveštenja, a sad pričaju da će da izbaci i prvu i b92.

Mimi

pre 7 godina

Drže monopol a kada su kvarovi u pitanju dok dođu katastrofa. Imao m sam više velikih problema sa njima.

Steve G

pre 7 godina

Ja imam total tv i prezadovoljan sam! HD paket za 1200 dinara, bolji je od mts tv triput! Cuj, nema sos, tv 1000...

raskid ugovora

pre 7 godina

ne gledam vise tv, zivot mi se promenio na bolje! slusam radio i citam vesti na internetu! savetujem i vama!

Bambi

pre 7 godina

Nije samo SBB, već i većina kablovskih provajdera! Ja sam imao gorka iskustva sa AVCOM-om, gde su i oni isključivali kanale, a i često menjaju osnovni paket! Bez obzira što nisam mogao da mesec ipo dana gledam TV zbog kvara na njihovoj opremi, morao sam uredno da platim račun...

alan777

pre 7 godina

Ma koja je ovo frka. Citajte knjige, setajte se druzite se. Televizija sto manje. Zdravije je i za telo i za dusu.

dejaaa

pre 7 godina

U Smederevu sam prezadovoljan KOPERNIKUSOM sa svih 5 ARENA i 6 SPORT KLUBA

Mrgud

pre 7 godina

SBB-prevaranti svetskog glasa,meni uvalili telefonski broj uz lažan ( po mojoj intervenciji njihova konstatacija ) potpis.Ni izvini nisam dobio a račun za 11 dana su mi uredno ispostavili.Lopineee

SasaNS

pre 7 godina

U Srbiji niko ne čita ugovor koji potpisuje (ja sam prvi, nikoga ne kritikujem). Oni to mogu da rade, jer ste vi to potpisali. Pročitajte šta potpisujete.

Cvele

pre 7 godina

Kad ovima iz SBB zapretite tuzbom,novinskim clancima,pljuvanju po drustvenim mrezama,da vidite kako promene plocu, a savet svima,cim vam istekne ugovorna obaveza,trazite da predjete na pri pejd,...

Rodoljub

pre 7 godina

Ја таквих проблема немам јер сам још пре неколико месеци раскинуо уговор са СББ, тако да ми је сада одлично!

Alfa

pre 7 godina

To rade i banke,samo pokvarenije.Rata na kredit,stalno raste.A,potpisali ste ugovor na određeni iznos.Pitam se, koja je valuta u Srbiji.

aljbin

pre 7 godina

SBB drži monopol a što je još gore plaća nekoga iz sistema tako da našem domaćem PTT Net-u nije dozvoljeno da postavi svoju mrežu podzemna, bez bušenja zgrada i razvlačenja kablova preko krovova. Svi koji žele da RASKINU UGOVOR mogu to da urade, bez plaćanja preostalih ugovorenih meseci, do 30.12. 2016 zbog povećanja cena usluga.

Nenad

pre 7 godina

Evo pre desetak dana u Zemunu (za ostale regione ne znam)izbacili HTV 1i2 a na njihovo mesto nekakve zamenske kqnale. Zašto??

OČAJNA

pre 7 godina

Budite srećni sa SBB kablovskim operaterom. Ja poludeh od IKOM-a. Hocu da ih se rešim, a ne mogu iz istih razloga koji su u tekstu gore navedeni. Oni su KATASTROFA!!!!

Zoran Jovanic

pre 7 godina

Nije to nista. Ja sam potpisao ugovor na dve godine januara 2015. sa reklamom na 2990din mesecno (duo gold). Potpuno iz nevezanog su prvo digli na 3099 a poslednji racun je na 3199 a ugovor tek sto nije istekao. Cim istekne, zna se. Samo internet i apsolutno nista sa SBB ako Bog da, da nemam.

alexpop

pre 7 godina

nemmojte preko ekrrana stavljati obavestenje.placam da gledam a ne da me sprcavate.

ana

pre 7 godina

nama su uzeli nasu analognu antenu pa ne mozemo da gledamo sigurnosne kamere. Ali nam predsednik skupstine naplacuje uvodjenje kmera. Dakle OTELI nam antenu i jos nam ovaj naplacuje ono što ne možemo da koristimo. Kaže ne treba vi da koristite ja cu da pregledam. Pa TI I KUPI PA GLEDAJ: Kako da vidim ko mi zvoni na interfonu ? Samo u Srbiji ima da ti napalcuju ono sto ne koristis.

Sale

pre 6 godina

SBB je par puta bolja od domaćeg MTS a. Uzeo sam preko njih i fixni telefon za koji pretplata košta oko 350 a kod MTS a je isto to oko 700din.Plus..MTS ne može da isporuči brži internet kao i HD kanale da ne trokiraju.Trn u oku im je SBB.Zato su raskopali celu srbiju da bi bili konkuretni SBB i onda kreće reklamna kampanja da se pređe u MTS.Davaće oni Fox..Vivax televizore na 1200 rata kao i mobilne telefone.Inače u zapadnim zemljama ne postoje brendovi vivax..fox i ostali.Postavili su na svakoj ćošci one betonske kućice koje izgledaju kao javni wc TOI.Narvavno da neće biti kanala N1 i još nekih koji im smetaju.Samo se pitam,da li oni stvarno misle da ovaj narod ne razume ništa što se dešava oko njih.

Branka

pre 5 godina

Svi opersteri bilo kablovske bilo mts a ili mobilni vip isti. U slucaju da zelite raskid Ugovora traze penale. Aako se uzme uredjaj oni imaju maloprodajnu cenu i mogu da naplate ali ne i dodatno usluge koje nece pruzati. Telenor ne dozvoljavs blokadu medjun.saobr.Vip dodatno naplacuje ali nema zastitu za internet. Potrosac mora unapred da se zastiti. Vip uvaljuje koriscene uredjaje i nema nacina da ih vratite.Nisu hteli ni u servis na proveru da pisalju.

Politika

TV

Hronika

JOŠ Hronika VESTI

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set