• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer

Izvor: Zaštitnik potošača

28.11.2017

10:14

PLAĆAMO BENZIN KAO DA ŽIVIMO U NEMAČKOJ! ISTRAŽUJEMO zašto su cene goriva u Srbiji NAJVEĆE U REGIONU!

Zaštitnik potrošača

PLAĆAMO BENZIN KAO DA ŽIVIMO U NEMAČKOJ! ISTRAŽUJEMO zašto su cene goriva u Srbiji NAJVEĆE U REGIONU!

Podeli vest

Gorivo je znatno jeftinije u Makedoniji, Bosni, Bugarskoj, čak i 55 dinara. Znatno više novca za litar izdvajaju samo Grci

Poredeći cene goriva u Srbiji i u zemljama u okruženju, došli smo do zaključka da spadamo među najskuplje. Cena goriva kod nas ekvivalenta je onoj koju plaćaju Holanđani ili Nemci.

Struktura cene goriva u Srbiji:

- prosečna kompanijska cena
- naknada za obavezne rezerve 2,6 dinara
- akciza
* za dizel 54,86 dinara po litru
* za benzin 53,34 dinara po litru
- PDV 20%

Kada je o benzinu reč, jedina zemlja u kojoj je drastično skuplji BMB95 je Grčka, gde za litar treba izdvojiti 183 dinara. Neznatno skuplji je i u Albaniji, Hrvatskoj i Crnoj Gori, ali je zato znatno jeftiniji u Bosni, Makedoniji, Mađarskoj i Bugarskoj. U BiH za litar BMB95 izdvojićete čak 34,5 dinara manje. Još drastičnije razlike su kada je reč o dizelu koji je skuplji samo u Grčkoj i Albaniji, ali neznatno. Za litar ovog goriva Makedonci plaćaju čak 55 dinara manje, Bosanci 41, a Bugari 30 dinara.

Tomislav Mićović, generalni sekretar Udruženja naftnih kompanija Srbije, kaže da naša zemlja ima državne takse, naročito na dizel, koje su nesrazmerne stepenu razvijenosti naše privrede i platežnoj moći građana.

- Po visini državnih dažbina na dizel Srbija prednjači u odnosu na sve zemlje u okruženju, a kada se uporedi sa ostalim zemljama Evrope, u društvu je Danske, Portugala, Holandije, Nemačke. To su zemlje sa daleko većim BDP-om po glavi stanovnika. Kada se međusobno uporede cene goriva bez državnih taksi, razlike između pojedinih zemalja u okruženju su veoma male i nastaju kao posledica različitih uslova poslovanja na svakom od tržišta. Ali kada se na njih dodaju takse, nastaju ključne razlike u cenama koje plaćaju potrošači - kaže Mićović.

On dodaje da pored akcize i PDV-a, uvoznici i proizvođači goriva za svaki litar koji prodaju moraju da plate još nekoliko taksi kao što su naknada za formiranje obaveznih rezervi, naknada za markiranje goriva i naknada za monitoring kvaliteta.

- Sve to zajedno predstavlja ukupne dažbine u Srbiji koje mi stavljamo u relaciju sa ukupnim dažbinama u drugim zemljama. Da bi poređenje bilo korektno, uvek treba uzeti prosečne maloprodajne cene na isti dan u svim zemljama - dodaje on.




Postovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Tagovi:

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

Politika

Dok je postajao najbogatiji čovek u zemlji, Beograd i Srbija su gladovali!! Đilasovu bahatost nijedan normalan čovek ne može da razume
STRAŠNE MALVERZACIJE

Dok je postajao najbogatiji čovek u zemlji, Beograd i Srbija su gladovali!! Đilasovu bahatost nijedan normalan čovek ne može da razume

Tajkun i lider hejterske opozicije Dragan Đilas svesno je prekršio zakon u vezi sa izgradnjom Mosta na Adi i potrošio ogromne svote novca građana. Prema informacijama koje je Informer objavio, Đilas je uložio skoro 10 miliona evra, naravno, narodnih para, kako bi most bio otvoren pred izbore, a sve u cilju lične promocije i marketinškog poteza za Novu godinu.

08.11.2024

15:18

TV

Hronika

JOŠ Hronika VESTI

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set