• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA

Autor: Zaštitnik potrošača

15.12.2018

10:13

SKANDAL! "EMECETA" LAŽE POTROŠAČE da bi se domogli NJIHOVIH LIČNIH PODATAKA!

Zaštitnik potrošača

SKANDAL! "EMECETA" LAŽE POTROŠAČE da bi se domogli NJIHOVIH LIČNIH PODATAKA!

Podeli vest

"Emeceta" produžava nepostojeće zakonske rokove za vraćanje ispravne robe. Obmanom potrošača sakupljaju njihove mejlove i brojeve telefona kako bi ubuduće na njih slali aktuelne promotivne ponude
Lažni zakonski rok

Stiče se utisak da u "Emeceti" pokušavaju da odbiju zahteve kupaca za zamenu proizvoda lažno se pozivajući na neki zakonski rok
Nenad Bumbić, Zaštita potrošača

Kompanija "Emeceta" izmišlja zakonske propise kako bi se perfidno domogla podataka građana i navukla ih da postanu članovi kluba "Emeceta". Naime, ovaj prodavac nameštaja i ostalog pokućstva nudi potrošačima članstvo u klubu "Emeceta", a za uzvrat im, između ostalog, nudi da mogu "umesto zakonskih sedam dana da zamene robu u narednih 30 od trenutka kupovine". Na taj način oni privlače ljude da postanu njihovi članovi i dolaze do podataka poput i-mejl adresa i brojeva telefona kako bi im ubuduće slali promotivne ponude i reklame.

Međutim, sve bi to bilo lepo i prihvatljivo da "Emeceta" nije izmislila zakonski rok koji ne postoji ni u jednom evropskom, a ni domaćem zakonu. Naime, zakon predviđa povraćaj robe samo ukoliko ona ima neku manu, a zamena ispravnih stvari je isključivo dobra volja trgovca.

"EMECETA" KAŽE:

* Svaki član kluba koji dodatno registruje svoj račun ostvaruje pravo na produženi rok za zamenu proizvoda od 30 dana (zakonski rok je 7 dana)
* Mogu se zameniti neupotrebljavani proizvodi u originalnoj, neoštećenoj ambalaži.

A ISTINA JE:

* Ne postoji zakonski rok za zamenu ispravnih proizvoda, već je to isključivo dobra volja trgovca
* Potrošače zakon ne obavezuje da moraju da vrate ambalažu ili da imaju pravo na zamenu samo ako nisu upotrebljavali proizvode

Nenad Bumbić, predsednik udruženja Zaštita potrošača kaže da nije jasno na koji se to "zakonski rok" u "Emeceti" pozivaju.

- Zakonima nije ograničeno u kom periodu je moguće izvršiti zamenu proizvoda, pa "Emeceta" može da izvrši zamenu proizvoda i posle godinu dana ako hoće. Sa druge strane, "Emeceta", niti bilo koji drugi trgovac uopšte, ne mora da menja proizvode koji pravno rečeno nemaju objektivni nedostatak. Ovo znači da potrošači nemaju pravo na zamenu proizvoda kad shvate nakon kupovine da im se ne sviđa, recimo, boja ili im ne odgovara veličina. Pravo na zamenu postoji recimo u prvih šest meseci kada dođe do nekog kvara - kaže Bumbić i dodaje:

- Stiče se utisak da u "Emeceti" pokušavaju da odbiju zahteve kupaca za zamenu proizvoda lažno se pozivajući na neki zakonski rok. Mislim da bi bilo poštenije, a i marketinški bolje za njih, da otvoreno kažu da kupci nemaju pravo na zamenu, ali da oni žele da im izađu u susret i prihvataju zahteve u periodu od 7 ili 30 dana nakon kupovine. Da su tako uradili, ja bih ih pohvalio, ovako se stiče utisak da koriste klasične marketinške trikove. Potrošače zakon ne obavezuje da moraju da vrate ambalažu ili da imaju pravo na zamenu samo ako nisu upotrebljavali proizvode. "Emeceta" logično želi da ne bude na gubitku, pa zato postavlja uslov da proizvodi moraju biti: neupotrebljavani i u originalnoj, neoštećenoj ambalaži.

RAZMISLITE DOBRO GDE KUPUJETE NAMEŠTAJ! Ležaj iz "Emecete" nije za ležanje?!

I u Ministarstvu trgovine kažu da nijedan evropski zakon, kao ni onaj koji važi u Srbiji, ne staje u zaštitu potrošača u slučaju takozvane ishitrene kupovine. Prema domaćim propisima, samo u slučaju nesaobraznosti robe kupac ima mogućnost da je reklamira. Proizvod koji ste kupili u radnji mora da bude ispravan, ali ako se ispostavi da nije tako, nakon obraćanja trgovcu imate pravo na neku vrstu obeštećenja.

"EMECETA" VARA KUPCE! Pogledajte dobro šta piše u katalogu, NIŠTA IM NE VERUJTE NA REČ!

 

 

 

 


Tagovi:

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

komentari
Slucajna prolaznica

pre 4 godine

Prvo, ovo je jako lose napisan clanak. Naslov, po obicaju naseg prekvalitetnog novinarstva, nema toliko veze sa onim sto pise u daljem tekstu. A i to sto pise u daljem tekstu su necije PRETPOSTAVKE. Emeceta mozda i zamenjuje robu - NE ZNA SE - imate podjednake sanse i da zamenjuju i da ne zamenjuju robu, a vi se odlucite za naslov: "SKANDAL! "EMECETA" LAŽE POTROŠAČE da bi se domogli NJIHOVIH LIČNIH PODATAKA!" - na osnovu nicega. Drugo, ja kupujem godinama kod njih i jako, JAKO su korektni. Zimus sam otisla kod njih u roku od nedelju dana od kupovine, prilozila racun i rekla da fali jedan deo. Na osnovu samo moje tvrdnje i racuna, oni su otvorili nov paket i dali mi nov deo. I kod njih rade jako ljubazni ljudi, uvek mi je zadovoljstvo da kupujem kod njih. Imam osecaj kao da je ovo neka propaganda koja nema veze sa realnoscu.

Izbori 2024

TV

JOŠ TV VESTI

Hronika

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set

Srbija