TEŽAK SKANDAL! SBB POKUŠAVA DA POTKRADA KORISNIKE: Redovno šalju veće račune, pa AKO PROĐE, PROŠLO JE!

Shuterstock

18:07 Zaštitnik potrošača 0

J. Matijašević | 18. 09. 2019.

TEŽAK SKANDAL! SBB POKUŠAVA DA POTKRADA KORISNIKE: Redovno šalju veće račune, pa AKO PROĐE, PROŠLO JE!

Svakog meseca Dragomiru Lukoviću pokušavaju da podvale 500 do 600 dinara veći račun. Kad se žali, oni priznaju grešku, al sledeći mesec nastavljaju po starom

U SBB se ne ustručavaju da prevare svoje korisnike! Na razne načine ovaj operater oštećuje svoje i stare i nove klijente i na taj način ozbiljno krši Zakon o zaštiti i pravima potrošača.

Poslednji u nizu primera lošeg poslovanja i bahatog ponašanja ovog operatera jeste i njihov pokušaj da svom korisniku čak tri puta poture znatno veći račun od mesečne pretplate, a onda uz lukavo izvinjenje, prihvate grešku i uvaže reklamaciju.

Na ovakav propust ukazao nam je i sam Dragomir Luković (81) iz Beograda, koji muči muku sa SBB jer od Nove godine bez razloga dobija uvećane račune.

- Uzeo sam u SBB paket za kablovsku televiziju i telefon. Plaćam oko 2.000 dinara. Malo su poskupeli od potpisivanja ugovora, ali ajde, redovno sam obavljao svoje dužnosti i plaćao mesečne račune, iako nisam baš najzadovoljniji.

NE DOPUSTITE DA VAS SBB PRAVI BUDALAMA: Za svaki prekid, po zakonu su dužni DA VAM UMANJE RAČUN!

Međutim, moja agonija sa ovom firmom kreće od Nove godine, kada su počeli bez razloga da mi stižu ogromni računi. Odnosno, čak 500 i 600 dinara više od regularne pretplate. Odmah sam znao da je u pitanju neka greška, jer mi se zaista nije uklapalo u računicu - objašnjava Luković i ističe:

Shutterstock

 

Ne odustaje

- Prvo sam pozvao kol centar da proverim da li pretplata nije poskupela, kada su mi objasnili da su stare cene, onda sam znao da tu nešto ne štima. Odneo sam račun i uložio prigovor jer mi je bez osnova stigao račun 2.500 dinara za naplatu.

Uvažili su odmah žalbu, izvinili se i rekli da se to više neće ponavljati. Međutim, kratko je trajalo, pa su isto to, samo sa računom oko 2.600 dinara, ponovo probali. Opet sam otišao u najbližu poslovnicu i uradio isto. Opet, kao i prvi put, priznali su grešku i izdali mi novi račun, sa regularnom mesečnom pretplatom.

SBB KRADE STRUJU, KLIJENTI PRESAVILI TABAK: Postupak protiv kablovskog operatera ZBOG NEPOŠTENE POSLOVNE PRAKSE!

Pomislio sam da su ovaj put shvatili, ali njihov bezobrazluk nije imao kraja, pa sam i poslednji račun, dobio uvećan. Verovatno će biti ista priča. Iskreno, mislim da ovo nije slučajna greška, već da oni probaju, pa kod kojih građana prođe, njih će prevariti.

Mene, nisu mogli i neću dozvoliti da plaćam više za nešto za šta ne postoji razlog ni osnova. I apelujem na građane da budu obazrivi i da svaki SBB račun dobro provere - objasnio nam je naš sagovornik. 

Pokušaj obmane

Domaći stručnjaci smatraju da je ovo ozbiljno kršenje potrošačkih prava i očigledan pokušaj obmane. U Nacionalnoj organizaciji potrošača Srbije (NOPS) ističu da je greška očigledna jer su u samoj kompaniji i priznali, što dodatno daje ovom slučaju na težini, jer je nemoguće da se ista greška ponovi tri puta.

- Ovaj korisnik je uradio pravu stvar i odmah uložio prigovor. I to svi potrošači treba da rade, da se bore za svoja prava i da ne daju da budu prevareni. Ovde je greška SBB i to je jasno ko dan. Uostalom, to su i priznali. I bilo bi prihvatljivo da je to prvi put.

Ali ukoliko vam se ista greška dogodi tri puta, na identičan način, onda je malo nelogično da je slučajno. Ovde se radi prvo o nemarnosti, o neprofesionalnom ponašanju operatera, ali i pokušaju obmane i kršenju Zakona o zaštiti potrošača - napominju u NOPS.

Shutterstock

 

Ako ukinu kanale, imate pravo na raskid

Potrošači su se žalili i da je SBB ukinuo kanale koje su imali prilikom potpisivanja ugovora. Tako oni koji koriste njihove usluge više neće moći da se o dešavanjima informišu preko televizija Alternativna TV, BN TV i Radio televizije Republike Srpske (RTRS).

Da stvar bude gora, svojim korisnicima "prodali" su neistinito opravdanje da im Telekom, koji ima ekskluzivna prava na emitovanje ova tri kanala u našoj državi, nije dostavio ponudu.

Ukoliko se dogodi da vam operater ukine kanale koje ste imali prilikom potpisivanja ugovora, imate pravo da tražite umanjenje računa ili raskid ugovora bez ikakvih posledica. 

- Ukoliko dođe do ukidanja kanala, potrošač može da raskine ugovor bez penala ili da traži pravično umanjenje cene - objasnili su nam u udruženju "Efektiva"



Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]