• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer

Izvor: Zastitnikpotrosaca.rs

23.12.2019

16:35

U IKEI OBMANJUJU POTROŠAČE?! Iako na sajtu tvrde da robu imaju na stanju, po završetku kupovine ČEKA VAS GORKO RAZOČARENJE!

Zaštitnik potrošača

U IKEI OBMANJUJU POTROŠAČE?! Iako na sajtu tvrde da robu imaju na stanju, po završetku kupovine ČEKA VAS GORKO RAZOČARENJE!

Podeli vest

Ukoliko na sajtu piše da je neki proizvod dostupan samo za onlajn kupovinu, ne znači da je zaista tako, u šta se uverila i naša sagovornica Jovana Ilić iz Beograda

Ukoliko na sajtu piše da je neki proizvod dostupan samo za onlajn kupovinu, ne znači da je zaista tako, u šta se uverila i naša sagovornica Jovana Ilić iz Beograda, piše Zaštitnik potrošača.

Robna kuća "Ikea" obmanjuje kupce informacijama o dostupnosti proizvoda i na taj način ih, lošim i nepotpunim oglašavanjem, dovodi u zabludu!

 

 

Ukoliko želite da se o stanju nekog proizvoda informišete na sajtu, ispod svake slike ćete imati označenu cenu i njegovu dostupnost, odnosno da li ga možete kupiti u samoj robnoj kući ili pak samo putem interneta, uz opciju da stigne na kućnu adresu ili da ga podignete lično u samoj "Ikei".

Ukoliko jasno na sajtu stoji istaknuto da je proizvod dostupan, nedopustivo je da nakon završetka kupovine dobijete informaciju da ga ipak nema. To je obmana potrošača NOPS

Međutim, to je samo jedna štura informacija na sajtu ove švedske kompanije, jer je u praksi sasvim drugačije! Jedna od žrtava takvog oglašavanja i loše poslovne prakse poznate kompanije bila je i Jovana Ilić. Ona je htela da kupi novogodšinji poklon za ćerku, ali ni slutila nije da će bez njega ostati!

Dete ostalo bez poklona

- Redovno kupujem u "Ikei", i to uglavnom u robnoj kući, a ne onlajn. Međutim, ovog puta nisam imala izbora jer je, prema informacijama o dostupnosti proizvoda, igračku koju sam izabrala moguće pazariti samo onlajn.

Htela sam da poručim drveni krevetić sa posteljinom za lutke, jer je to ćerka poželela od Deda Mraza. Obišla sam celu prodavnicu, međutim nije ga bilo, a to su mi potvrdili i sami radnici. Ušla sam na njihov sajt i, zaista, pisalo je da ga na stanju u samoj robnoj kući očekuju tek od 31. januara do 7. februara.

Foto: Zastitnik potrošača/fotomontaža

 

Tako sam od tri ponuđene opcije za kupovinu imala dostupnu samo onlajn kupovinu - objasnila nam je Jovana, a onda i otkrila kako je dovedena u zabludu:

- Kako bez naloga ne možete da obavite porudžbinu, uredno sam ga napravila, unela sve potrebne podatke i postala registrovani član "Ikee". Obeležila sam željeni proizvod, ubacila ga u korpu, i izabrala način plaćanja.

 

 

Dobro pazite kada naručujete onlajn


Prilikom naručivanja proizvoda preko internet platforme ove švedske kompanije dobro pazite, jer se može desiti da vam se udvostruči broj naručenih proizvoda a da to i ne primetite (pogledajte sliku)!

Prema rečima Jovane Ilić, jedina sreća u nesreći što krevetića nije bilo na stanju kada je drugi put pokušala da ga poruči jeste što bi dobila i platila udvostručenu porudžbinu.
- Popunila sam sva polja, izabrala način plaćanja i krenula da potvrdim kupovinu. Iako sam izabrala jedan proizvod, koji košta 1.999 dinara, u polju za količinu automatski se pojavio broj dva.

Što je najgore, to nisam primetila odmah, već kad su mi saopštili da igračke i dalje nema na stanju.

U suprotnom, meni bi stigla dva komada, za šta bih platila 4.000 dinara. Dakle, iako ga ni prvi put nije bilo na stanju, sajt je upamtio brojku, pa je ovu prilikom drugog pokušaja samo pridodao.

Nakon što sam unela poštanski broj, na ekranu mi je iskočilo obaveštenje da trenutno nije dostupan i dobila sam opciju da probam kasnije ili izmenim narudžbinu. Bila sam razočarana, ali sam se nadala da će se pojaviti uskoro.

A onda kad sam probala i dan-dva kasnije, bila sam ljuta i osećala sam se prevarenom, jer je stajala ista poruka!

Ako ispod proizvoda imate zeleni kružić koji označava da je ta igračaka dostupna samo putem onlajn kupovine, kako je moguće da tek na završnom koraku, kada ukucate poštanski broj, dobijete informaciju da ga ipak nema? To je zaista loše poslovanje i nepoštovanje nas kupaca - razočarana je naša sagovornica.

Loša praksa

U Nacionalnoj organizaciji potrošača Srbije (NOPS) napominju da je to tipičan primer loše poslovne prakse!

- To je neprofesionalnost i pružanje dezinformacija kupcima. Ukoliko jasno na sajtu stoji istaknuto da je proizvod dostupan i da se može poručiti, nedopustivo je da nakon popunjavanja podataka i završetka kupovine dobijete informaciju da ga ipak nema na stanju.

 

 

To je obmana potrošača, a samim tim i dovođenje u zabludu. Uz to, uzimaju podatke, ime, prezime, adresu, a od "kupovine" dobijete samo napravljeni nalog. To se ne sme tolerisati i nadležni organi to moraju da urede bolje, ali i da pojačaju sankcije za takvo poslovanje kompanija, naročito prilikom kupovine preko interneta - napominju u NOPS.

 

Pratite Zaštitnik potrošača na Fejsbuku OVDE

Pratite Zaštitnik potrošača na Tviteru OVDE
 
Čitajte Zaštitnik potrošača:Zastitnikpotrosaca.rs

 



Postovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Tagovi:

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

komentari
Svi komentari
Marcco

pre 4 godine

Poslovna politika IKEE je da se ne oglašava u štampanim medijima... džabe jašete po ovim temama.

SS

pre 4 godine

Zanimljivo,ali svi ovi inostrani došljaci biznismeni po Srbiji obmanjuju,zavaravaju,ponižavaju kupce,ali i radnu snagu po fabrikama samo što se to ne objavljuje od slučaja do slučaja.Kad bi smeli jadni radnici da progovore,mnogi bi se možda iznenadili,ali koga briga za manjinu.

Marcco

pre 4 godine

Pa ti radi kod srpskog privatnika za platu na "dođem ti" i dva šamara ako zatražiš platu posle tri meseca. A možda te i prijavi na neki apsolutni minimalac ili na dva sata radnog vremena od 12 sati.

kiza

pre 4 godine

Jednom sam kupovao u ikee-i i prezadovoljan sam. Doduse nisam kupovao on-line. Uostalom ne znam koliko godina ima ova mama što kupuje poklon cerkici, ali ljudi ja nikada nista nisam kupio a da nisam video. Ovo pomodarstvo (ono uz kafu kupio sam preko interneta), s obzirom koliko posla imaju ove mlade majke (ne cuvaju decu vec to neko drugi radi za njih, one su jadne premorene pa narucuju rucak on-line, nemaju vremena da detetu kupe cipelice, pape ili trenerku pa narucuju on-line itd. itd. itd. ....) nema nas nigde. Svi "bolje" zivimo a dece nigde. To naravno ne znaci da ikee-a ako se to stvarno desilo ne treba da snosi posledice svoje poslovne politike

LakiUrosch

pre 4 godine

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić rekao pred otvaranja Ikee, da je uzbuđen što posle 25 godina otvara robnu kuću švedskog koncerna u Beogradu i da to pokazuje da je Srbija , normalna i moderna zemlja, a najavio je da Ikea planira da otvori još jednu robnu kuću u srpskoj metropoli.

Abe

pre 4 godine

To su pitanja na koja treba naš Predsednik Vučić da odgovori zbog čega nas obmanjuju. On je čak i naplatnu rampu Bubanj Potok izmestio zarad Ikee, a oni nas varaju, obmanjuju i da ne govorim šta još. Svi su najbolji dok ne dođu u Srbiju, a onda jao i naopako: prodavci nas varaju, lažu i obmanjuju, poslodavci opet lažu, maltretiraju radnike, zakidaju na radničkim pravima... A Predsednik, samo da dovede investitore, koje ovaj narod od svoga poreza skupo plaća da bi bio prevaren, obmanut, ponižen, zakinut na pravima... Ovaj narod sit je prevara, obmana, poniženja i zakidanja, potrebno mu je od države malo pravde, poštenja i korektnosti.

Aleksandar

pre 4 godine

Za pismene je dovoljno da procitaju sa sajta podatke. Lepo pise sve. Ocigledno je da nasi kupci ne citaju pazljivo sve. Imate mogucnost porudzbine preko sajta ali trenutno nema na zalihama. Niko Vam nije uzeo novac i rekao eh..nema. Da li sam uzeli novac? Nisu. Malo e-pismenosti nije na odmet !

Samosvesna građanka

pre 4 godine

Bojkotovati - što znači: ni jedan proizvod ,,Ikee'' ne kupovati ni direktno u prodavnici a ni onlajn, pa će onda početi da poštuju kupce.

Politika

TV

Hronika

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set