ISPOVEST PREVARENOG VOZAČA BMW X3: U Delta autu uradili pogrešnu popravku, CENTRALU SLAGALI DA SU MU DALI NOV AUTO?!
Podeli vest
Džip BMW X3 posle sitnijih kvarova počeo da vuče ulevo, a u "Delta autu" su to rešili tako što su mu zamenili točkove, suprotno uputstvu koje se dobija uz kola Uz sve to, slagali su centralu u Nemačkoj da su mu dali nov automobil, što je Stamenković saznao iz mejla koji mu je poslao generalni menadžer kompanije
Čuvena nemačka kompanija BMW vara svoje kupce tako što se na novim vozilima pojavljuju brojni kvarovi, a pošto ovlašćeni servis ne ume da ih popravi, pribegavaju kršenju sopstvenih propisa kako bi doveli automobile u vozno stanje.
Reč je o 230.000 kola iz svih serija koje imaju problem u sistemu izduvnih gasova. Prošle godine ova kompanija povukla čak 1,6 miliona automobila
05.12.2019
13:11
Naši ljudi iz BMW su bili toliko bezobrazni da mi nije ostalo ništa drugo nego da pišem generalnom menadžeru. Zbog šikaniranja sam bio prinuđen da presavijem tabak Vladimir Stamenković
Jedan od takvih slučajeva dogodio se i našem čitaocu Vladimiru Stamenkoviću iz Novog Sada, kome su u prva tri meseca od kupovine automobila, nakon brojnih nepravilnosti, u ovlašćenom servisu kvar otklonili tako što su zamenili prednje i zadnje točkove, što je najstrože zabranjeno u uputstvu ove kompanije, koje je dobio uz novi automobil.
Stamenković je za Zaštitnik potrošača ekskluzivno ispričao sve muke koje je imao sa poznatim nemačkim brendom.
- Nikada nisam štedeo na kolima i zato sam 2012. kupio novi BMW X3, koji me je koštao oko 60.000 evra. Čim sam ga uzeo, u prvim nedeljama mi se iscepala kožna konzola i oni su to odmah popravili. Potom sam na stubovima sa strane šoferšajbne video otiske koji ne mogu da se obrišu. Na kraju je i voda počela da mi ulazi u migavce, i to čim sam ga kupio.
Mislio sam da su sve to sitne popravke, a onda je već u prva tri meseca automobil počeo da mi zanosi ulevo. Odvezao sam ga u ovlašćeni servis "Radulović" u Novom Sadu, gde sam ga kupio, ali tamo nisu znali da otklone kvar i poslali su me u "Delta auto" u Beogradu - ispričao nam je Stamenković.
BMW bez odgovora
Na adresu predstavništva BMW u Srbiji poslali smo pitanja koja se tiču slučaja našeg sagovornika. Međutim, do zaključenja ovog broja odgovore nismo dobili.
Tu su tek počele njegove prave noćne more.
- Držali su mi praktično novi automobil skoro sedam dana bez ikakve informacije. Na kraju su mi vratili vozilo sa papirom na kom piše da su ustanovili da je zaista bio kvar, odnosno da zanosi ulevo pri vožnji, da je sa trapom sve u redu i da su na kraju zamenili prednje i zadnje točkove kako bi sve radilo kako treba - kaže nam naš sagovornik.
Opravdana sumnja
Međutim, pošto je sumnjao u njihovu stručnost, proučio je uputstvo koje dobio uz automobil i pravilnik po kom točkovi zbog bezbednosti ne smeju da se menjanju.
- Kada sam proučio izveštaj sa popravke i uzeo uputstvo koje sam dobio, shvatio sam da se nešto žestoko ne slaže. Naime, meni su u servisu rekli da su mi zamenili prednje i zadnje točkove, a u uputstvu piše da to nikako ne sme da se radi zbog bezbednosti automobila.
Tada sam uputio imejl servisu i pitao ih šta su mi tačno popravili i zbog čega su radili nešto što uputstvo strogo zabranjuje, ali su me zamajavali i pisali mi gluposti. Mesecima su mi davali odgovore koji nemaju veze sa mozgom i shvatio sam da zapravo ne žele da mi odgovore na ono što ih stvarno pitam - rezigniran je naš sagovornik.
Zbog ovog skandala on se direktno obratio generalnom menadžeru BMW za ceo svet sa željom da mu razjasni situaciju. Tek tada je shvatio koliko ga predstavnici u Srbiji zapravo lažu.
- Naši ljudi iz BMW su bili toliko bezobrazni da mi nije ostalo ništa drugo nego da pišem generalnom menadžeru BMW. Angažovao sam sudskog tumača i sve im lepo poslao na nemačkom jeziku. On mi je uredno odgovorio, izvinio se za sve neprijatnosti i rekao da je on obavešten da mi je ponuđen nov automobil, što je totalna laž.
Sve ovo što se čoveku dogodilo u potpunosti opravdava njegovu rešenost da pravdu potraži na sudu
Patera Bogosavljević, Pokret potrošača
Niko mi u servisu ili našoj kompaniji nikada to nije spomenuo ni ponudio, a kamoli dao drugi auto. Pa zar mislite da ne bih pristao da mi daju novo vozilo nakon toliko kvarova u prva tri meseca. Oni su očigledno slagali ljude iz centrale u Nemačkoj kako bi nekako pokušali da opravdaju sve ono što su radili - jasan je Stamenković.
Sporni veštak
Zbog šikaniranja i ponižavanja bio je prinuđen da presavije tabak i tuži BMW. Epilog svega je da će u maratonskom procesu sa nemačkom kompanijom ići i do Strazbura ako treba.
- Već nekoliko godina smo pred sudom. Oni dovode neke veštake koji pričaju da na "jugu" mogu da se menjaju točkovi, a ovo nije "jugo". Kada biste prisustvovali suđenju, videli biste kolika je to farsa. Još i sudije zaziru od njih jer su oni "veliki BMW", ali mene to ne zanima.
Žalio sam se apelaciji i ići ću do kraja. Postoje dve solucije - ili da su grubo prekršili zakon u mom slučaju ili da to rade stalno, a neko im gleda kroz prste kako bi na prevaru prodali što više guma.
Kupio još jedan BMW i opet imao probleme
Zbog svega što je prošao sa njima i činjenice da želi da istera pravdu na sudu, Vladimiru Stamenkoviću su rekli da je persona non grata u BMW.
Uprkos tome, ovaj uspešan poslovan čovek nastavio je da kupuje njihove automobile, iako je i sa drugim vozilima imao problema neposredno nakon što ih je pazario.
- Kada sam prodao ovaj automobil, opet sam u inat kupio BMW X3. Nažalost, i tu sam imao kvarove, koje su mi na sreću popravili. Primera radi, u prvih godinu dana automobil mi je u potpunosti prestao da radi i stao je na sred autoputa. Ustanovili su da je reč o nekom EGR filteru, koji su potom zamenili - priča nam Stamenković.
Ako nekome kažete da ne sme da menja prednje i zadnje gume i točkove, a zadnje gume se mnogo brže troše, jasno je da ga navodite da svaki čas kupuje nove. Zamislite koliko ima vozača BMW i koliko je to guma - zaključuje na kraju Stamenković i dodaje:
- Na mom slučaju je jasno da BMW kupcima u Srbiji šalje treću ili četvrtu klasu vozila, koja su oštećena, pohabana ili imaju neke felere. I to nimalo nije pravedno jer mi plaćamo istu cenu kao Nemci.
Treba ih kazniti
Predsednik Pokreta za zaštitu potrošača Srbije Petar Bogosavljević rekao je za naš list da je ovo još jedan skandal u režiji velikih stranih firmi koje posluju u Srbiji.
- Ako kupite nov automobil, još od tako velike firme, normalno je da se očekuje da je ispravan i pouzdan. Sve ovo što se čoveku dogodilo u potpunosti opravdava njegovu rešenost da pravdu potraži na sudu. Pogotovo što je on sve te muke imao sa novim vozilom, koje je kod njega bilo tek tri meseca, a garancije za nove automobile su od četiri, pa negde i do čak sedam godina.
60 hiljada evra je plaćen sporni automobil
To što su majstori u BMW postupali protivno sopstvenom pravilniku dodatno govori da u ovom slučaju postoje brojne nepravilnosti. Jasno je da je ovde nemački gigant na više mesta prekršio Zakon o zaštiti potrošača. Međutim, tu su kazne retke i relativno male, pogotovo za jedan BMW. Zbog toga konstantno apelujem da Komisija za zaštitu konkurencije počne da radi svoj posao.
Ovde je prekršen i Zakon o konkurenciji jer je BMW, prodajući ovakve nove automobile, nelojalna konkurencija svim drugim automobilskim kućama koje pošteno posluju u našoj zemlji. Tu bi trebalo da se izrekne rigorozna kazna, koja ide i do 10 odsto godišnjih prihoda: rekao je Bogosavljević i dodao:
- Tek kada jedna tako velika kompanija dobije odgovarajuću drakonsku kaznu, možemo da se nadamo da će i ostale, male i srednje firme, bolje da posluju. Dokle god ove najveće niko ne kažnjava, i ovi uslovno rečeno manji smatraju da zakoni u Srbiji ne moraju da se poštuju.
BMW lažira podatke o prodaji
Američka Komisija za hartije od vrednosti i berze (SEC) pokrenula je istragu protiv nemačkog proizvođača automobila BMW. Istraga je pokrenuta zbog dvosmislenih prodajnih praksi, kojima se napumpavaju podaci o broju prodatih automobila.
Prema navodima u časopisu "Volstrit džurnal", SEC proverava BMW-ove komercijalne prakse u SAD, kako bi utvrdio da li kompanija uz pomoć ovlašćenih trgovaca pokušava da "ulepša" podatke o broju prodatih automobila.
Američki regulatori sumnjaju da je BMW uz pomoć trgovaca napumpavao podatke o prodaji tako što trgovci ponekad kupuju vozila iz vlastitih zaliha i koriste ih za iznajmljivanje. Proizvođači im često nude bonuse za takvu praksu kako bi poboljšali broj prodatih automobila.
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće
registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili
nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji,
etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne
predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.
Šta se čudite,istini,pa svi inostrani proizvođači u Srbiji vrše prevare nad kupcima samo niko tome da stane na put.Iz iskustva znam na "KIA" Rio 2012 rađena popravka lamele,a povremeno se javljaju isti simptomi,tako da i dalje nemam pojma šta je jer kad uteraju auto u garažu,ne smeš da prisustvuješ tako da mogu da rade šta hoće,a o uslugama da ne govorimo,i sad kad je istekla garancija,možeš samo prdnuti u čabar.
Kupujte ljudi Fiatova vozila, to je naravoucenije prethodnog teksta. U poslednjih dvadeset godina svi nemacki proizvodjaci su pokvarili kvalitet svojih vozila, posebno BMW, AUDI i MERCEDES. Naci ce te audi 80 iz 86. ili 87. godine u jos uvek voznom stanju bez korozije, a audi iz 98. ili 99. ili sa pocetka 2000.god sa korozijom a isto je i sa ostalim navedenim markama. Fiat je 80. i pocetkom 90. godina imao problema sa korozijom dok to vec od kraja 90. godina i danas nije slucaj, a posebno mozemo pohvaliti sve fiatove motore koji se ugradjuju u njihova vozila i spadaju u sam vrh po kvalitetu. Kupovinom navedenih brendova kupujete samo lep enterijer,znak odnosno logo proizvodjaca i plastiku koja je priznajem lepsa nego kod fiata ali je to ipak samo plastika i nije vredna tolikih novaca, mada je kod poslednjih modela fiata i to otklonjeno ali nije na nivou kao kod gore pomenutih marki jer one spadaju u luksuzna vozila a fiat u ona narodna poput golfa.
Они који имаjу пара за вмw имaју и за попрaвaк обзиром дa је BMW postao gori i od samog yuga.
Ово важи и за ауди кваре се ова нова бренд возила јер немци имају велику конкуренцију од стране кинеза, корејанаца и јапанаца.
Rusija je poslala automatsko upozorenje Sjedinjenim Američkim Državama o lansiranju "orešnika" 30 minuta ranije, jer se radi o raketi balističkog tipa, izjavio je portparol Kremlja Dmitrij Peskov na brifingu.
Ruski predsednik Vladimir Putin u televizijskom obraćanju naciji priznao je da je Moskva pogodila ukrajinski vojni objekat novom balističkom raketomsrednjeg dometa i rekao da se zove "orešnik" (lešnik).
Nije tajna da su Dragan Marković Palma i Željko Ražnatović Arkan bili prijatelji. U ispovesti za Informer govorio je o detaljima njihovog prijateljstva.
Sudija za prethodni postupak Višeg suda u Novom Sadu je, posle saslušanja u Višem javnom tužilaštvu u Novom Sadu, odredila pritvor do 30 dana Ljiljani Milić Marković jednoj od 12 uhapšenih osoba koje se dovode u vezu sa padom nadstrešnice na Železničkoj stanici u Novom Sadu, kada je poginulo 15 ljudi, a dvoje teško povređeno, pišu Novosti.
Predsednik Republike Srbije Aleksandar Vučić uputio je povodom smrti predsednika Jedinstvene Srbije Dragana Markovića Palme, telegram saučešća porodici i prijateljima.
Provokatori iz redova opozicije izazvali su za kratko vreme novo nasilje širom Srbije, dok su građani bili sprečeni da obavljaju svoje obaveze i da se slobodno kreću! Na nekim mestima je došlo i do opšte tuče učesnika protesta.
Marko Đurić, ministar spoljnih poslova, bio je gost Info jutra u kome je govorio o neverovatnim rezultatima Srbije, ali i o najaktuelnijim temama u Srbiji!
Gost Info jutra na Informer televiziji bio je prof. dr Miloš Laban koji je govorio o strašnoj tragediji koja se dogodila 1. novembra u Novom Sadu na Glavnoj železničkoj stanici prilikom koje je poginulo 15 osoba, a teško povređeno dvoje.
Viši sud u Užicu odredio je danas pritvor do 30 dana Aliji Balijagiću, koji se sumnjiči za dvostruko ubistvo u Crnoj Gori i za kojim se tragalo 27 dana.
Večeras se zapalio jedan deo Mosta na Adi sa novobeogradske strane, a zapalilo se nehigijenskom naselju ispod Mosta na Adi, kako je izjavio i ministar unutrašnjih poslova Ivica Dačić.
Mladoženja M.T. (26) iz Titela koji je 8. novembra pucao iz puške, i tom prilikom pogodio nekoliko gostiju na svadbi, nalazi se i dalje u pritvoru, a istraga je u toku.
Miloš Nastić (25) iz Velikih Crljana osuđen je pravosnažno na četiri i po godine zatvora zbog nanošenja teških povreda Zoranu Jakovljeviću (63), od kojih je preminuo u Stepojevcu 10. jula 2022., i nanošenja lake povrede njegovom sestriću Nikoli Goraniću.
Prema saznanjima do kojih je došao Informer, u toku je suđenje Strahinji Jokiću zbog fizičkog napada na navijača tokom utakmice Denver Nagetsa. Donosimo vam važne detalje u vezi sa procesom od kojeg potencijalno zavisi sloboda brata čuvenog košarkaša.
Najjača košarkaška liga na svetu i ovog petka objavila je novu listu za MVP trku, a očekivano lidersko mesto i dalje drži srpski košarkaš Nikola Jokić.
Stanovnici kazahstanskog grada Satpajeva snimili su lansiranje ruske rakete Orešnik 9M729 (SSC-8) sa poligona Kapustin Jar koji se nalazi u Astrahanskoj oblasti u blizini granice.
Udar rakete "Orešnik" na veliki industrijski kompleks u Dnjepropetrovsku mogao bi da liši ukrajinske trupe velike količine opreme i sistema borbene podrške.
Mađarski premijer Viktor Orban, jedan od retkih evropskih čelnika koji su u dobrim odnosima s ruskim predsednikom Vladimirom Putinom, tvrdi da bi Zapad trebalo ozbiljno da shvati pretnje ruskog lidera.
Zvezda "Real Housewives of Potomac" Metju Bajars umro je u 37. godini.
Prema tvrdnjama kancelarije glavnog medicinskog istražitelja Merilenda, smrt je nastupila 21. novembra.
Tijana Vučetić, koja je stekla popularnost ulogom Petrojke u seriji "Selo gori, a baba se češlja" ponovo je u žiži javnosti. Ovog puta iznenadila je svojom pojavom u emisiji "Nikad nije kasno".
Era Ojdanić je za Informer ispričao da je među prvima saznao da je Dragan Marković Palma preminuo, zbog čega se duboko potresao, jer su bili dobri prijatelji dugi niz godina.
Ostavite komentar
Pravila komentarisanja:
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.