• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer

Izvor: K. Milanović

01.04.2021

09:00

(FOTO) UŽAS! U KUTIJI SA HLEBOM ZATEKLA JEZIV PRIZOR! Dvopek užegao, a u njemu...

Zaštitnik potrošača

(FOTO) UŽAS! U KUTIJI SA HLEBOM ZATEKLA JEZIV PRIZOR! Dvopek užegao, a u njemu...

Podeli vest

Natalija Stojanović objavila je fotografije specijalne vrste hleba namenjene detetu koje je obolelo od celijakije na kome se vide insekti i tvrdi da je dvopek užegao

Ako ste celijakičar i kupujete bezglutenske proizvode firme "Aleksandrija Fruška gora", širom otvorite oči, jer se može desiti da u zapakovanom pecivu pronađete mrtve bube! Kao da to nije dovoljno strašno, potrošači se žale da su proizvodi ove kompanije često užegli i da smrde, iako im rok trajanja nije istekao.

Da stvar bude gora, ove proizvode kupuju celijakičari, odnosno osobe alergične na gluten, koje su posebno osetljive po pitanju ishrane. Domaći stručnjaci upozoravaju da su zbog bolesti njihova creva već oštećena, a sistem za varenje krajnje osetljiv, pa su sumnjive namirnice nedopustive jer mogu da izazovu zdravstvene tegobe.

Foto: Informer/Facebook

Na Fejsbuk grupi "Celijakija Srbija", čiji su članovi ljudi alergični na gluten, Natalija Stojanović objavila je fotografije na kojima se vidi izlomljeni dvopek sa prosom, a koji proizvodi pomenuta kompanija. Na spornim fotografijama vidi se i da se u kesi pored dvopeka nalaze, verovali ili ne, i bube! Kao da bube nisu dovoljan propust, ova žena tvrdi da je dvopek užegao i da smrdi, iako rok trajanja još uvek nije istekao.

Nije prvi put
Po ko zna koji put "Aleksandrija Fruška gora". Neotpakovano, užeglo, smrdi, i plus sa bubama. Dokle više?

Natalija Stojanović

- Po ko zna koji put "Aleksandrija Fruška gora". Neotpakovano, užeglo, smrdi, i plus sa bubama. Dokle više? Vidim da ih mnogi brane, ali svakako imam pravo na svoje mišljenje i ja. Evo i slika. Da ne pominjem bolove koje dete ima od njihovih proizvoda. Uostalom, činjenice su činjenice! - napisala je Natalija uz fotografije.

Specijalista opšte prakse dr Branka Grujić objasnila je da celijakičari imaju osetljiva creva i sistem za varenje, zbog čega ovakve greške nikako ne bi smele da se dešavaju.
- Celijakičari su ljudi koji su alergični na gluten, zbog čega ne smeju da jedu većinu namirnica koje mi ostali smemo. Zbog bolesti njihova creva su oštećena, zbog čega moraju da paze šta jedu i da konzumiraju samo zdrave namirnice. Vrlo su oprezni i jako paze šta kupuju, zbog toga su i primetili ovakvu grešku. Ovakvi propusti ne bi smeli uopšte da se dešavaju, a kamoli ljudima sa posebnim potrebama u ishrani! Takođe, njihove namirnice su jako skupe. Em ne smeju sve da jedu, em plate papreno, em dobiju bube. Stvarno nema smisla - kaže dr Grujić.

Foto: Informer/Facebook

Nedopustivo
Ovakvi propusti ne bi smeli uopšte da se dešavaju, a kamoli ljudima sa posebnim potrebama u ishrani

Dr Branka Grujić, lekar

Predsednik udruženja "Zaštita potrošača" Nenad Bumbić ističe da potrošač treba da vrati proizvod u prodavnicu i traži uloženi novac nazad.

- Ipak, ako trgovac odbije da vrati novac, nema puno toga što potrošač može da uradi, osim da slučaj prijavi inspekciji. Najveći problem u ovakvim slučajevima jeste dokazivanje, jer se trgovci uglavnom vade na to da nije njihova greška, već da je to potrošač podmetnuo. Zbog toga većina ljudi olako odustaje, jer ne želi da se bakće zbog nekoliko stotina dinara. Ipak, ukoliko je kesica hermetički zatvorena, a bube se vide, to dosta olakšava situaciju. Teško da bi u tom slučaju sud poverovao proizvođaču - kaže naš sagovornik i dodaje:
- Svakako, dobra poslovna praksa i fer prema klijentima bilo bi da potrošaču vrate novac, pošalju neki paket besplatnih proizvoda u znak izvinjenja. Takođe, inspekcije moraju rigoroznije da kontrolišu trgovce i kakve se namirnice prodaju, pogotovu kada je u pitanju hrana namenjena ljudima na posebnim režimima ishrane - smatra Bumbić.
 

Bez LOT broja nema kontrole

Ekipe "Zaštitnika potrošača" stupila je u kontakt sa kompanijom "Aleksandrija" kako bi čuli i drugu stranu priče i dobili objašnjenje kako je došlo do ovakvih propusta. Prema njihovim rečima, neophodno je da im se, kako bi proverili kvalitet, dostavi datum i proizvod kako bi kontrola kvaliteta proverila LOT broj. 

- Lot broj služi za kontrolu bezbednosti, naši kontrolni uzorci ne ukazuju na problem. Vrlo je moguće da je manipulacija proizvoda bila neusaglašena, koja nije obaveza proizvođača - kažu u "Aleksandriji".

 



Postovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

Politika

TV

Hronika

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set