BANKA JOJ SVAKI MESEC UZIMALA PO 26 EVRA! Hteli da je zakinu za 100.000! Šta da radite kada pokušaju da vas ovako pokradu?

Public

17:16 >> 17:28 Zaštitnik potrošača 0

Informer.rs | 15. 04. 2022.

BANKA JOJ SVAKI MESEC UZIMALA PO 26 EVRA! Hteli da je zakinu za 100.000! Šta da radite kada pokušaju da vas ovako pokradu?

Poslednjih godina raste broj pritužbi klijenata na rad banka, bankara ili njihovo nefer postupanje. Statistika Narodne banke Srbije pokazuje da neosnovano skinut novac sa računa uspe da povrati tek svaki treći klijent.

Među njima je i korisnica M. R. iz Vrnjačke Banje koja je centralnoj banci podnela pritužbu na rad banke u kojoj ima tekući račun nakon što je primetila da joj naknadu za osiguranje po stambenom kreditu, a koju treba da plaća jednom godišnje, banka naplaćuje svakog meseca i to skoro dve godine!

- Korisnica M. R. podnela je pritužbu zbog toga što joj je banka naknadu u dinarskoj protivvrednosti iznosa od 26 evra naplaćivala trajnim nalogom svakog meseca, umesto naplate jednom godišnje, kako je ugovoreno. Novac joj je skidan po osnovu polise osiguranja građevinskih objekata domaćinstva i stvari po ugovoru o stambenom kreditu - navedeno je u najnovijem Izveštaju o rezultatima rada Sektora za zaštitu korisnika finansijskih usluga NBS.

Shutterstock

Centralna banka dalje opisuje kako se banka za ovaj propust pravdala.
- Banka je navela da je zaposleni u banci pogrešio prilikom otvaranja trajnog naloga, kada je, umesto da se nalog realizuje jednom u 12 meseci, postavljeno da se realizuje svakog meseca - navedeno je izveštaju NBS.

Dodaje se da je banka korisnici vratila iznos koji je preplatila, i to 67.909 dinara. To je oko 580 evra, a tolika pretplata znači da joj je banka greškom naplaćivala naknadu za osiguranje 22 meseca, odnosno skoro dve godine.

Iz NBS navode da je pored preplate, banka korisnici M.R. vratila i iznos na ime kursnih razlika i zakonske zatezne kamate.

Shutterstock

- Ukupno joj je uplaćeno oko 100.000 dinara - navedeno je u izveštaju NBS.
Slučaj klijentkinje M.R. samo je jedan od nekoliko primera grešaka banaka ili nefer prakse koje je NBS obelodanila u objavljenom dokumentu.

- Najviše pritužbi korisnika odnosilo se na postupanje banaka, i to u vezi s korišćenjem kredita i platnih kartica, kao i izvršavanjem platnih transakcija - piše u izveštaju u kome se precizira da je u periodu od 2019. do 2021. godine NBS rešila 3.402 pritužbe koje su se odnosile na postupanje banaka, od čega je 925 pritužbi rešeno u korist korisnika (27,2 odsto).


Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.