GLAVA MU JE PADALA OD UMORA! DA LI JE OVO REALNO? Od Lefkade do Beograda za volanom SAMO JEDAN VOZAČ! U autobusu bila 53 TINEJDŽERA

Informer

07:00 Zaštitnik potrošača 2

V. V. - K. M. | 19. 08. 2022.

"GLAVA MU JE PADALA OD UMORA"! DA LI JE OVO REALNO? Od Lefkade do Beograda za volanom SAMO JEDAN VOZAČ! U autobusu bila 53 TINEJDŽERA

Glava mu je padala od umora, na autoputu je vozio svega 60 km/h, svedoče putnici

Vozač autobusa vozio je sam puna 23 sata, oko hiljadu kilometara od Lefkade do Beograda, čime je mogao da ugrozi živote putnika! U autobusu su bila 53 tinejdžera, koja su na odmor na ovo grčko ostrvo otišla preko turističke agencije GO2.

Koliko je ovo opasno, najbolje pokazuje to što je zakonom strogo zabranjeno da jedan vozač vozi duže od deset sati dnevno.

Da ovakva nemarnost vozača i agencije mogu imati ozbiljne posledice, pokazuje i nedavni primer nesreće koja je zadesila srpski autobus u Bugarskoj, kada je zbog sekunde vozačeve nepažnje povređeno čak 12 osoba.

Uplašeni putnici

Upravo zbog ovog jezivog udesa preplašeni putnik Miloš Dobreta se i odvažio da svoje jezivo iskustvo kada se 4. avgusta vraćao sa Lefkade i iznese u javnost!

On je za Informer rekao da zahvaljuje Bogu što je živ došao kući, jer je turistička agencija u potpunosti zakazala kada je bezbedan povratak putnika u pitanju.

- Naš put ka Beogradu je zahvaljujući Bogu prošao kako treba jer, verovali ili ne, čak 23 sata nas je vozio isti vozač! Mi i dalje nismo svesni kom riziku nas je izložila ova agencija. Onaj ko je odgovoran za ovo mora krivično biti gonjen - kaže Miloš i dodaje:

- Kada malo bolje razmislim, u autobusu su bila 53 mlada života, koja su u deliću sekunde mogla biti ugašena, samo i isključivo zbog bahatog i nemarnog ponašanje agencije.

Informer

Potreseni putnik nam je poverio još neke detalje koji će vas zaprepastiti, a koji ne mogu i ne smeju biti zanemareni.

- Nas je dodatno potreslo to što smo veče pred sam polazak videli vozača koji se teturao po centru Lefkade i kome otkazuju noge zbog alkoholisanog stanja u kom se nalazio. Najstrašnije je što je bilo očigledno da je vozač umoran, autoputem je vozio svega 60 na sat, a u nekim trenucima se dešavalo i da mu glava pada od umora - ispričao nam je Miloš.

U agenciji GO2 ćute

Ekipa Informera pokušala je da stupi u kontakt sa turističkom agencijom GO2 i od njih dobije odgovore na pitanja kako se moglo desiti da tako dugačak put vozi samo jedan vozač. Oni su nam rekli da će informacije proveriti sa auto-prevoznikom i odgovoriti nam na pitanja. Međutim, do zaključenja ovog broja odgovore na pitanja nismo dobili.

Predsednik Komiteta za bezbednost saobraćaja Damir Okanović kaže da je grubo prekršen je Zakon o radnom vremenu posade vozila u drumskom prevozu i tahografima.

- Zakon jasno kaže da vozač u toku jednog dana sme da vozi najviše devet sati, sa izuzetkom da dva puta nedeljno može upravljati vozilom do maksimalno 10 sati. Naravno, usput treba da pravi jasno definisane pauze i odmore. Zato za duže rute agencije trebalo da uzimaju barem dva vozača, koja mogu da se menjaju u vožnji. Policija treba da reaguje i istraži šta se tu desilo! Ne moraju vozača da zateknu u prekršaju, već imaju druge mogućnosti za kontrolu - jasan je Okanović.

printscreen

Damir Okanović

Policija da reaguje

Profesor na Saobraćajnom fakultetu Milan Vujanić objašnjava da se kontrola rada vozača može izvršiti u sedištu prevoznika, i to do čak 28 dana unazad.

- Svako vozilo ima tahograf, a svaki vozač ima svoje tahografske kartice. Tahograf očitava sve podatke i beleži na kartici vozača i kontrolom se vidi da li je vozač poštovao zakon 28 dana unazad i kojim je brzinama vozio. To je vrlo važno jer tera vozača ne da u trenutku kontrole bude ispravan, nego da svoj posao i celokupan proces rada obavlja na jedan zakonit i propisan način - napominje Vujanić i dodaje:

- Alkohol koji je pio veče pre verovatno je do početka putovanja iščezao iz organizma. Ali putnici se u tom trenutku zapitaju "Da li je pio i pre same vožnje?", a odgovor nemaju!

Zakon o radnom vremenu vozača

- vozač dnevno ne sme da upravlja vozilom duže od devet časova, sa izuzetkom da dva puta nedeljno može upravljati vozilom do maksimalno 10 sati

- početkom dnevnog vremena upravljanja smatra se trenutak završetka odmora u trajanju od najmanje sedam časova

- najkasnije nakon perioda upravljanja vozilom od četiri časa i 30 minuta vozač mora da koristi neprekidnu pauzu od najmanje 45 minuta

Bonus video:



Marcco

19.08.2022. 07:43

Džabe zakoni ako se rigorozno ne proveravaju, ili ukoliko korist kršenja zakona prevazilazi štetu od predviđene kazne.


Marko

19.08.2022. 21:59

Putovao sa njima u Kusadasi. Jasno mi nije kako su oni i dobili licencu i kako su na slobodi blago receno. To sto smo tamo doziveli to moze da se zove prevarom. Ali ko ce se ganjati sa njihovim advokatima…


Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.