Dnevne novine
SRBIJA
Informer
Video

Izvor: S. K./Tanjug

08.03.2025

14:03

Reklame u bioskopima sve duže: Filmofili besne!

Shutterstock

Kultura

Reklame u bioskopima sve duže: Filmofili besne!

Podeli vest

Filmofili koji su već nezadovoljni zbog dužine čekanja na početak filma u bioskopu iz godine u godinu se suočavaju sa još većim problemom, jer reklamni blokovi sve duže traju.

Tokom poslednjih 10 godina, reklame za proizvode i brendove zauzimaju sve veći deo vremena pre početka filma u bioskopima, ocenjuju stručnjaci, piše Gardijan.

- Došlo je do primetnog pomaka u kojem se u 'pre-filmskoj roli' sve više uključuju reklame. Iako su trejleri i dalje u centru pažnje, reklame zauzimaju veći deo - rekao je izvršni direktor agencije za oglašavanje "System1", Džon Evans.

Reklame za brendove ili proizvode obično traju između 10 i 15 minuta pre filma, dok trejleri zauzimaju oko pet do 10 minuta, podaci su pomenute agencije koja se specijalizovala za istraživanje tržišta.

Jedan gledalac iz Indije uspešno je tužio lanac bioskopa jer je "izgubio vreme", čekajući da počne film.

U Velikoj Britaniji ne postoji zakonski limit za broj reklama koje bioskopi mogu da prikazuju.

Dok reklame i trejleri u britanskim bioskopima obično traju između 20 i 30 minuta, bioskop "Princ Čarls" u Londonu izdvaja se po tome što ograničava reklame na 10 do 12 minuta.

Prema istraživanju koje je objavila "Digital Cinema Media", bioskopske reklame imaju veći potencijal da privuku pažnju u poređenju sa drugim medijskim formatima poput Jutjuba i televizije.

Istraživanje je pokazalo da se bioskopska reklama od 30 sekundi gleda u proseku 23,9 sekundi, dok se televizijska reklama iste dužine gleda samo 15,5 sekundi.

- Svesni smo da su gledaoci došli da gledaju film, ali ljudi žele da vide trejlere za nadolazeće filmove, a reklame pre filma su deo rituala. To je trenutak kada bi ljudi trebalo da se smeste, ali ne želimo da previše utičemo i odvlačimo pažnju od uživanja u filmu - rekao je direktor za programiranje u bioskopu "Curzon", Dejmijan Spendli.

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Imate mišljenje?

Ukoliko želite da ostavite komentar, kliknite na dugme.

Ostavite komentar

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

sledeća vest

Politika

TV

Ne propustite novu epizodu emisije "Na merama" - U subotu od 20h ulazimo u trag i nedodirljivima!
Live TV

Ne propustite novu epizodu emisije "Na merama" - U subotu od 20h ulazimo u trag i nedodirljivima!

Prošle sedmice u popularnoj Informerovoj TV emisiji "Na merama" mogli ste, između ostalog, da vidite, kako biznismen iz Ratkova Branko Babić sa Draganom J. Vučićevićem dogovara kupovinu medija Junajted grupe, šta na pijaci pazari ministarka Milica Đurđević Stamenkovski, kakve turustičke aranžmane merka poslanica-blokaderka Biljana Đorđević, gde penzionerske dane provodi nekadašnji lider SPO-a Vuk Drašković…

05.12.2025

10:57

Društvo

JOŠ Društvo VESTI

Hronika

Planeta

Magazin

Džet set