Autor: B92.net/informer.rs

09.01.2020

(VIDEO) OTKRIVENA NOVA PLANETA NA KOJOJ JE MOGUĆ ŽIVOT! Naučnici oduševljeni, evo koliko je udaljena od Zemlje!

Manje od dve godine nakon što je započeo svoju misiju, NASA tranzitni satelit za istraživanje egzoplaneta (TESS) pronašao je nešto što bi mogla da bude naseljiva planeta

Ovo nebesko telo kruži oko hladne M-patuljaste zvezde TOI 700 u sazvežđu Dorado, na oko 100 svetlosnih godina od Zemlje.

Planeta nazvana TOI 700 d je oko 20 odsto veća od Zemlje, i udaljena je od Sunca taman koliko je dovoljno da bi mogla da ima tečnu vodu.

Ako si rođen u JANUARU - Jedne stvari moraš dobro da se ČUVAŠ!

(FOTO) OVAKVU KOSU NISTE NIKADA VIDELI! Nije se šišala 30 GODINA, a NJENA FRIZURA ĆE VAS OBORITI S NOGU!

Jedna je od tri planete u sistemu, a ostale su verovatno stenovita planeta veličine Zemlje i gasovita planeta, koja je 2,6 puta veća od naše, piše sajt Mental Floss.

Smatra se da je samo jedna polovina TOI 700 d planete okrenuta ka Suncu u svako doba, i da orbitira oko 37 zemaljskih dana.

NASA je pokrenula TESS u aprilu 2018. godine sa ciljem da otkrije planete izvan našeg Sunčevog sistema, sa naglaskom na one gde je moguće da postoje oblici života.

PROŠLE GODINE FERARIJEM IŠAO PO BADNJAKE, A OVE GODINE SRBIN IZ ŠVAJCARSKE PREVAZIŠAO SEBE! Evo kako je ovoga puta krenuo u ŠUMU! POTPUNI HIT! (VIDEO)

JAKO SE BOJITE PAUKA? Postoji način kako da se rešite fobije - DELUJE BRZO!

Satelit je izgrađen kako bi locirao planete veličine Zemlje u orbiti oko susednih zvezda, ali ovo nedavno otkriće gotovo da je ostalo neprimećeno. Za zvezdu TOI 700 u početku se mislilo da je vrela kao Sunce, što bi je činilo nemogućom za nastanjivanje. Posle detaljnijeg pregleda, istraživači su primetili da je zvezda zapravo relativno hladna i mala.

Nakon što je TESS-ov nalaz potvrđen korišćenjem infracrvene tehnologije svemirskog teleskopa Spitzer, istraživači su dalje proučavali planetu posmatrajući njenu potencijalnu atmosferu i površinske uslove.

Dragan

pre 4 godine

Predlažem da naša državna delegacija na najvišem nivou pod hitno zatraži prijem kod Putina kako bi nam Rusi napravili jedan poveći vasionski brod za ljude. U taj brod čim bude bio napravljen treba spakovati sve funkcionere i njihove pristalice (nema ih mnogo) SAVEZA ZA PROMENE i lansirati ga na tu novootkrivenu planetu, i da se nikada više ne vrate. Ovde ih niko ne razume i tamo će biti dovoljni samima sebi? Eeeeeh kako bismo bili srećni? Onaj jedan od njih je i onako imao želju da ide na Mars trajno.

Branislav

pre 4 godine

Ja imam sličnu ideju, na tu planetu, a još bolje u crnu rupu sa najačom gravitacijom u kosmosu, treba poslati sve novinare i njihove gazde. Ta vrsta štetočina bi prodala i svoju decu za pare.Nema toga što neće napisati-SLAGATI, sve za pare, zato sretan vam put na tu planetu i još mnogo, mnogo dalje!!!