Autor: Tanjug

29.02.2020

NAJVEĆA EKSPLOZIJA U KOSMOSU DOSAD! Naučnici ŠOKIRANI što je PET puta veća od svih koje su ikada primećene

Naučnici su otkrili dokaze da je u kosmosu došlo do eksplozije koja je pet puta veća od svih koje su do sada primećene

Eksplozija je izazvala nezapamćeno oslobađanje energije, a veruje se da zrači iz super matrivne crne rupe koja je 390 miliona godina udaljena od Zemlje, objavio je Astrofizički žurnal.

(VIDEO) ASTRONOMI OTKRILI MINI MESEC! Pojavio se pre tri godine i kružio oko Zemlje!

Već duže vreme sumnjalo se da se nešto čudno dešava oko Ofiks klastera galaksija u kome ima na hiljade posebnih galaksija pomešanih sa vrućim gasovima i crnom materijom. Teleskopi sa X zracima su otkrili da te galaksije imaju zaobljene ivice.

Foto: pexels.com

To bi trebalo da bude, veruju astronomi, "zid" rupe koja je nastala mešanjem vrelih gasova sa crnom materijom nasred te rupe. Crne rupe su poznate po tome što gutaju sve što upadne u njih i istovremeno izbacuju velike količine materijala iz svoje unutrašnjosti.

U početku se sumnjalo da to što izbacuju dolazi iz postojeće rupe, ali ona je tako velika da bi u nju moglo da stane 15 naših Mlečnih puteva. To je potvrdio radio-teleskop iz Australije i džinovski metrovejv radio teleskop iz Indije.

"Eksplozija je u početku ličila na erupciju vulkana Svete Helene iz 1980. godine, koja je otkinula vrh planine", rekla je Simona Đačintuči iz Pomorske laboratorije u Vašingtonu, koja je šefica tima koji proučava ovaj novi astro-fenomen u kosmosu.

Stojan

pre 4 godine

U tome i jeste problem sto se postojanje crne rupe samo veruje kao i postojanje crne materie i crne energije i sve to je nevidljivo niti se moze dokazati. Oni vide da se nesto desi na nekoj udaljenoj galaksiji i onda to tumace u skladu postojecih verovanja koja su stara blize sto godina. Kada pisete onda napisite malo tacnije jer se daljina ne meri milionima godina vec milionima svetlosnih godina. To svetlosnih je mnogo vazno da bi citalac razumeo sta pisete. Neznam kako bi ljudi razumeli to vase "15 nasih Mlecnih puteva" ali mislim da ste trebali dodati galaksija tako da bude jasno o cemu pricate.

SAZNAJEMO! Uhapšen Sergej Trifunović

SAZNAJEMO! Uhapšen Sergej Trifunović

Inspektori Četvrtog odeljenja beogradske policije priveli su večeras glumca i političkog aktivistu Sergeja Trifunovića i to nakon što su kod njega našli nekoliko grama opojne droge, nezvanično saznaje Informer!

18.04.2024

Na današnji dan: Rođen jedan od najboljih fudbalera svih vremena!
Fudbal

Na današnji dan: Rođen jedan od najboljih fudbalera svih vremena!

19. APRILA 1972. godine rođen je legendarni brazilski fudbaler Rivaldo. Afirmisao se u Palmeirasu, pa igrao za Deportivo La Korunju, Barselonu, Milan, Kruzeiro, Olimpijakos, AEK... Sa Brazilom je bio prvak sveta 2002, sa Milanom prvak Evrope 2003, a Zlatnu loptu je dobio 1999. godine.

19.04.2024