• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer

Izvor: Tanjug

06.02.2020

17:43 >> 12:24

KO KUPI ELEKTRIČNA KOLA, DOBIJA PARE OD DRŽAVE! Pomoć i za reciklažu automobila

Vesti

KO KUPI ELEKTRIČNA KOLA, DOBIJA PARE OD DRŽAVE! Pomoć i za reciklažu automobila

Podeli vest

U Srbiji ima preko dva miliona vozila čija je prošečna starost 17 godina, a činjenica da većina ima evro 3 ili 4 motor i da reciklaža nije na zavidnom nivou, signal je da je neophodno raditi na rešavanju problema i podsticanju kupovine eko vozila kako bi se zagađenje smanjilo, rečeno je na javnoj debati "Upravljanje otpadnim vozilima u Srbiji" u PKS

Ministar zaštite životne sredine Goran Trivan najavio je da se narednih dana očekuje usvajanje Pravilnika kojim će biti predviđene subvencije za kupovinu električnih i hibridnih automobila, kao jedna od mera za smanjenje zagađenja životne sredine u Srbiji.

Ovih dana očekuje se i usvajanje Uredbe kojom će biti predviđena podsticajna sredstva za reciklažu polovnih automobila koja se više ne koriste.

Sve to će, kaže, doprineti tome da se unapredi stanje u oblasti životne sredine.

Trivan je rekao i da u Srbiji reciklaža automobila nije na željenom nivou i ukazao na nelogičnost da su automobili koji se uvoze, a novi su u obavezi da plate ekološke takse i naknade, dok se za polovna vozila ona ne plaća.

- Već smo u razgovorima o tome i pokrenućemo inicijativu da se to izmeni i da oni takođe plaćaju ekološku naknadu koju plaćaju uvoznici novih - rekao je Trivan odgovarajući na pitanja novinara pre početka debate.

 

 


Trivan je pozvao lokalne samuprave i preduzeća da prilikom nabavki vozila vode računa o tome da ona budu "eco friendly".

On je rekao da je cilj da se ide ka rešenjima zahvaljujući kojima će se popraviti kvalitet životne sredine.

Istakao je da se sa problemom zagađenja suočavamo već decenijama i da su i pre 60 godina u zagađenju dominirala individualna ložišta.

- Postoje i bajke o tome da bioenergenti ne zagađuju a to nije tačno, sve zagađuje, samo je u pitanju stepen zagađenja... Važno je da rešimo probleme u nastajanju budući da je najvažnije zdravlje, a preduslov za to je životna sredina - rekao je on.

Učesnici javne debate ukazali su da je važan dijalog o svim ekološkim problemima jer se samo tako mogu kreirati dobra rešenja u izgradnji održive zajednice.

Mihailo Vesović, direktor Sektora za strateške analize, usluge i internacionalizaciju Privredne komore Srbije rekao je da su se mnogi ekološki problemi nagomilali i da podaci po kojima prosečna starost automobila iznosi 17 godina ne zvuče dobro, što znači i da ima vozila starijih od 30 godina.

 

 

 

 


Vazno je da se u rešavanje ekoloskših problema uključi stručna javnost, rekao je Vesović.

Predstavnici Agencije za zaštitu životne sredine ukazali su da indvidualna ložista u većoj meri utiču na zagađenje, nego saobraćaj.

Nebojša Redžić iz te Agencije rekao je da ako se ne reši problem individualnih ložista, ne možemo se rešiti ni čvrstih čestica koje su najveći zagađvači i da saobraćaj nema toliki uticaj.

Ukazao je da je analiza pokazala da 302 predzeća ima dozvolu za upravljanje vozilima kao neopasnom otpadu, a 43 kao opasnom otpadu.

Takođe je naveo da veliki broj preduzeća ne dostavlja izveštaje i da opštine ne daju prave podatke što se tiče autoplaceva.

Predsednik Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova Miloš Petrović istakao je da predstavnici te asocijacije već godinama ukazuju da uvoznici novih vozila plaćaju ekološku taksu od 12.000 dinara po toni, a da fizička lica ne plaćaju taksu za polovnjake.

Kaže i da je važno da je država porepoznala značaj da podstiče kupovinu električnih i hibridnih vozila.

 

 

 

 


Navodi podatak da je u Srbiji registrovano samo 48 električnih vozila i 342 hibridnih, što je kaže- poražavajuće.

- Nadam se da ćemo sa ovom novom merom imati čistije automobile, i da će biti zabranjena vozila koje je Evropa zabranila jer ako nisu dobri njima, nisu dobri ni za nas - rekao je Petrović.

U Srbiju se svake godine uveze oko 30.000 novih putničkih vozila, 2019. ih je uveženo 34.000, dok je polovnih pet puta više i ona su starija od 10, 15 godina.

Ako vozila stara 20 godina mogu da se legalno uvezu i voze, a onda imamo problem zagađenje, jasno je šta treba da se uradi, rekao je Petrović.

U Srbiji ima 2, 2 miliona vozila, od tog broja je 1, 9 miliona putničkih, a 1, 7 miliona ima motor euro 3 ili 4, naveo je Petrović.

 

 

 

 


Ozbiljan prblem kaže predstavlja to što 1, 2 miliona vozila neće moći da prođe tehnički pregled.

Član Upravnog odbora, C.I.O.S. Grupe iz Hrvatske Željko Teufel ukazao je na primer Hrvatske u kojoj se za svako uvezeno vozilo mora platiti ekološka naknada i da taj novac ide dalje iz Fonda, preko sakupljača vlasnicima.

Naknada iznosi oko 130 evra po toni i stimulativna je te oni imaju interes da predaju vozila, da ona ne završavaju u prirodi i da se ne spaljjuju na neekološki način, istakao je Teufel.

Javnu debatu "Upravljanje otpadnim vozilima u Srbiji" organizovali su Centar za cirkularnu ekonomiju Privredne komore Srbije i Centar za reciklažu d.o.o., u saradnji sa Ministarstvom zaštite životne sredine.

 

 

 

 

Pratite Zaštitnik potrošača na Fejsbuku OVDE

Pratite Zaštitnik potrošača na Tviteru OVDE

Najnovije informacije na portalu Informer.rs


Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Tagovi:

Imate mišljenje?

Ukoliko želite da ostavite komentar, kliknite na dugme.

Ostavite komentar

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

Politika

Društvo

JOŠ Društvo VESTI

Hronika

"Potrovaćemo ih u zatvoru kao miševe!" Zvicer poludeo na svoje atentatore, ovako je kovao osvetnički plan!
Hronika

"Potrovaćemo ih u zatvoru kao miševe!" Zvicer poludeo na svoje atentatore, ovako je kovao osvetnički plan!

Vođa kavačkog klana, Radoje Zvicer, postao je meta atentata krajem maja 2020. godine u Kijevu. Grupa napadača iz Crne Gore i Srbije pokušala je da ga ubije dok je trčao ulicama Kijeva. Iako je teško ranjen, Zvicer se uspešno oporavio nakon operacije, zahvaljujući brzoj reakciji njegove supruge, Tamare Zvicer, koja je pucala na napadače i naterala ih da pobegnu.

13.03.2025

21:00

Sport

Planeta

Starmer ruši dil o Ukrajini! Kijevu su potrebne dodatne bezbednosne garancije zbog Putinovih ambicija!
Šta reći

Starmer ruši dil o Ukrajini! Kijevu su potrebne dodatne bezbednosne garancije zbog Putinovih ambicija!

Britanski premijer Kir Starmer izjavio je danas da nije u potpunosti iznenađen ruskim "očiglednim odbacivanjem" predloga o 30-dnevnom prekidu vatre sa Ukrajinom i pozvao saveznike da pojačaju napore kako bi izvršili pritisak na Moskvu i ponudili Ukrajini bezbednosne garancije koje bi je, kako je naveo, zaštitile od ambicija ruskog predsednika Vladimira Putina.

13.03.2025

19:20

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set