• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer

Izvor: A. Crnomarković

09.03.2020

15:43

RASPAD SBB SISTEMA! Klijenti protestuju: Internet užasan, kanali nestaju, kradu struju, a penale ne plaćaju?!

Vesti

RASPAD SBB SISTEMA! Klijenti protestuju: Internet užasan, kanali nestaju, kradu struju, a penale ne plaćaju?!

Podeli vest

Koliko je situacija alarmantna, ukazuje na stotine komentara na zvaničnom Tviter nalogu ovog operatera. SBB mora pod hitno da bude kažnjen, a šteta korisnicima nadoknađena, tvrde sagovornici Zaštitnika

"Imam 100 puta slabiji internet nego što sam platio", "Svakoga dana nemam konekciju po nekoliko sati", "Svako malo celo veče nemam kablovsku", "Kanali mi nestaju ili koče", "Seriju koju sam kupio ne mogu da gledam", "Kad god je problem, u kol centru se niko ne javlja 20 minuta", "Obećali ste više puta da ćete smanjiti račun jer nisam dobijao uslugu i nikada ga niste umanjili", "Hoću pod hitno raskid ugovora", "Tužiću vas za prevaru"...

Ovo su samo neki od stotina negativnih komentara na Tviter nalogu SBB-a, u kojima se korisnici žale i na internet i na kablovsku televiziju, ali i na uslugu i nepoštovanje Zakona, što jasno svedoči da je u ovoj kompaniji pravi raspad sistema.

 

 

Da sve bude gore, SBB u odgovorima na more svakodnevnih pritužbi i kritika ne poriče ništa, ali ništa ni ne popravlja, već se korisnicima konstantno izvinjava, daje čudne i neretko nerealne izgovore i lažna obećanja, koja gotovo ni u jednom slučaju ne ispuni.

Zbog svega toga potrošači svakodnevno na Tviteru pišu kako žele da raskinu ugovor i "pobegnu" od ove kompanije, a SBB-u obećavaju da će ih tužiti, a neretko i da će im pokidati sve kablove koji vise na zgradi.

Da bismo predstavili koliko je situacija alarmantna, izdvojili smo samo neke od ogromnog broja tvitova na zvaničnom nalogu ove kompanije, koji bi, kada se skupe, činili knjigu veličine Tolstojevog "Rata i mira".

- Već osam minuta čekam slobodnog operatera da li ima neko ko bi mi mogao pomoći - pitao je jedan korisnik.

 

 

Drugi korisnik pod imenom Noksović žalio se da su sa promenom rutera krenuli veliki problemi:
- Od kada su mi promenili cisko ruter sa ovim novim belim otpadom, od tada je vaj-faj otišao u aut, a kada ih pozoveš da im kažeš da je vaj-faj sra*e, onda ti objasne kako su se promenili uslovi zbog kojih vaj-faj radi loše, tj. da je do mene, kao da sam izgradio repetitor u kući, pa ga on ometa.

Korisnici se žale i na "bindžovanje" najnovije serije, koje je problem od kada je uvršteno u ponudu.
- Malopre uplatim SMS-om gledanje cele serije "Ubice mog oca", probam na televizoru i kaže "niste pretplaćeni"... Okrenem kol centar i kažu mi "ako platite SMS-om, možete da gledate samo na kompjuteru". Ne može da se preusmeri na TV, ne mogu da mi vrate pare. Sve je ne može, SBB lopovluk - napisao je Prof. Nasovitenosam.

Kablovi ko lijane

Zoran Mitrović se žali da nema TV program, a SBB ni ne umanjuje račune iako je obećao.
- Ukoliko hoćete da nedeljom po podne pa do ponedeljka nemate TV, uzmite SBB. Evo u Zemunu je tako već drugu nedelju za redom. Obaveštenje da su ekipe na terenu je mazanje očiju. Umanjenje računa ne postoji. Uredno odgovore na reklamaciju, ali "zaborave" da umanje.

 

 

Korisnik prijavljen kao Legionar žalio se i na konstantne prekide usluga i interneta i na kablove koji su svuda na fasadi zgrade.

- Molim SBB da me ne obaveštava svakodnevno da je kvar na mreži i ekipe na terenu. Ja želim da imam televiziju i internet. Takođe da mi makar u martu umanje onaj račun iz decembra ako su već "zaboravili" - napisao je u prvom tvitu, a kako problem nije rešen, objavio je još jedan:

- Uspeli ste, gospodo iz SBB-a, da me iznervirate. Svaki vikend prekid do ponedeljka. Ja plaćam redovno. E odsad naplaćujem. Svaki kabl koji ide preko fasade biće čupan. Sve što nema potpise stanara leteće u kantu. Polako... Već smo se ćerali, pa ste izgubili - napisao je Legionar.

 

 

Sa njim se slaže i korisnik prijavljen kao Neopravdano odsutan.
- I ja ću im j.... majku. Vise kablovi preko zgrada kao lijane u džungli. Sutra sve čupam redom... Seljačine smrdljive.

Ogroman broj prijava je i na užasno slabu internet konekciju jer je protok mnogo manji od ugovorenog.

- Možete li da me vratite na paket koji plaćam? Već ko zna koju noć zaredom imam problem jer daunload padne na jedan. Dešavaju se padovi više od 100 puta u odnosu na kupljeno. Čekam odgovor na koji način se radi raskid ugovora. Kupio sam paket kod konkurencije - napisao je izvesni Gaša u nekoliko tvitova.

 

 

Neki plaćaju ogromne račune, a internet im nestaje na desetine puta dnevno.
- Plaćam skoro 4.000 dinara, net nestaje bar 20 puta dnevno. Modem na vaj-faju može da dobaci maks šest metara. Smanjujete kanale i ubacujete neke gluposti - napisao je Zufri.

Predstavnici Udruženja potrošača svesni su da u SBB-u gotovo ništa ne funkcioniše i svakodnevno pokušavaju da zaštite ugrožena prava klijenata ove kompanije. U izjavi za naš list oni tvrde da SBB koristi monopolski položaj na tržištu i svakodnevno krši Zakon, ali da ih zbog jakog političkog zaleđa niko ne kažnjava, iako je podneto mnogo tužbi i donesen veliki broj presuda u korist potrošača. Uz sve to pozivaju još jednom nadležne državne organe da pod hitno počnu da primenjuju Zakon prema kom bi ova kompanija morala da isplati milijarde za odštetu i kazne.

Povećati konkurenciju

Dejan Gavrilović iz Udruženja "Efektiva" rekao je da SBB mora da bude sankcionisan, jer konstantno krši Zakon, ali da je potrebno i više konkurencije na tržištu kako bi potrošači mogli svakodnevno da ih kažnjavaju tako što će promeniti operatera.

 

 

- Problem sa SBB-om je poznata stvar i veliki broj puta ste pisali o tome. Imali smo pregršt primera kršenja Zakona, nepoštene poslovne prakse, neispunjavanja ugovora, neumanjenja računa za usluge koje nisu pružili klijentima, nedozvoljavanje raskida i još veliki broj svakodnevnih prekršaja. Kada neko pruža uslugu, mora da garantuje da će ljudi dobiti ono što plaćaju i to je zakonski regulisano kao saobraznost.

Nova prevara u ponudi

Iako se na stotinama primera pokazalo kao prevara, jer SBB očigledno nema odgovarajuće tehničke uslove za to, ova kompanija nastavlja da korisnicima nudi i prodaje opciju "bindžovanja", odnosno gledanja svih epizoda neke serije unapred.

Najnovija ponuda poslednjih dana je za seriju "Ubice mog oca 4", a nezadovoljni potrošači se već žale kako im se slika na televizoru na svakih nekoliko sekundi koči i kako ne mogu da koriste uslugu koju su platili.

Isti slučaj je bio sa "bindžovanjem" svake SBB serije na EON platformi u poslednjih nekoliko meseci. Uprkos tome što su konstantno obećavali, u ovoj kompaniji nikada i nikome nisu umanjili račun na ime toga što nisu pružili ugovorenu i plaćenu uslugu.

Ako se paketom obavežete da neko mesec dana ima internet određenog protoka i kablovsku televiziju, onda ne može da se događa da skoro svakodnevno nestaje na po nekoliko sati.

Čak iako se to događa zbog tehničkih razloga, moraju da se umanje ljudima računi za uslugu koja im nije isporučena, a SBB to nikada ne radi.

Uz to prave ugovore u kojima garantuju brzinu interneta od, primera radi, 10 do 150 mbp/s, a onda korisnicima omogućavaju samo ovaj minimalan protok, koji je tek da kažete da imate neku konekciju.

Naše udruženje se iz petnih žila trudi da pomogne potrošačima - podnosimo žalbe i tužbe, nadležni prihvataju naše argumente, ali niko da izrekne neku kaznu protiv ove kompanije ili da presudi da obeštete klijente.

Kao ono kada su krali struju, mi smo reagovali, sve je prihvaćeno, ali ne vidim da su bilo kako sankcionisani.Stiče se utisak da institucije, a tu ponajviše mislim na sudove u njihovom slučaju, ne funkcionišu.

 

 

Smatram da to pod hitno mora da se promeni i da nadležni moraju da počnu da sprovode zakon, a oštećeni klijenti treba da sve nepravilnosti prijavljuju inspekcijama i da traže i raskid ugovora i obeštećenja kad god imaju pravo na to - rekao je Gavrilović i dodao:

- Ovakvi problemi na koje potrošači svakodnevno ukazuju i na Tviter nalogu i kada nas pozovu događaju se zato što SBB hoće što veći prihod sa što manjim ulaganjima. Oni vide da usluga ne funkcioniše jer nemaju kapacitet za to i onda ne samo što neće da ga prošire nego nastavljaju da prodaju i internet i kablovsku u tim delovima grada i zemlje iako znaju da će dodatan broj korisnika još opteretiti sistem i da neće moći da pruže uslugu na koju su se obavezali.

 

 

Jedino kada im se dogodi nešto baš očigledno kao ono "bindžovanje" serija, koje uopšte nije funkcionisalo, onda se prihvate posla i pokušaju da urade nešto na platformi. Sve u svemu, zaista im ništa ne verujem i mislim da treba da postoji više konkurencije na tržištu kako bi pored nadležnih organa i potrošači mogli da ih kazne i odu kod drugog operatera. Kada bismo imali 20 operatera, znate li kako bi se borili i grizli za svakog klijenta. To je zdravo takmičenje i konkurencija, koje bi donelo mnogo toga dobrog potrošačima.

Jaka zaleđina

Sa njim se slažu i u Pokretu potrošača Srbije, gde tvrde da SBB mora da snosi rigorozne sankcije za ovo što radi jer niko ne sme da bude iznad zakona. Uz to napominju da bi se odšteta korisnicima, koju bi ova kompanija trebalo da isplati, merila u milijardama.

 

 

SBB ćuti i samo ćuti

Poštujući pravila profesije, i ovaj put smo povodom ogromnog broja pritužbi klijenata na svaku njihovu uslugu poslali upit SBB-u kako bi se u tekstu čula i njihova strana priče, iako nam do sada nikada nisu odgovorili.

Taj trend se nastavio i ponovo nismo udostojeni odgovora. Uprkos tome, čini nam se da su time sve rekli i da je stvar i više nego jasna, a mi ćemo nastaviti da šaljemo upite kada god radimo neku temu vezanu za ovu veliku kompaniju.

 Prvo i osnovno jeste da je neophodno primenjivati zakone koje imamo, a to se u njihovom slučaju ne radi. Moramo da budemo svesni da su ceo njihov kapital, monopolski položaj do koga su došli i imperija koju su stvorili finansirani od strane građana ove zemlje, jer je SBB u godinama koje su za nama pod izmišljenim izgovorom raznih tehnoloških usklađivanja nekoliko puta podizao cene ugovorenih usluga.

Pored toga, dobro je poznato kako su uz pomoć bivših političkih struktura provlačili optičke kablove po Srbiji, zbog čega ih sada ima svuda, pa ljudi u velikom broju mesta nemaju ni mogućnost izbora.

Ovoliki broj pritužbi koje su svakodnevno na njihovom nalogu je zabrinjavajuć i mislimo da potrošači treba da se ujedinjuju i da podnose grupne tužbe, a sudovi i Ministarstvo za trgovinu, turizam i telekomunikacije da se postaraju da, shodno zakonima, SBB isplati odštetu za sve ovo što radi.

 

 

Ta odšteta bi se merila u milijardama jer oni svaki dan na stotine puta prekrše po nekoliko zakona istovremeno. Međutim, to prolazi nekažnjeno jer institucije u njihovom slučaju iz nekog razloga ne postupaju po zakonu, a potrošači su često nedovoljno obavešteni i lako se mire sa činjenicom da ih neko vara i potkrada. Ne smemo to da dozvolimo jer niko nije i ne sme da bude iznad zakona u Srbiji, pa ni SBB - kažu u ovom Pokretu.

 

Pratite Zaštitnik potrošača na Fejsbuku OVDE

Pratite Zaštitnik potrošača na Tviteru OVDE

Najnovije informacije na portalu Informer.rs


Postovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Tagovi:

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

Politika

TV

(VIDEO) Da li je Donald Tramp prećutno podržao Bajdenovu odluku?!
Live TV

(VIDEO) Da li je Donald Tramp prećutno podržao Bajdenovu odluku?!

Situaciju na frontu između Rusije i Ukrajine ali i tišinu Donalda Trampa nakon Bajdenove odluke da Ukrajina gađa unutrašnjost Rusije američkim oružjem , analizirali su gosti "Rata uživo", novinar i ekonomista Nebojša Berak i Sava Stambolić ispred Centra za društvenu stabilnost.

21.11.2024

22:19 >> 23:21

Društvo

JOŠ Društvo VESTI

Hronika

SAZNAJEMO! Alija Balijagić do detalja policiji opisao gde se sve krio (FOTO/VIDEO)
Hronika

SAZNAJEMO! Alija Balijagić do detalja policiji opisao gde se sve krio (FOTO/VIDEO)

Kako Informer nezvanično saznaje od izvora bliskog istrazi, Alija Balijagić je u policiji pričao gde je sve bio, ali sve je to nepovezano pričao, pa se sada sastavljaju kockice i prati trag. On se trenutno nalazi u istražnom pritvoru u zatvoru u Užicu i očekuje se da sa policijskim nalazima i dokazima bude saslušan pred Višim tužilaštvom u Užicu.

22.11.2024

10:29

Sport

Povratak otpisanih
Partizan

Povratak otpisanih

Košarkaši Partizana ostvarili su najvažniju pobedu ove sezone, srušili su Crvenu zvezdu pred njenim navijačima i mnogi veruju da će upravo taj trijumf biti prekretnica sezone za ekipu Željka Obradovića!

22.11.2024

14:10

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set