• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer

Izvor: ZP/B92

23.04.2020

14:59

GSP PRIPREMA VEĆI BROJ VOZILA: Evo kada se može očekivati normalizacija i pod kojim uslovima!

Vesti

GSP PRIPREMA VEĆI BROJ VOZILA: Evo kada se može očekivati normalizacija i pod kojim uslovima!

Podeli vest

Normalizacija javnog gradskog prevoza uslediće tek pošto nadležni budu ukinuli ograničenje kretanja. Čitav proces se neće desiti odjednom, već u nekoliko faza

Sve dok aktom Vlade Srbije ne bude ukinuta zabrana javnog prevoza putnika, normalizacije gradskog saobraćaja neće biti. Ovo je potvrđeno u Sekretarijatu za javni prevoz. Ukidanje zabrane, naravno, zavisi od razvoja epidemiološke situacije.

I predsednik Srbije Aleksandar Vučić, komentarisao je kada će gradski prevoz početi da radi.

On rekao da je očekivano da sve počne da radi od 4. maja.

"Ako sve bude u redu, ne držite me za reč, očekujem oko 1. maja delimičnu obnovu avio-saobraćaja, zatim međugradskog saobraćaja, a iza 4. delimično otvaranje gradskog saobraćaja", rekao je i dodao da će to biti rad smanjenim kapacitetom.

"Bez maski ćete teško ući u javni prevoz", rekao je Vučić.

Proces po fazama

Grad, u saradnji sa Privrednom komorom Srbije, vodi računa o broju ljudi koji imaju radnu obavezu i shodno tome određuje se broj potrebnih vozila za funkcionisanje gradskog saobraćaja, prenose Novosti.

"Građani moraju da znaju da prevoz ne može odjednom da bude vraćen u normalno funkcionisanje, već će se čitav proces odvijati po fazama", potvrdio je predsednik Skupštine grada Nikola Nikodijević. "Kako se bude povećavao broj radno angažovanih sugrađana, tako će se povećavati i broj autobusa na ulicama. U svakom autobusu imamo kontrolore koji prate razvoj situacije i izveštavaju nas."

Polako se krenulo sa ublažavanjem restriktivnih mera, ponovo su otvorene pijace, na posao su se vratile mnoge zanatlije i građevinski radnici, za nekoliko dana će biti otvoreni i frizerski saloni i teretane, zatim kafići i restorani...

Kako na posao?

Međutim, svi zaposleni se s punim pravom u ovom trenutku pitaju: "Kako ćemo mi da stignemo na posao?" Pravog odgovora na ovo pitanje od nadležnih u Gradu Beogradu trenutno nema i sve se prebacuje na Vladu Srbije, koja bi morala da suspenduje odluku o ukidanju gradskog prevoza.

"Normalizacija gradskog prevoza zavisi od odluke Vlade Srbije. Gradski prevoz je do daljeg suspendovan, njega jednostavno nema. Epidemiolozi će procenjivati kada je najbolje da on bude vraćen, za sada su dozvoljene samo koridorske linije. Mislim da će to biti jedna od poslednjih mera koje će biti ukinute, jer je ona i doneta kako bi se sprečila fluktuacija ljudi, kako se virus ne bi širio", rekao je pre nekoliko dana zamenik gradonačelnika Goran Vesić.

Trenutno u Beogradu gradski prevoz ne postoji. Funkcioniše 30 i kusur takozvanih koridorskih linija, ali samo u periodu od 5.30 do 8.00 i od 17.30 do 20.00. U njih je moguće ući samo sa potvrdom nadležnih da imate radnu obavezu, kao i s plaćenom bus-plus karticom. I to isključivo mesečnom. A one se ne mogu izvaditi redovnim putem pošto šalteri sistema Bus-plus ne rade, već samo preko vaše firme, piše Blic.

"Ukoliko lice ne poseduje personalizovanu bus-plus karticu, istu za njega može obezbediti samo poslodavac s obzirom da su javni šalteri odlukom Vlade Republike Srbije ukinuti. Uplate pretplatnih karata mogu se obaviti na svim kioscima. Na vratima opredeljenim za ulaz putnika, kontrolori voznih isprava vrše kontrolu radnih naloga - odnosno licenci za zaposlene u zdravstvu ili radnih naloga i Busplus kartica sa uplaćenim mesečnim kartama za ostale zaposlene", objasnio je Nikola Nikodijević.

Nikodijević priznaje da postoji sve veća potreba za gradskim prevozom.

"Trenutno se razmišlja kako da se izađe u susret potrebama povećanog broja zaposlenih koji se sukcesivno vraćaju na posao. Jedan od načina je da se poveća broj vozila na ustaljenim linijama ili da se uspostave nove, poput nedavno uvedene za Surčin. Svakako će se naći brz i adekvatan odgovor uz konsultovanje Privredne komore, ali pre svega poštujući mere zaštite i zahteve Republičkog kriznog štaba."

Postepen povratak saobraćaja

Koridorske linije pokriva GSP Beograd, dok su uvođenjem vanrednog stanja prestali da rade privatni prevoznici.

"U ovom trenutku nemamo informaciju kada ćemo ponovo početi sa radom. Bićemo obavešteni na vreme o tome, kako bismo pripremili vozno osoblje i vozila, a za sada još uvek nema konkretnih informacija", kaže za Blic Drago Tošić iz Konzorcijuma privatnih prevoznika.

Gradski prevoz je ukinut kako bi se smanjila fluktuacija ljudi, a na taj način i širenje koronavirusa.

Ono što je izvesno, autobusi, tramvaji i trolejbusi će se postepeno vraćati na ulice, a za to postoji nekoliko varijanti:

1. Da sadašnje koridorske linije budu pojačane, odnosno da funkcionišu tokom celog dana ili barem da obuhvate znatno veće vremenske intervale nego što je to sada slučaj.

2. Da se vrate stare, redovne linije, koje su postojale pre redovnog stanja, ali da vozila idu po redukovanom, nedeljnom redu vožnje.

3. Da bez obzira na koju se opciju nadležni odluče, gradski prevoz bude barem u prvih nekoliko nedelja namenjen isključivo za zaposlene.

Druga stvar koja je još nepoznanica jesu bezbedonosne mere koje će morati da se poštuju u gradskom prevozu. Skoro je izvesno da će se tu "prepisati" pravila koja već važe u pojedinim zemljama ili koja se tek najavljuju:

1. Obavezno nošenje zaštitnih maski, kontrolori ne bi puštali u vozilo one koji ih nemaju.

2. Vozači bi i dalje bili izolovani od putnika, kao što je bio slučaj pre ukidanja prevoza.

3. Ograničavanje broja putnika, ali se još ne zna kako bi to bilo izvedeno.

4. Posebna vrata za ulazak u vozila i izlazak iz vozila kako bi se izbeglo "sudaranje" putnika.

5. Držanje razmaka od dva metra između putnika na stanici, a po mogućstvu i u vozilima.

Naravno, vraćanje gradskog prevoza umnogome će zavisiti i od skraćivanja, odnosno ukidanja policijskog časa.

 

Pratite Zaštitnik potrošača na Fejsbuku OVDE

Pratite Zaštitnik potrošača na Tviteru OVDE

Najnovije informacije na portalu Informer.rs


Postovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

Politika

TV

Hronika

JOŠ Hronika VESTI

Društvo

Sport

"Marakana" je opasna po život! Nemci u strahu pred gostovanje Zvezdi!
Crvena zvezda

"Marakana" je opasna po život! Nemci u strahu pred gostovanje Zvezdi!

Fudbaleri Crvene zvezde dočekaće ekipu Štutgarta 27. novembra (18.45), u okviru petog kola ligaške faze Lige šampiona. Biće to veoma interesantan susret dveju ekipa, a osim na terenu, biće opipljivo i na tribinama! Poznavajući "delije" i njihovo ponašanje, Nemci su poprilično zabrinuti zbog svojih navijača, i potencijalnih sukoba koji bi mogli izbiti u interakciji sa fanovima beogradsakog kluba!

13.11.2024

07:05

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set