• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer

Izvor: K. Milanović

18.05.2020

14:31

UKINULI GARANCIJU ZBOG MULJA U CEVIMA: Sušač za peškire procurio posle godinu i po, oni okrivili kupca!

Vesti

UKINULI GARANCIJU ZBOG MULJA U CEVIMA: Sušač za peškire procurio posle godinu i po, oni okrivili kupca!

Podeli vest

Ani K. su nakon reklamacije dali novi sušač, ali su joj ukinuli pravo na garanciju tvrdeći da je uzrok kvara neispravna instalacija u zgradi

Kompanija "Etaž" ne želi da daje garancije za svoje proizvode, a za to ima krajnje bezobrazno i potpuno neadekvatno obrazloženje!

Upravo ovo se dogodilo beograđanki Ani K., koja je pre nešto više od godinu i po dana u njihovoj prodavnici kupila sušač za peškire, na koji je dobila 10 godina garancije. I sve je bilo u redu dok se nije pokvario. Ona je pozvala servisere i uložila reklamaciju, koja joj je odobrena, pa je dobila novi sušač, ali joj je rečeno da garancija više ne važi jer su instalacije i sistem grejanja u zgradi u kojoj živi loši?!

 

 

Montažer iz gradske toplane mi je objasnio da je to čista glupost i da oni ne mogu da se vade na tako nešto, jer potrošači ne mogu da utiču na to kakve su cevi u zgradi
Ana K.

- U prodavnici "Etaž" kupila sam sušač za peškire. Radio je odlično, ali je pre nekog vremena iz njega počela da curi voda. Odmah sam otišla u ovlašćeni servis, pošto imam garanciju koja važi čak 10 godina, i tražila da poprave sušač ili da mi daju novi ukoliko starom nema pomoći. Rekli su mi da ga oni šalju kod majstora u Novi Sad i da će mi ubrzo stići odgovor.

Međutim, pošto se dve nedelje nisu javljali, suprug je pozvao, rekli su mu da će nas novi sušač čekati u ovlašćenom servisu i da će nam tamo sve objasniti. Ono što su mi rekli, kada sam došla da preuzmem novi sušač, ostavilo me je bez teksta. Iako garancija traje čak 10 godina, objasnili su mi da novi uređaj uopšte neće imati garanciju.

Bila sam zapanjena, pa sam tražila da mi objasne zašto, a njihovo obrazloženje me je šokiralo - kaže Ana i dodaje:

Ovo je sramota

- Kažu da ne mogu da garantuju da se i novi sušač neće pokvariti jer u cevima ima mulja, da su neispravne instalacije i da je ceo sistem grejanja u mojoj zgradi loš. Iako mi nije bilo svejedno, prihvatila sam to ne razmišljajući da je to čista glupost. Oči mi je otvorio montažer iz gradske toplane koji je došao da postavi sušač.

Foto: printscreen

 

On mi je objasnio da je to čista glupost, da oni ne mogu da se vade na tako nešto jer potrošači ne mogu da utiču na to kakve su cevi u zgradi, a u najvećem broju slučajeva i ne znaju u kakvom je stanju sistem u zgradi. Takođe mi je rekao da su oni to napisali samo kako bi zaštitili sebe. I zaista, kada sam malo razmislila, čovek je potpuno u pravu! Ne znam otkud im ideja da ne daju garanciju zbog razloga na koje potrošači ne mogu da utiču. Sramota!

Sve po zakonu

U "Etažu", gde je sušač kupljen, kažu da je u slučaju naše čitateljke izdavalac garancije proizvođač, a ne oni. Sledstveno tome, kažu, potrošač se i obratio direktno proizvođaču radi ostvarivanja prava po garanciji, a ne "Etažu".

 

 

- Potrošač je dobio odgovor da proizvod dostavi proizvođaču radi njegovog ispitivanja, odnosno utvrđivanja osnovanosti prava po garanciji, što je standardna procedura u svim slučajevima.

Nakon izvršene stručne analize proizvoda, proizvođač je utvrdio da proizvod nije korišćen saglasno normiranim uslovima eksploatacije, te da nema osnova za uvažavanje reklamacije, što je konstatovano zapisnički i o čemu je potrošač obavešten, ali je istovremeno u dogovoru sa nama odlučeno da se potrošaču izađe u susret i ipak izvrši zamena proizvoda, uz napomenu da je zbog mulja u instalacijma važenje garancije na proizvod isključeno.

U krajnjoj liniji, ni sam potrošač ne spori da u sistemu ima mulja i prljavštine - kažu u "Etažu", i napominju da oni nisu izdavaoci garancije za konkretan proizvod, te ne mogu ni da odlučuju o priznavanju ili nepriznavanju prava:

- Uloga "Etaža" u konkretnom slučaju bila je samo posrednička, s obzirom na to da je proizvod kupljen kod nas. Rukovodimo se politikom kvaliteta u poslovanju, gde je jedan od glavnih postulata posvećenost zadovoljstvu naših kupaca i zadovoljenje njihovih interesa, te kad god je to moguće, zajedno sa svojim dobavljačima, izlazimo u susret kupcima i u situacijama kada to nije zakonska obaveza.

NOPS: Ovo objašnjenje je prevara

 

U Nacionalnoj organizaciji potrošača Srbije objašnjavaju da je u pitanju trgovačka garancija i da će zbog toga "Etaž" morati da uvaži svaku narednu reklamaciju.

 

 

- Dve godine je zakonska garancija, sve nakon toga je trgovačka, što znači da sam trgovac garantuje da u tom periodu neće biti problema sa uređajem koji je prodao. To znači da je trgovac dužan da u periodu od 10 godina uvaži sve reklamacije, inače je svoje potrošače doveo u zabludu.

Objašnjenje koje je dao kupcu nikako ne stoji, to je prevara! Potrošači ne mogu da znaju u kakvom su stanju cevi u njihovoj zgradi, to i nije njihov posao. Ovaj potrošač svaki sledeći put ako nešto nije u redu sa sušačem treba da uloži reklamaciju i trgovac će morati da popravi uređaj - kažu u NOPS-u.

 

 

Pratite Zaštitnik potrošača na Fejsbuku OVDE

Pratite Zaštitnik potrošača na Tviteru OVDE

Najnovije informacije na portalu Informer.rs


Postovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

Politika

Odluka Višeg suda u Novom Sadu! Određen pritvor do 30 dana glavnom projektantu!
Politika

Odluka Višeg suda u Novom Sadu! Određen pritvor do 30 dana glavnom projektantu!

Sudija za prethodni postupak Višeg suda u Novom Sadu je, posle saslušanja u Višem javnom tužilaštvu u Novom Sadu, odredila pritvor do 30 dana Ljiljani Milić Marković jednoj od 12 uhapšenih osoba koje se dovode u vezu sa padom nadstrešnice na Železničkoj stanici u Novom Sadu, kada je poginulo 15 ljudi, a dvoje teško povređeno, pišu Novosti.

22.11.2024

22:06

TV

Društvo

JOŠ Društvo VESTI

Hronika

Sport

Planeta

Zabava

Poznati glumac izvršio samoubistvo
Showbiz

Poznati glumac izvršio samoubistvo

Zvezda "Real Housewives of Potomac" Metju Bajars umro je u 37. godini. Prema tvrdnjama kancelarije glavnog medicinskog istražitelja Merilenda, smrt je nastupila 21. novembra.

22.11.2024

20:31

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set