• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer

Izvor: A.Crnomarković

27.05.2020

14:00

POTROŠAČI U VELIKOM PROBLEMU: Kurirska služba "D ekspres" gubi pakete, kasni i uz to laže klijente!

Vesti

POTROŠAČI U VELIKOM PROBLEMU: Kurirska služba "D ekspres" gubi pakete, kasni i uz to laže klijente!

Podeli vest

Jovana je ostala bez sandala jer kurir nije hteo da sačeka pet minuta, Aleksandar je dobio samo jedan umesto dva para patika, a Nevenina pošiljka je kasnila dve nedelje. Ovo su samo neka od iskustava potrošača koji su nam se požalili

Kurirske službe su postale noćna mora potrošača, a najviše pritužbi na našu adresu stiglo je na račun "D ekspresa", koji se na više načina zamerio klijentima. Pošiljke ekstremno kasne, čak nedeljama, gube ih, a neretko i lažu da su pokušali dostavu, ali da nikog nije bilo na adresi, što, bar prema rečima klijenata, nije tačno. Uz sve to, komunikacija ne postoji - ne odgovaraju na mejlove, a ni na telefonske pozive.

Kutija je bila prljava i prašnjava. Kurir je priznao da se moj paket zagubio i da su ga jedva našli u magacinu
Nevena I.

Da sve bude gore, kuriri su izuzetno bezobrazni i nevaspitani, ne najavljuju svoj dolazak unapred, ne žele da se popnu do stana, na ulici vas ne čekaju duže od minuta, a kad ih pozovete, sa vama razgovaraju bahato, pa čak i prekidaju vezu usred razgovora.

Redakciji se javilo na desetine potrošača koji su bili prevareni, izmaltretirani i uvređeni od strane "D ekspresa" i njihovih radnika, a mi ćemo vam preneti iskustva nekih od njih.

Beograđanka Jovana M. doživela je neprijatno iskustvo kada je kurir ove brze pošte prvo odbio da se popne do šestog sprata i isporuči pošiljku, a potom je u telefonskom razgovoru bio izuzetno bezobrazan i nevaspitan.

Foto: Zaštitnikpotrošača.rs

 

- Ovo nije prvi put da imam problema sa "D ekspresom"! Zaista im je poslovanje haotično. Njihova praksa je da vas zovu kada dođu ispred ulaza, bez ikakve najave. Da ne govorim što ne žele da sačekaju duže od minuta. Da se ja pitam, ovu kurirsku službu nikada ne bih koristila, ali firme preko kojih naručujem stvari sarađuju isključivo sa njima. Poslednji u nizu problema sa njima imala sam kada je trebalo da mi isporuče sandale - priča Jovana i nastavlja:

Drskost i bezobrazluk

- Kurir me je pozvao kada je bio ispred zgrade u kojoj radim. Nisam bila na poslu, ali sam se brzo organizovala! Ponovo sam pozvala kurira i rekla da će koleginica preuzeti pošiljku. Bio je ljubazan i rekao je da uskoro dolazi.

Posle samo pet minuta na Vajber mi je stigla poruka od ove službe da na naznačenoj adresi nije bilo nikoga i da je pošiljka vraćena. Ponudili su mi da je podignem lično preko njihovog paketomata! Bila sam šokirana! Pozvala sam kurira i pitala u čemu je problem, a on mi je mrtav hladan odgovorio: "Nisam mogao da se penjem na šesti sprat, ne smem da ostavim kola!" Kada sam mu rekla da moraju da isporuče robu do vrata, bez pardona mi je odbrusio: "Ništa ja ne moram!", i prekinuo vezu.

 

 

Ništa bolje nije prošao ni Aleksandar C. koji je porudžbinu čekao skoro dve nedelje, a na kraju mu jedan od dva poručena artikla nije ni stigao.

- Naručio sam dva para patika i odmah sutradan su mi potvrdili iz te firme da je porudžbina primljena, a patike prosleđene "D ekspresu". I od njih sam ubrzo dobio poruku da je paket kod njihovog kurira u Zemunu, što je od mene udaljeno petnaestak minuta vožnje. Dani su prolazili, prvo tri, pa pet, sedam, deset, a od te navodne brze pošte ni traga ni glasa.

Pokušao sam da koristim i opciju "prati pošiljku", ali ni ona nije radila. Nakon 14 dana agonije pozvao me je njihov kurir da siđem ispred zgrade, gde mi je dao jedne patike, a za druge mi je rekao da ih nije bilo.

Nisam do sada video ovako lošu uslugu, ali nemam izbor jer sa njima sarađuje ogroman broj firmi - ispričao nam je razočarani Aleksandar.Pošto pošiljka nije stizala, žalio sam se prvo firmi od koje sam naručio patike, ali su mi odgovorili da paket fizički nije kod njih već kod kurirske službe. Pokušavao sam da dobijem "D ekspres", ali se na njihov telefon satima niko ne javlja, a na mejlove ne odgovaraju.

Ostala bez poklona

Sličnu situaciju imala je i Nevena I., kojoj je porudžbina znatno kasnila, a na kraju joj je kurir uručio prašnjavu i prljavu kutiju i priznao da su je prvo izgubili, a potom jedva našli u magacinu.

 

 

Svaki potrošač kome zakasne sa porudžbinom ili na bilo koji drugi način ugroze njegova prava, trebalo bi da odustane od te pošiljke
Petar Bogosavljević, Pokret potrošača

 

- Naručila sam 8. maja košulju iz "Vaikikija" kao rođendanski poklon koji mi je trebao za 16. maj. Naglasili su mi da je rok isporuke tri radna dana.

Kada je taj rok prošao, kontaktirala sam prvo sa "Vaikikijem", gde su mi potvrdili da je moja porudžbina poslata odmah i da bi trebalo da je već stigla na kućnu adresu. Dani su prolazili, sedela sam kod kuće kako bih je sačekala, ali niko se nije javljao.

Pokušavala sam bezbroj puta da dobijem kol-centar "D ekspresa", ali uzalud. Približio se i rođendan, a ja nisam imala poklon. Moram da kažem da su u "Vaikikiju" bili krajnje ljubazni i da su pokušavali čak i oni da saznaju šta je sa mojom porudžbinom, ali nisu uspevali jer se ni njima niko nije javljao - objašnjava Nevena, kojoj je nakon 10 dana doneta prljava i prašnjava kutija:

- Od poklona sam digla ruke jer je rođendan prošao. Nakon deset dana, pozvao me je kurir i rekao da je ispred ulaza. Besno i ogorčeno sam sišla i razmišljala da li da uopšte prihvatim tu košulju sada. Kada sam pitala zašto sam ovoliko čekala, pravdao se da je zbog gužve i velikog obima posla, a onda mi je rekao i da se moj paket zagubio i da su ga jedva našli u magacinu. Tako je i izgledalo. Kutija je bila prljava i prašnjava.

 

 

U "D Ekspresu" se pravdaju da su pošiljke kasnile i gubile jer su imali veliki obim posla tokom vanrednog stanja, dok nepristojno ponašanje radnika pravdaju  time da su mnogo radili u tom periodu i bili nervozni.

- Broj pošiljaka je naglo povećan za preko 60 odsto. To bi značilo da bismo preko noći trebali da zaposlimo još 170 kurira i kupimo još 170 vozila, što je složićete se nemoguće izvesti, pogotovo tokom vanrednog stanja.

Primera radi, u normalnim uslovima poslovanja prosečan kurir na svojoj zoni ima do 80 pošiljaka, a u novonastaloj situaciji je imao po 200 pošiljaka svaki dan. Uz to jedna pošiljka se može sastojati od više paketa, pa se u tom "moru" pošiljaka moglo desiti da kurir ne ponese jedan paket.

Takve situacije smo rešavali u hodu i slali naknadno paket koji je nedostajao. Gubljenje pošiljaka je termin koji se koristi, a koji nije u potpunosti tačan, već se radi o pošiljci koja se trenutno ne može locirati u magacinu.

Ukoliko je podneta reklamacija i pošiljka nije pronađena u roku, snosili smo troškove. Iako se trudimo da im usadimo načela ljubaznog ponašanja, ne možemo reći da ove okolnosti nisu dovele do nervoze kod pojedinaca, pa ponekad i neprimerenog ponašanja - rečeno nam je u "D Ekspresu". 

 

Bogosavljević: Bojkot je najbolji lek

Predsednik Pokreta za zaštitu potrošača Srbije Petar Bogosavljević kaže za naš list da je najefektiniji način da potrošači masovno odbijaju da prime pošiljku koja stigne na ovakav način i da će tako prinuditi velike firme da ne angažuju više "D ekspres".

- Zakon o trgovini definiše problem odnosa prenosioca robe koja se naruči preko interneta. Firma koja preuzme taj kurirski posao, što je u ovom slučaju "D ekspres", preuzima odgovornost da to uradi u obećanom roku i dužna je da to ispuni. Međutim, to je zakonski regulisano kao međusobni odnosi između firmi u istom poslu, a ne kao zaštita potrošača.

 

 

Tako da je potrošačima odgovoran onaj od koga kupuju. Ali pošto je ovde, na osnovu žalbi velikog broja potrošača koji su naručivali od različitih firmi, i više nego očigledno da su greške do "D ekspresa", onda je jedino rešenje da se ljudi pobune kako bi ova kurirska služba izgubila poverenje tolikog broja kompanija i samim tim bila sprečena da zloupotrebljava monopolski položaj, što sada radi.

Svaki potrošač kome zakasne sa porudžbinom ili na bilo koji drugi način ugroze njegova prava trebalo bi da odustane od te pošiljke. Kada firmama masovno krenu da se vraćaju pošiljke i da gube novac, one će ili ozbiljno kazniti "D ekspres" ili prestati da sarađuju sa njim.

To je najbolja moguća kazna za sve što ta firma radi potrošačima. A ako se mi kao potrošači ne borimo sami za sebe, ne možemo to očekivati ni od drugih - jasan je Bogosavljević.

 
Pratite Zaštitnik potrošača na Fejsbuku OVDE

Pratite Zaštitnik potrošača na Tviteru OVDE

Najnovije informacije na portalu Informer.rs

 

 

 

PROČITAJE JOŠ

DOBAR SAVET ZLATA VREDI: Dobili ste oštećenu robu u pošiljci, evo šta vam je činiti

KUPILA TV PA NA DOSTAVU ČEKALA MESEC DANA Kada je aparat konačno dostavljen, usledio je novi šok!

SA 'N SPORT' I 'D EKSPRES', PROBLEM GARANTOVAN: Roba kasni, prodaju patike kojih nema!



Postovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

Politika

Ima li kraja?! Nova faza ludila opozicije: Idemo u rat protiv mašina! (VIDEO)
Politika

Ima li kraja?! Nova faza ludila opozicije: Idemo u rat protiv mašina! (VIDEO)

Sa jedne strane imamo predsednika Aleksandra Vučića, koji Srbiju gradi i modernizuje, a sa druge strane imamo opoziciju koja koči tu modernizaciju, koja se bori protiv uklanjanja nebezbednog nacističkog mosta, a sada javno obećavaju i borbu protiv mašina, baš kao početkom 19. veka kada su bile skupine ljudi koje su se borile protiv mašina i koje su ih razbijale!

22.11.2024

07:16

TV

(VIDEO) Da li je Donald Tramp prećutno podržao Bajdenovu odluku?!
Live TV

(VIDEO) Da li je Donald Tramp prećutno podržao Bajdenovu odluku?!

Situaciju na frontu između Rusije i Ukrajine ali i tišinu Donalda Trampa nakon Bajdenove odluke da Ukrajina gađa unutrašnjost Rusije američkim oružjem , analizirali su gosti "Rata uživo", novinar i ekonomista Nebojša Berak i Sava Stambolić ispred Centra za društvenu stabilnost.

21.11.2024

22:19 >> 23:21

Društvo

JOŠ Društvo VESTI

Hronika

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set