• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer

Izvor: Tanjug

23.07.2020

11:18

MODNE KUĆE ZATVARAJU VRATA: Prodaja obuće i odeće u drastičnom padu, brendovi pred bankrotom

Vesti

MODNE KUĆE ZATVARAJU VRATA: Prodaja obuće i odeće u drastičnom padu, brendovi pred bankrotom

Podeli vest

Dok bi inače butici u ovo doba godine bili prepuni letnje garderobe i kupaca koji se spremaju za odmore, situacija je usled korona-krize potpuno drugačija. Prodaja odeće širom sveta praktično je desetkovana, pa su se mnogi poznati brendovi našli pred bankrotom i primorani da dele otkaze.

Sve više velikih modnih lanaca suočava se sa padom prodaje i do 80 odsto, te stoga zatvaraju poslovnice i prodavnice. Tako su i pojedini poznati kreatori rešili da poklanjaju skupocena odela, dok su neki sve stavili na rasprodaju, nadajući se da će na taj način privući kupce. Kupovina odeće i obuće u Srbiji samo u martu pala je za čak 54 odsto, a za dodatnih 20 procenata u aprilu.

 

 

Kako je korona najviše uticala na ograničenje kretanja, poznavaoci tržišta praktično su saglasni - "niko ne želi da kupuje odeću u kojoj će sedeti kod kuće". Jasno je da je prodaja stala za vreme karantina u mnogim državama, ali je činjenica da ni nakon otvaranja privreda ljudi nisu pohrlili u butike. Mnogi su se odlučili na štednju, a mnogi i iz straha od zaraze ne ulaze u zatvoreni prostor.

"Industrija odeće i obuće će se najduže i najsporije oporavljati. Iako je u maju došlo do rasta prodaje odeće, taj nivo prodaje nalazi tek na nekih 60 odsto prošlogodišnjeg nivoa", kaže za "Blic Biznis" Ekonomista Miroslav Zdravković.

Kako dodaje, imajući u vidu da se zaraza u svetu ponovo širi, logično je očekivati da će nivo prodaje ostati niži.

Ono što se desilo sa zatvaranjem privreda jeste da je pao promet za 80 do 90 odsto i sada je oporavak na nivou od 60 do 65 odsto. Ako velike kompanije recimo plaćaju fiksne rente na prostor i nekretnine, jer u većini slučajeva nisu vlasnici, a pritom je promet potpuno pao, logično je razmišljanje o zatvaranju", objašnjava Zdravković.

Ekonomista Aleksandar Stevanović kaže da veće kompanije jednostavno sada rade optimizaciju ili menjaju strategije.

 

 

"Menjaju se trendovi, deo proizvođača prelazi na onlajn prodaju. Kriza ih je možda malo 'pogurala' da krešu troškove jer su prihodi i prodaja definitivno pali, tako da je to jedan način za preživljavanje. Ipak, sumnjam da će biti masovnih bankrotstava. Verovatno će neki propasti, ali većina neće", ocenjuje naš sagovornik.

Vodeća internet stranica za oblast mode "Business of Fashion", je u svom izveštaju o uticaju epidemije virusa korona na modu iznela dva osnovna razoga za lošu situaciju.

"Ovo je industrija koja i dalje gotovo u potpunosti zavisi od fizičke prodaje. Više od 80 odsto transakcija u modnoj industriji i dalje se odvija u fizičkim prodavnicama. Uz sve to, mnoge potrošače u ovom trenutku prosto ne zanima kupovina odeće.

 

 

Veliki je naglasak na kupovini osnovnih potrepština za preživljavanje tokom izolacije i mislim da su svi prirodno usredsređeni samo na to. I tako, u tom kontekstu, moda je nešto o čemu se razmišlja tek naknadno ili se ne razmišlja uopšte", istakao je osnivač stranice, Imran Ahmed.

 

Pratite Zaštitnik potrošača na Fejsbuku OVDE

Pratite Zaštitnik potrošača na Tviteru OVDE

Najnovije informacije na portalu Informer.rs


Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Imate mišljenje?

Ukoliko želite da ostavite komentar, kliknite na dugme.

Ostavite komentar

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

Politika

UMMR: Najoštrije osuđujemo napad Stojana Markovića na novinarku Katarinu Radulović
Politika

UMMR: Najoštrije osuđujemo napad Stojana Markovića na novinarku Katarinu Radulović

Udruženje medija i medijskih radnika (UMMR) najoštrije osuđuje sinoćnji napad Stojana Markovića, šefa opozicione odborničke grupe u čačanskom parlamentu "Probudimo Čačak" na reporterku News Max Balkans televizije Katarinu Radulović, koji joj je sinoć dok je bila na radnom zadatku, istrgao telefon iz ruke, a nakon toga, od njegovih pristalica dobila je najstrašnije uvrede.

24.03.2025

17:29

Društvo

JOŠ Društvo VESTI

Hronika

Sport

Piksijev totalni zaokret! Ovakve promene niko nije mogao da očekuje
Fudbal

Piksijev totalni zaokret! Ovakve promene niko nije mogao da očekuje

Fudbalska reprezentacija Srbije opstala je u elitnoj Diviziji Lige nacija, a Dragan Stojković Piksi ostvario je još jedan uspeh kao selektor našeg nacionalnog tima. To je, za razliku od plasmana na Svetsko prvenstvo u Katar i na Evropsko prvenstvo u Nemačkoj, ostvario sa daleko slabijim timom, ali i značajno drugačijim narativom i medijskim nastupima, koji su ga, primera radi, krasili u prvih godinu i po dana od stupanja na dužnost kormilara "orlova".

24.03.2025

11:35

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set