• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer

Izvor: A. Crnomarković

11.08.2020

11:00

KUPILA ANANAS U SUPER VERU, A KADA JE VIDELA RAČUN, NIJE JOJ BILO DOBRO! Otvorite četvore oči kada kupujete u ovom marketu!

Vesti

KUPILA ANANAS U SUPER VERU, A KADA JE VIDELA RAČUN, NIJE JOJ BILO DOBRO! Otvorite četvore oči kada kupujete u ovom marketu!

Podeli vest

U "Super Veru" N. B. je dva puta zaredom doživela potkradanje tako što joj je na voću i povrću bio zalepljen bar kod 10 puta skupljeg proizvoda

Kupiš ananas, naplate ti paelju, kupiš celer, naplate ti smokve! Možda vam ovo zvuči kao neka šala, ali nažalost nije, već je praksa u hipermarketima "Super Vero", gde radnici potkradaju potrošače tako što im prilikom merenja stavljaju bar kodove znatno skupljih proizvoda. Ako na licu mesta ne otvorite četvore oči, da ste prevareni i pokradeni, shvatićete tek kada platite račun i kod kuće ga proverite jer vam se učini da je previsok, a tada već bude kasno.

Da sve bude gore, kada pozovu broj "Super Vera" kako bi ovo prijavili, prevarenim potrošačima dodatno "skoči pritisak" jer se na njega, prema njihovim tvrdnjama, nikada niko ne javlja, a na broju za žalbe ih instruišu da pošalju mejl, na koji ne dobiju odgovor. Stručnjaci i predstavnici Udruženja za zaštitu potrošača smatraju da ovo nije slučajnost, već ciljano i planirano potkradanje potrošača, jer se dešava često i baš nikada ne nalepe bar kod nekog jeftinijeg nego uvek znatno skupljeg proizvoda. Oni poručuju da bi tržišna inspekcija što pre morala da izađe na teren i rigorozno kazni ovaj lanac.

Foto: Informer

Jedan od brojnih primera je i ono što se dogodilo N. B. iz Beograda (ime poznato redakciji), koja je čak dva puta na identičan način bila prevarena i pokradena u "Super Veru". Ona je odlučila da na svom Fejsbuk profilu podeli svoju priču, uz sliku ananasa na kome je zalepljen bar kod 10 puta skuplje paelje, kako bi upozorila sve na ono što se događa u ovom hipermarketu.

- Ovako u "Super Veru" izgleda paelja fruti di mare (pogledajte sliku). Dakle, kupite ananas i ne gledate šta lepe trgovci koji ga mere. Na kasi platite po računu. Slučajno sam uzela račun jer je izgledao prevelik. Proverom sam utvrdila da sam platila paelju, koju nisam uzela, 1.300 dinara, da na računu nema ananasa, a da je na kesi u kojoj se on nalazi - barkod i cena za paelju. Na broj telefona "Super Vera" na Novom Beogradu niko se ne javlja, tržišnu inspekciju je nemoguće dobiti na broju sa sajta Ministarstva trgovine. Na broju kol-centra "Super Vera" javlja se osoba koja me upućuje da pošaljem imejl. Živog čoveka nema za žalbe - napisala je N. B.

Teško da je slučajno

Kada se nešto dešava ovako često i kada se uvek lepe bar kodovi znatno skupljih proizvoda, onda je jasno da nema govora o slučajnosti
Dejan Gavrilović, "Efektiva"

 

Ona tvrdi da je ovo namera i prevara jer joj se identična situacija dogodila i prethodni put kada je kupovala u ovom hipermarketu.
- Stvar postaje još gora jer se čini da je ovo manir. Prethodni put sam već na kasi utvrdila da je umesto jednog celera trebalo da platim 1,5 kg smokvi, i to 1.200 dinara. Pomislila sam da je u pitanju greška. Ovo je namera i prevara. Žao mi je zaposlenih, znam da su im male plate i sve ostalo, ali ovo je ipak prevara - stoji u statusu ovog kupca.

U Pokretu za zaštitu potrošača Srbije smatraju da ovo nikako nije slučajnost i da inspekcija mora odmah da reaguje, a potrošači na sudu da traže svoja prava i da dobro obrate pažnju kad god su u ovom hipermarketu.

NA SAJTU PIŠE JEDNO, A U RADNJI DRUGO: Ovako "JISK" obmanjuje kupce informacijama na internetu

- Veliki problem je što još nemamo potrošačku kulturu i što potrošači nisu svesni svojih prava. Mali broj prevarenih će negodovati preko društvenih mreža ili pozvati neke medije, a većina će dići ruke i to trgovci maksimalno koriste. Ovako nešto nikako ne može da bude slučajnost, jer je učestalo i događa se istim kupcima po nekoliko puta, a uz to radnici baš nikada ne "pogreše" da zalepe bar kod nekog jeftinijeg artikla nego uvek znatno skupljeg. Sve to jasno govori o tome da se ovo ciljano i planirano radi i da potrošače svesno potkradaju. Time ovaj lanac jasno daje do znanja da im je bitan samo profit, a da su im kupci apsolutno nebitni. Potrošači ne treba olako da pređu preko ovoga i da se pomire sa tim da ih je neko prevario ili potkrao, već prvo treba da se žale "Super Veru" sa računom i tim proizvodom sa pogrešnim bar kodom kao dokazom, potom treba da sve prijave Tržišnoj inspekciji. Tržišna inspekcija treba da izađe na teren, možda i u formi "tajnog kupca", i da rigorozno kazni ovaj trgovinski lanac. To je jedini način da se ovakve stvari više ne događaju - rekli su nam u ovom pokretu.

Foto: Informer

Sa njima se slaže i Dejan Gavrilović iz Udruženja potrošača "Efektiva", koji smatra da ovakve stvari u ovom trgovinskom lancu ciljano rade kako bi "prodali" neke stvari koje im se inače slabo prodaju.

- Kada se nešto dešava ovako često i kada se uvek lepe bar kodovi znatno skupljih proizvoda, onda je jasno da nema govora o slučajnosti i da ovde imamo jasnu nameru da se prodaju neke stvari koje se inače slabo kupuju. Žargonski rečeno, pronašli su foru da zarade više novca, ali je to u potpunosti protivzakonito. Da je to planski, svedoči i činjenica da se toliki broj slučajeva dogodio, a nadređeni nisu to primetili i nešto preduzeli. Pa sigurno imaju neke kontrole šta se proda i u kojoj količini. Tako da je jasno da je sve to organizovano. Potrošači treba ovo da prijave Tržišnoj inspekciji i da tuže ovaj lanac, a u tom slučaju teret dokazivanja je na strani "Super Vera". Oni mogu i da se vrate u objekat i da se bune, ali tamo mogu da im kažu, "vi ste pojeli paelju, pa ste u kesu stavili ananas". Čim ovo rade, sigurno imaju i spremno opravdanje. Zato je osim svega ovoga najbolja mera da se maksimalno pazi, da se proveri svaki bar kod i da se prati na kasi šta vam naplaćuju i odmah reaguje. A Tržišna inspekcija bi zaista morala momentalno da reaguje jer su ovo ozbiljne stvari i da u što kraćem roku izrekne rigoroznu kaznu - jasan je Gavrilović.
 

"Veropulos": Greške nisu namerne

U kompaniji "Veropulos" ne poriču da se greške dešavaju, ali da to nikako nije namerno urađeno.Što se tiče situacije koju opisujete, žao nam je da je do toga došlo i što se kupac nije direktno nama javio. U ovakvoj situaciji vratimo novac, a kupac zadrži robu. Greška na koju ste nam ukazali vrlo verovatno je posledica unosa pogrešne šifre, do koje je došlo kada ju je neko od naših zaposlenih ručno ukucao prilikom merenja. Dešava se da reaguju i kupci koji primete da im je izmereno voće sa nižom cenom koja pripada nekom drugom artiklu, iako su oni tada mogli imati korist. Zbog toga se ne možemo složiti sa time da se ovakve situacije uvek dešavaju na štetu kupca -  kažu u "Veropulosu" i dodaju:

- U svakom slučaju, na nama je da učinimo sve što je moguće da se ovakve greške minimalizuju i eliminišu. Ne želimo da imamo ni jednu ni drugu opciju. Zbog toga i kasiri proveravaju da li je došlo do ovakve greške. Nažalost, u ovom se slučaju desilo da je i to promaklo, zbog čega ćemo intenzivirati kontrolu koja postoji u kontinuitetu i dodatno na nedeljnom i mesečnom nivou. Ukoliko se pojave bilo kakvi oblici neprofesionalnog ponašanja, u zavisnosti od težine prekršaja pokreće se interni postupak koji za rezultat može imati različite posledice, od opomene do davanja otkaza ugovora o radu. Na odeljenju voća i povrća do sada nije primećeno bilo kakvo namerno kršenje pravila ili nesavesno ponašanje. Ipak, shodno fotografiji koju ste nam dostavili, u obavezi smo da intenziviramo kontrolu.

Kako kažu, popovoljne cene, širok asortiman i poslovanje po zakonu se podrazumeva. 
- Mimo toga je naš fokus na tome da zaposleni ulože maksimum napora da boravak i kupovina u našim prodajnim objektima budu prijatno iskustvo. Nažalost, nekada dođe do propusta. Ukoliko do toga dođe, u svim Super Vero i Jumbo objektima postoji Info pult na kom se naši kupci mogu informisati o svemu ili uložiti primedbu ukoliko je imaju. Naš sistem rada sa kupcima funkcioniše tako što proveru vršimo čim kupac prijavi grešku. Ukoliko je u pitanju pogrešno otkucana roba na piljari, novac se vrati, a kupac robu zadržava.

Od januara meseca naši kupci imaju mogućnost da komuniciraju sa nama na različite teme i putem korisničkog centra, besplatnim pozivom na broj telefona 0800 111 112. Broj je aktivan svakog dana od 8 do 22 časa. Ozbiljno smo shvatili vašu primedbu da je naš Call centar gotovo nemoguće dobiti, pa smo i sami više puta proveravali rad ovog servisa i prilikom svakog poziva dobili kolege za manje od 60 sekundi. Svesni da postoje dani kada je servis teže dobiti (pogotovo u vreme velikih akcija) uveli smo i opciju povratnog poziva. To znači da, ukoliko posle izvesnog vremena provedenog u čekanju na javljanje operatera odustanete od poziva, vaš broj ostaje zabeležen u našem sistemu, a agenti Call centra pozvaće vas na broj sa koga ste pokušali da nas dobijete. Veliki broj interakcija sa korisničkim centrom odvija se upravo na ovaj način. Pozivamo vas da i sami izvršite proveru dostupnosti našeg besplatnog telefonskog broja i uverite se u naše tvrdnje.

 

Pratite Zaštitnik potrošača na Fejsbuku OVDE

Pratite Zaštitnik potrošača na Tviteru OVDE

Najnovije informacije na portalu Informer.rs


Postovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

Politika

TV

Hronika

JOŠ Hronika VESTI

Društvo

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set