• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer

Izvor: ZP/Blic

04.10.2020

14:35

KOJI POLOVNJACI SU NAJTRAŽENIJI U SRBIJI? Presudna je cena, ali evo šta je kupcima još važno

Vesti

KOJI POLOVNJACI SU NAJTRAŽENIJI U SRBIJI? Presudna je cena, ali evo šta je kupcima još važno

Podeli vest

Kako izabrati dobar polovni automobil? To pitanje vredno je od 1.000 do 5.000 evra, koliki je i prosečan budžet kupca rabljenih vozila u Srbiji, a odgovor je već godinama isti ili sličan

"Fijat punto", "pežo 206", "opel korsa", "ford fijesta", "škoda fabija", "reno klio" i "sitroen C3" su najprodavaniji i najpovoljniji četvorotočkaši u Srbiji i zbog cene i zbog servisa.
Pandemija Covida 19 nije donela veće promene na tržištu polovnih automobila. I dalje su najtraženiji automobili koji su stari oko 10 godina, sa kilometražom do 200.000 i delovima koji se mogu naći gotovo na svakom ćošku. Takvi četvrotočkaši koštaju u proseku između 2.000 i 5.000 evra. Nažalost, nemaju svi potencijalni kupci polovnjaka taj novac pa je "Blic" u saradnji sa specijalizovanim sajtom "Moj auto" i auto-placevima podelio automobile na tržištu u zavisnosti od cene na tri grupe: od 1.000 do 2.000 evra, od 2.000 do 3.000 evra i od 3.000 do 5.000 evropskih novčanica.

PAŽLJIVO BIRAJTE BOJU AUTOMOBILA! Neke obaraju, a neke mu dižu cenu! EVO KOJE SU PUN POGODAK

Kada je reč o najjeftinijim polovnjacima iz ovih kategorija, na sajtu "Moj auto" savetuju kupce da se na ove automobile odlučuju samo u slučaju preke potrebe.
- Automobili sa cenom od 1.000 do 2.000 evra su stari uglavnom od 16 do 20 godina, tako da je veoma nezahvalno reći koji od tih vozila može biti dobra kupovina. Kod tako vremešnih vozila često se događaju kvarovi pa se dešava da kupac više para da na kasnije popravke nego na kupovinu. I u ovoj generaciji automobila mogu se naći najčešće se kupuju "opel korsa", "sitroen C3" i "reno klio", ali može se naći u dobrom stanju i "ford fokus" i "folksvagen polo" - objašnjavaju na sajtu "Moj auto".

Kako kažu, nešto više novca donosi i bolju opremu kod najtraženijih polovnjaka.
- Po ceni od 2.000 do 3.000 evra mogu se naći polovnjaci od 2003. do 2007. godišta. Tu spada, recimo, "sitroen C3" sa klimom, zatim "fijat grande punto" koji je pogodan za gradsku vožnju, "reno kilo" 1.6, ali i "sitroen C5" i "reno grand senik" koji su veoma prostrani, pravi porodični automobili - apostrofiraju na sajtu "Moj auto".

Prosečne cene

Godište/Cena u evrima

17-20/1.000-2.000
13-16 /2.000-3.000
8-12 /3.000-5.000

Naravno, najviše mogućnosti za kupovinu i najmanje prostora za grešku pruža najskuplja kategorija vozila u ovoj podeli.
- Sa budžetom od 3.000 do 5.000 evra mogu se kupiti vozila stara oko 10 godina. Pored već pomenutih najtraženijih modela, za taj novac može se, recimo, naći i "mercedes B200", "pasat", "pežo 308", "ford fijesta", "honda civik", "reno megan". Inače, treba reći da od 2010. godine tradicionalno gradski automobili kao, na primer, "reno klio" nisu više tako mali - podvlače na sajtu "Moj auto".

AKO UVOZITE POLOVNJAK IZ NEMAČKE, IMATE PRAVO KOJE ĆE VAS OBRADOVATI! Tako ćete uštedeti ozbiljan novac!

Na jednom od najprometnijih auto-placeva u Beogradu ističu za "Blic" da se najviše prodaju automobile koji koštaju između 2.000 i 5.000 evra.
- Kod nas najbolje idu "nemci" kao, recimo, "astra", "golf" i A3, ali i "jaris" i "fijesta". Nakon što je tržište zamrlo tokom prvog talasa Covida 19, sada je situacija mnogo bolja. Polako se vraćamo na promet kakav smo imali i prošle godine u ovim mesecima - naglašavaju na jednom od placeva.

Magična granica - 200.000 kilometara

Koliko je pređena kilometraža relativna kategorija prilikom odabira polovnjaka pokazuje i to da se na sajtovima za prodaju rabljenih vozila gotovo ne može naći "četvorotočkaš" koji je prešao više od 200.000 kilometara.
- Bilo da je automobil star 10, 15 ili 20 godina, najveća kilometraža kod svih vozila je oko 200.000 kilometara. To sad gotovo svi znaju tako da retko ko i obraća pažnju na kilometražu. To više nije pouzdan kriterijum prilikom kupovine - ističu na sajtu "Moj auto".

 

 

 

 

Postovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

Politika

TV

Društvo

JOŠ Društvo VESTI

Hronika

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set