• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer

Izvor: K. Milanović

19.01.2021

13:18

"HOME PLUSU" ODBLOKIRANI RAČUNI, ALI POKRENUT STEČAJ! Evo kako da povratite novac za neisporučenu robu

Vesti

"HOME PLUSU" ODBLOKIRANI RAČUNI, ALI POKRENUT STEČAJ! Evo kako da povratite novac za neisporučenu robu

Podeli vest

Ko do kraja aprila Privrednom sudu prijavi da mu pomenuta kompanija duguje novac, ima šansu da povrati ono što je platio, ali pod uslovom da za to bude sredstava na računu da se podmire svi poverioci

Poznatoj kompaniji "Home plus", prema podacima Narodne banke Srbije, 5. januara, nakon 67 dana provedenih u blokadi, konačno su odblokirani svi računi! Mnogi ogorčeni potrošači koji su ostali bez poručene i plaćene robe ponadali su se da će im to pomoći da ostvare svoja prava i dobiju novac nazad. Međutim, kako kažu u Tržišnoj inspekciji, protiv "Home plusa" pokrenut je stečajni postupak! Svi oštećeni potrošači imaju rok od 120 dana da prijave svoja potraživanja, a nakon što se izvrši namirenje troškova stečajnog postupka, potrošači će dobiti svoj novac nazad (pogledajte okvir).

BANKROT "HOME PLUSA"! Stavili katanac, a i dalje primaju onlajn narudžbine! Da li možete da povratite novac?

Podsetimo, sve prodavnice "Home plus" naprasno su "preko noći" zatvorene sredinom novembra, bez ikakve najave ili upozorenja. Mnogi potrošači od tada su očajni jer su ostali i bez novca i bez kupljene robe.

Među njima je i Tanja Mićić iz Beograda, kojoj "Home plus" još nije dostavio kupljeni dušek, ali joj se rate uredno naplaćuju.

Dokaz o kupovini

Potrošači moraju da prilože dokaz koliko su platili spornu robu. Ti postupci u našoj zemlji otprilike uglavnom traju oko godinu dana
Nenad Bumbić, Zaštita potrošača

- Kupila sam 3. oktobra dušek u prodavnici "Home plus" u Višnjičkoj u Beogradu. Bio je na 50 odsto sniženja, što se nikada ranije nije dešavalo, ali nismo razmišljali već smo se "zatrčali" i kupili da ne propustimo takvu priliku. Nisam mogla ni da pretpostavim da su u nekom problemu, niti mi je bilo ko od prodavaca nešto rekao. Sve je bilo potpuno normalno. Bila sam i šokirana kada sam na sajtu Narodne banke saznala da su u blokadi i da duguju 50 miliona dinara. Dušek sam kupila na četiri rate, tri su mi već skinuli, a uskoro će i četvrtu. Čak sam i kontaktirala sa bankom kako bih zaustavila realizaciju preostalih čekova, ali su mi rekli da oni ništa ne mogu da učine, jer sam ih potpisala i da samim tim čekovi više nisu u mom vlasništvu - rekla nam je naša čitateljka.

BANKROTIRAO HOME PLUS! Potrošači ostali i bez robe i bez para

- Svoj problem prijavila sam i Tržišnoj inspekciji, gde sam dobila odgovor da je moj slučaj zaveden. Ovo je zaista velika sramota, očajna sam. Vreme je da država odreaguje i pomogne nam da vratimo svoj novac. Ja samo želim svoj novac nazad, jer robu nisam dobila - smatra Tanja.

Sramota

Ovo je zaista velika sramota, očajna sam. Vreme je da država odreaguje i pomogne nam da vratimo svoj novac, jer robu nisam dobila
Tanja Mićić, oštećeni potrošač

Predsednik udruženja "Zaštita potrošača" Nenad Bumbić pozvao je sve potrošače da prijave nadležnim institucijama koliko im novca duguje ova kompanija.

- Pokretanje stečajnog postupka nije loša stvar za potrošače, ali da li će im biti vraćen sav novac zavisi od toga sa koliko novčanih sredstava raspolaže "Home plus". Stečajni postupak, prosto rečeno, znači da će se napraviti spisak svih potrošača kojima "Home plus" duguje novac, a zatim će se ta ukupna cifra uporediti sa time koliko novca na računu ima ova kompanija. Ukoliko ima manje para na računu nego što je dugovanje, svaki potrošač dobiće određeni procenat novca. To možda neće biti pun iznos koji su platili, ali savetujem svakom potrošaču da se prijavi jer je uvek bolje dobiti išta nego ništa - kaže on i dodaje:

- Potrebno je da se potrošači prijave, a moraće da prilože i dokaz koliko su platili spornu robu. Ti postupci u našoj zemlji otprilike uglavnom traju oko godinu dana - objasnio je Bumbić.
Ekipa "Zaštitnika potrošača" pokušala je da stupi u kontakt sa kompanijom "Home plus", ali se oni do zaključenja ovog broja nisu javljali na telefone.

Tržišna inspekcija: Pokrenut stečajni postupak

Kompanija "Home plus" je u stečaju, a 30. decembra 2020. godine pokrenut je stečajni postupak na osnovu rešenja Privrednog suda u Beogradu, kažu u Tržišnoj inspekciji. Prema njihovim rečima, nakon što je "Home plus" zatvorio sve prodavnice, potrošači su se žalili da im plaćena roba nije isporučena.

- Izdati su nalozi vanredne inspekcijske kontrole, ali je nadzirani subjekat bio nedostupan - kažu oni.
Na pitanje šta da rade kupci koji su ostali i bez novca i bez poručene robe, u Tržišnoj inspekciji odgovaraju:

- Rešenjem o otvaranju stečajnog postupka stečajni sudija definiše rok u kome se pozivaju poverioci da prijave svoje potraživanje. Prema rešenju Privrednog suda u Beogradu od 30. decembra, svi poverioci, što su u ovom slučaju potrošači, imaju rok od 120 dana od dana objavljivanja u Službenom glasniku da prijave svoja potraživanja. Što znači da potrošači koji su uplatili poručenu robu od trgovca, a ona nije isporučena, imaju pravo da prijave svoja potraživanja Privrednom sudu u Beogradu. O daljem toku prijave, kao i o ishodu postupka rešavaće sud. Isplata potraživanja poverilaca vrši se nakon namirenja troškova stečajnog postupka.

 



Postovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

Politika

TV

Društvo

JOŠ Društvo VESTI

Hronika

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set