NAZIRE SE STRAŠAN RAT? Nuklearna sila troši stotine miliona dolara na projekte, a sa druge strane je moćna imperija
125. 12. 2025. u 20:22
225. 12. 2025. u 20:22
Vesti
Nemački auto-gigant, kompanija "Mercedes" samo u poslednjih 11 meseci je u Srbiji povukla čak 43 različita modela zbog rizika od povreda i požara, dok ukupan broj neispravnih automobila još uvek nije poznat! Do ovih šokantnih i alarmantnih podataka redakcija Zaštitnika potrošača je došla temeljnom pretragom Nacionalne baze nebezbednih proizvoda povučenih sa tržišta, koju vodi Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija! Koliko je situacija zabrinjavajuća, svedoči podatak da su većina povučenih modela izuzetno luksuzni i skupi automobili poput GLC, GLA, GLB, AMG-GT, S klase i mnogih drugi (pogledajte okvir) koji sa dobrom opremom koštaju više od 100.000 evra, kao i skupoceni džip na električni pogon EQC! To praktično znači da su neki potrošači možda dali celu životnu ušteđevinu da kupe pouzdan, kvalitetan i bezbedan automobil za sebe i svoju porodicu, a dobili su nepouzdano vozilo koje je moglo da ih košta života.
Kvantitet je postao bitniji od kvaliteta, kao i masovno nabavljanje najjeftinijih delova i onda su greške na automobilima neminovne
Miodrag Piroški,"Vrele gume"
Povod za ovo veliko istraživanje bio nam je sve veći broj pritužbi naših čitalaca na velike kvarove na novim i luksuznim "mercedesima" koji su ih umalo koštali glave, kao i činjenica da je poznati nemački brend ove nedelje na globalnom nivou povukao čak 1.292.258 vozila zbog greške unutar sistema za hitne pozive, i da to sve češće rade usled fabričkih kvarova i anomalija. Da je od jednog od najslavnijih automobilskih brendova koji je u poslednjih devet decenija garancija najvišeg kvaliteta, luksuza i bezbednosti ostao "samo znak", za Zaštitnik potrošača su potvrdili iskusni auto-mehaničari, automobilski stručnjaci i predstavnici Udruženja za zaštitu potrošača. Kao glavne razloge za posrnuće i značajno manji kvalitet automobila i drugih vozila ovog brenda iz Štutgarta oni navode masovnu proizvodnju, kao i ugrađivanje jeftinijih delova kako bi se ostvario maksimalan profit.
Automobilski stručnjak, voditelj i autor emisije "Vrele gume" Miodrag Piroški objasnio je da je sada u proizvodnji bitniji kvantitet nego kvalitet i da se nabavljaju što jeftiniji delovi jer je kompanijama na prvom mestu zarada, pa onda neminovno dolazi do fabričkih grešaka.
Dovoze nam relativno nove 'Mercedesove' limuzine i džipove, koji koštaju od 70.000 pa do preko 100.000 evra, koji imaju ozbiljne kvarove
Auto-mehaničar
- Svakako razlog za toliki broj fabričkih grešaka leži u masovnoj proizvodnji i u činjenici da se gleda da se uštedi na svakom koraku kako bi se dodvorilo šefovima. Nije ovo više ono vreme kada su te najpoznatije kompanije gledale da naprave što bolji i kvalitetniji automobil. Sada se gleda samo zarada, trka je za što većim profitom, i onda da bi se na nekim pojedinačnim delovima uštedelo po nekoliko evra, dolazi do ovoga. Kvantitet je postao bitniji od kvaliteta, kao i masovno nabavljanje najjeftinijih delova i onda su greške na automobilima neminovne - kaže Piroški i dodaje:
- Tu je dosta uticala i situacija sa koronavirusom jer je Kina gotovo cele 2020. godine bila zatvorena i ko zna gde su se kompanije snalazile za delove, pa i tu treba tražiti razlog za povlačenje ovolikog broja vozila. U svakom slučaju, velike i slavne kompanije kao što je "Mercedes" zbog svega navedenog ne razlikuju se mnogo u kvalitetu od ostalih firmi. Sve se to dosta približilo, i ako su ti giganti nekada imali 50 odsto kvalitetnije automobile od konkurencije, sada je to maksimalno 10 odsto i to su samo neke razlike u finalnim radovima i tehničkoj obradi, a ne u motoru i drugim bitnim elementima.
Sa njim se slaže i direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja Damir Okanović, koji tvrdi da se automobili danas prave da traju kraće nego nekada i da ova nova vozila više nikada neće moći da se voze 20 ili 30 godina kao ranije.
U kompaniji "Star Import d. o. o", koja je generalni distributer kompanije 'Daimler AG' za brend 'mercedes-benz' u Srbiji, kažu da se strogo pridržavaju svih procedura propisanih od strane proizvođača, kao i domaćih zakonskih propisa.
- Obaveštenje će kupcima stići, na uobičajen način, preko ovlašćenih servisnih partnera. Budući da podatke o korisnicima i vlasnicima poseduju naši ovlašćeni servisni i prodajni partneri, oni šalju do tri pozivna pisma u slučaju da klijent ne doveze vozilo na pregled ili prepravku nakon prvog poziva. U pozivnim pismima se jasno navodi u vezi sa čim se opoziv objavljuje, i kakve su moguće posledice neizvršavanja kontrole i eventualnih prepravki od strane proizvođača - kažu u ovoj kompaniji i dodaju:
- Prema uputstvu za navedene opozive, najpre se radi provera da li postoji potencijalni problem, a tek onda se rade korekcije, ukoliko se za to ukaže potreba. Prema politici kompanije, nismo u mogućnosti da komuniciramo broj prodatih vozila prema klasama vozila.
- Kao prvo, promenjen je čitav koncept u auto-industriji. Nekada su se automobili pravili u manjem broju modela, da prvih osam do 10 godina rade perfektno i bez kvarova, a da mogu da se voze i 20-30 godina. Sada je to drugačije, proizvodnja je masovna i automobili se prave tako da se uglavnom ne kvare u garantnom roku, ali da traju do sedam godina i da onda moraju da se menjaju jer kreću kvarovi i problemi. I tako sada rade svi bez obzira na to da li se radi o "Mercedesu" ili o nekoj drugoj automobilskoj kompaniji. Nema više automobila kao što je bila 'Mercedesova' 123-ka ili 'golf 2' i nikada ih više neće ni biti. Tada se znalo da Mercedes ima dva modela 123, 126, kasnije i 124, a sada ne možeš da pohvataš koliko ima različitih modela, možda i stotinu. Ta hiperprodukcija je i dovela do svih ovih problema - jasan je Okanović.
Iskusni majstor iz jednog poznatog beogradskog servisa kome su "Mercedesova" vozila specijalnost nam je otkrio da se već godinama primećuje veliki broj falinki kod novih i skupih automobila ovog brenda.
- Kada sam počinjao da radim, "mečke" stare i po 20 godina su radile kao sat čak i kada ih voze taksisti. To su bili neuništivi automobili. U poslednjih nekoliko godina dešava se nešto neverovatno. Dovoze nam relativno nove 'Mercedesove' limuzine i džipove, koji koštaju od 70.000 pa do preko 100.000 evra, koji imaju ozbiljne kvarove i falinke. To su često vozila koja su stara po nekoliko godina, pa čak i u garanciji. Gledam neobjašnjive kvarove na motoru i drugim bitnim delovima koji bi morali dugo da traju. Jasno je da su u pitanju fabričke greške i loš kvalitet, a dešava nam se i da se čoveku takav gotovo nov automobil konstantno kvari i da nikako ne možemo da ga potpuno popravimo. Više nema garancije koji brend kupiš nego kakav ti automobil "skinu" sa fabričke trake - rekao nam je ovaj majstor koji je zamolio da ostane anoniman kako mu ova izjava ne bi ugrozila posao.
Datum razlog povlačenja modela povučeni modeli
*19.03.2020 zbog rizika od povreda Vito, V-Class, V-Klasse, E-Class, C-Class, GLC, CLS, AMGT, G-Class.
* 24.03.2020 zbog rizika od povreda Atros 963, Arocs 964, Actros, Arocs.
* 29.06.2020 zbog rizika od povreda Actros 963, Antos 963, Arocs 964, Sprinter, X-Classs, Metris, Vito i V-Class.
* 27.07.2020 zbog rizika od povreda G-Class i S-Class.
*27.07 zbog rizika od požara E-Class, S-Class, G-Class, AMG-GT
* 03.08 zbog rizika od povreda A177 i Sprinter.
* 06.10 zbog rizika od povreda A-Class, AMG C-Class, AMG GLS, AMG GT.
* 07.10.2020 zbog od povreda E-Class, C-Class, GLS, AMG GT, EQC.
* 28.12.2020 zbog rizika od požara A-Class, B-Class, CLA, GLA, GLB.
*28.12.2020 zbog rizika od povreda GLB
* 12.02.2021 zbog rizika od povreda 197,204,207
*17.02.2021 zbog rizika od povreda 164,169,171,203,212,251
Najgora situacija dogodila se našem čitaocu Goranu Simonoviću iz Žitorađe, koji je kupio ganc novi "GLE kupe" za čak 90.000 evra, a u prvih godinu i po dana dva puta je gledao smrti u oči. Prvo mu je, 11 meseci nakon kupovine i sedam dana nakon izlaska iz ovlašćenog servisa na autoputu iz čista mira, pri brzini od 110 km/h, otpao točak i samo pukom srećom je preživeo jer se osam puta okrenuo i nekoliko puta udario u bankinu. Iako je već tada morao da, prema svim zakonima, dobije novi automobil ili povraćaj novca, borba ovog nesrećnog čoveka i nemačkog giganta trajala je mesecima.
Foto: Informer DN
Pošto "Mercedes" nije želeo niti da mu vrati novac niti da mu da novo vozilo i tvrdio je da ovo havarisano može da se popravi i da radi besprekorno, Simonović nije imao kud, već da ga popravi, i to uz doplatu, jer je shvatio da od ovog nekadašnjeg giganta ništa drugo ne može da dobije, a kola su mu bila neophodna. Nakon što je popravio svoj "GLE kupe" i nakon što je sedam dana testiran u najboljem "Mercedesovom" servisu "Trijaška", Goran je ponovo seo u svog četvorotočkaša, ali sreća nije trajala dugo. Samo 10 dana nakon popravke luksuzni automobil, koji vredi kao dvosoban stan u Beogradu, ugasio se nasred autoputa prilikom preticanja iz čista mira i Simonović je ponovo jedva izvukao živu glavu. Tada su mu majstori iz ovlašćenog servisa rekli da je u vozilo ušla voda i napravila kratak spoj, što se retko dešavalo i na "jugu", a kamoli na novom "Mercedesovom" džipu.
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.
Na antisrpskoj televiziji "N1" izrečena je šokantna i duboko uznemirujuća tvrdnja koja je izazvala burne reakcije u javnosti.
26.12.2025
12:26
Kurtijevi kandidati, odnosno Srbi-izdajnici su kockari, propaliteti i raspikuće, takve ljude nude kao kanddate za poslanike našem narodu na Kosovu i Metohiji.
26.12.2025
12:58
Blokadersko-gebelsovska propagandna matrica zamene teza dostigla je vrhunac.
26.12.2025
10:30
Profesor na Fakultetu političkih nauka u Beogradu Milan Petričković izjavio je danas da je akcija studenata u blokadi pod nazivom "Raspiši pobedu", u kojoj će se skupljati potpisi za izbore, jedna vrsta animacije potencijalnog biračkog tela, da se kaže da još ta blokaderska opcija živi i postoji kako se ljudi ne bi opustili.
26.12.2025
12:56
Elektronska sednica Visokog saveta tužilaštva koju je nezakonito zakazao predsednik Saveta Branko Stamenković ostala je danas bez kvoruma za usvajanje dnevnog reda, pa samim tim i za odlučivanje o podnetim progovorima na tužilačke izbore, saznaje Informer.
26.12.2025
12:38
U Petrovcu na Mlavi u neposrednoj blizini centra grada mogu da vas dočekaju i krupne zverke, ali stvarno
26.12.2025
14:00
Grip hara Srbijom, a iz nedelje u nedelju, drastično raste broj zaraženih, upozoravaju iz Instituta za javno zdravlje "Dr Milan Jovanović Batut". Stoga lekari apeluju na građane da poštuju savete lekara i izbegavaju velike skupove.
26.12.2025
13:00
Uoči novogodišnjih praznika i priprema za najluđu noć, devojke u želji da imaju preplanuli ten preteruju sa odlaskom u solarijum, upozoravaju stručnjaci!
26.12.2025
11:00
Obeležavajući svoj 65 rođendan, pod sloganom “65 godina mladi”, Udruženje za tržišne komunikacije Srbije proglasilo je pobednike ovogodišnjeg konkursa.
26.12.2025
10:32
Goran L. (46) je, tri dana pre nego što je ubijen na brutalan i jeziv način u Savinom selu u Vrbasu, na svom Fejsbuk profilu objavio da ima "problem" sa nekim osobama, kao i da će to da reši.
26.12.2025
13:13
Više javno tužilaštvo u Novom Sadu obaveštava javnost da je u današnjoj akciji razbijena kriminalna grupa od 35 pripadnika.
26.12.2025
12:19
Teška saobraćajna nesreća dogodila se danas na putu od Kovina ka Smederevu, a strahuje se da ima poginulih.
26.12.2025
10:56
Noćas, u kasnim satima, ispred restorana „Tron“ došlo je do ozbiljnog incidenta u kojem je povređen vlasnik restorana D.A.
26.12.2025
11:41
Dve osobe uhapšene su zbog ubistva u Savinom selu kod Vrbasa.
26.12.2025
11:07
Islamistički influenseri na društvenim mrežama pozivali su na bojkot božićnih praznika pa su savetovali muslimane da ne posećuju božićne vašare u Austriji.
26.12.2025
13:40
Ukrajinski migranti, optuženi za zločine u Sjedinjenim Američkim Državama, našli su se na vrhu liste kriminalaca iz postsovjetskih zemalja, pokazuju podaci američkog Ministarstva za unutrašnju bezbednost u koje je Sputnjik imao uvid.
26.12.2025
13:10
Osam osoba prebačeno je u bolnice nakon što je muškarac danas nožem napao zaposlene u krugu fabrike kompanije Yokohama Rubber u gradu Mišima, u prefekturi Šizuoka, zapadno od Tokija.
26.12.2025
13:01
Predsednik Ukrajine Volodimir Zelenski rekao je danas da se dogovorio da održi sastanak sa predsednikom Sjedinjenih Američkih Država Donaldom Trampom u bliskoj budućnosti.
26.12.2025
12:40
Predsednik Rusije Vladimir Putin i premijer Mađarske Viktor Orban biće pozvani da učestvuju na ceremoniji izlivanja prvog betona za mađarsku nuklearnu elektranu "Pakš 2", koja je planirana za početak februara, izjavio je sinoć za RIA Novosti generalni direktor Rosatoma Aleksej Lihačov.
26.12.2025
12:30
Diskusija o seriji "Tvrđava" održana je juče, a u razgovoru su učestvovali autori i saradnici jednog od najzapaženijih domaćih televizijskih ostvarenja.
26.12.2025
13:40
Jedan od najvećih srpskih slikara 20. veka, Petar Lubarda imao je sa suprugom Verom, kojoj je sve dozvoljavao, toliko intiman odnos da su čak koristili šifrovani jezik.
26.12.2025
13:53
Božićna čestitka pevačice Dženifer Lopez izazvala je buru na mrežama jer su fanovi, pored velikog dijamantskog prstena i bujnog poprsja, primetili da je telefon kojim se fotografisala iskrivljen u fotošopu.
26.12.2025
12:05
Muzičar Džordž Majkl, autor hita "Last Christmas", umro je na Božić 2016. godine, baš na praznik o kome je napisao najlepšu pesmu svih vremena. Tri godine kasnije, na isti datum, umrla je i njegova sestra Melanija Panajotu.
26.12.2025
11:20
Versaјska salata nije samo zamena za rusku, ona je pravo malo gastronomsko iznenađenje koje će sigurno postati zvezda novogodišnje večere.
26.12.2025
13:40
Kada padne sneg, mnogi psi ga jedu. Iako deluje bezazleno, ovo ponašanje krije više motiva nego što se na prvi pogled čini, a stručnjaci su otkrili kada je to opasno.
26.12.2025
13:00
Ako razmišljate o promeni i želite da budete korak ispred svih, sada je pravi trenutak za novu boju kose. Poznati frizer, čiji rad obožavaju brojne zvezde, otkrio je koje nijanse će dominirati u 2026. godini.
26.12.2025
12:20
U hladnim zimskim večerima nema ničeg lepšeg od šolje tople, aromatične rakije. Ovaj recept za kuvanu rakiju kombinuje blagu ljutinu bibera sa toplinom karanfilića, stvarajući savršenu ravnotežu ukusa i arome.
26.12.2025
11:40
Američka tehnološka kompanija Gugl je, prvi put od osnivanja Gmail servisa 2004. godine, dozvolila korisnicima da promene svoju primarnu mejl adresu, što je važna vest za za više od 1,8 milijardi ljudi širom sveta, kojima je sada dozvoljeno da promene korisnički nalog bez gubitka podataka.
26.12.2025
11:03
Pevačica Marija Šerifović ispričala je detalje nemilog događaja, kada je u restoranu napala devojka koja joj je povredila vratni pršljen.
26.12.2025
13:27
Glumica Teodroa Bjelica je u drugom stanju i očekuje svoje prvo dete.
26.12.2025
12:59
Samoprozvani "Bog obrva" Adam Adaktar isprozivao je svoju prijateljicu influenserku i vlasnicu modnog brenda Dijanu Radonjić, poznatiju kao Dijana Dilajn.
26.12.2025
12:21
Pevačica Goga Sekulić priznaje da je ne zanima luksuz, već samo emocija i da bi pre otišla u "stan na dan", nego u luksuzni aprtman.
26.12.2025
11:38
Pevačica Dijana Janković, poznatija kao Didi Džej, otkrila je kako sok može da pije isključivo iz Versaće čaše.
26.12.2025
11:20
Imate mišljenje?
Ukoliko želite da ostavite komentar, kliknite na dugme.
Ostavite komentar