JEDEMO VIŠE, A UVEK SMO GLADNI! Nutricionista otkriva zašto uvek nabacimo kilograme TOKOM POSTA!

Shutterstock

08:05 Lifestyle 0

M. Krstajić | 11. 03. 2020.

JEDEMO VIŠE, A UVEK SMO GLADNI! Nutricionista otkriva zašto uvek nabacimo kilograme TOKOM POSTA!

Krompir, mahunarke, hleb i džem ne mogu da nas zasite jer nemaju veliku hranljivu vrednost, ali su visokalorični, što se loše odražava na kilažu

Period posta je, uz duhovno pročišćenje, prilika da se telo očisti od toksina, masne i jake hrane. Mnogi smatraju da se takvim režimom ishrane gubi na kilaži, ali naprotiv - češće se nabace kilogrami.

Beogradska nutricionistkinja Mirjana Veličković kaže za Informer da je razlog u tome što previše jedemo ugljene hidrate i šećere i da ishranu treba bazirati na voću i povrću.

30 grama

orašastih plodova pojedite tokom dana jer su bogati masnim kiselinama

- Ljudi uglavnom misle da je tokom posta sužen izbor hrane i zato preteraju sa hlebom, mahunarkama, džemom, krompirom. U tom periodu smo više gladni, pa jedemo više, a nemamo dodatak proteina životinjskog porekla. Na taj način se stvara disbalans i zato se gojimo - objašnjava nutricionistkinja.

Baš zbog nedostatka proteina ishrana se uglavnom bazira na krompiru i mahunarkama, a to je najgora kombinacija.

Pixabay

- Dešava se da iz tog razloga preteramo sa pasuljem ili pojedemo mnogo krompira, koji bi inače bio prilog, a sada je glavno jelo. Tu nema velike hranljive vrednosti, a kalorijska vrednost je ogromna. Gojimo se zato što unesemo više kalorija nego što ih potrošimo tokom dana - objašnjava nutricionistkinja.

POSIPALA JE SO PO KUĆI GDE GOD JE STIGLA! Kad čujete zašto i vi ćete uraditi isto, JOŠ VEČERAS!

Naša sagovornica napominje da je zbog jačanja imuniteta u vreme viroza važno da uključimo što više voća i povrća u ishranu.

- Akcenat je na citrusima, pogotovo limunu. Ne preterujte s pomorandžama, zato što sadrže dosta šećera, pa su dve tokom dana dovoljne. Jedite kivi i ananas, koji utiče na sagorevanje masti. Pravite kompot od jabuka, a u obzir dolaze i suve šljive i grožđe - savetuje Mirjana i dodaje da treba jesti dosta zelene salate sa bebi-spanaćem, maslinovim uljem i limunovim sokom.

Dozvoljeni su i orašasti plodovi, pa tokom dana slobodno izgrickajte do 30 grama badema, oraha ili lešnika.

- Oni su bogati masnim kiselinama, koje su izuzetno važne za organizam, pogotovo za srce, kožu... Najveća greška je mazati džem na hleb, pošto su to šećeri i ugljeni hidrati, a to nas najbrže zasiti - kaže Mirjana i dodaje da treba jesti i ribu, i to u danima kada je dozvoljena prema crkvenim pravilima.

- Izbegavajte pripremu u dubokom ulju. Najbolje je da ribu spremate na gril tiganju ili u rerni prekrivenu folijom - savetuje nutricionistkinja.

Obavezno uzimajte vitamine

pixabay.com

- Uz ishranu obavezno uzimajte i dodatke - tablete cinka i vitamina C, zbog toga što su oni najvažniji za imunitet, pogotovo ako postite - savetuje nutricionista.


Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]