VRATITE ENERGIJU POSLE TRENINGA ILI VELIKOG NAPORA! Evo kako se oporavite u sekundi

Shutterstock

12:54 Ljubav i zdravlje 0

stil/informer.rs | 28. 12. 2019.

VRATITE ENERGIJU POSLE TRENINGA ILI VELIKOG NAPORA! Evo kako se oporavite u sekundi

Mnogi ljudi danas zaboravljaju veoma bitnu stvar - koliko je bitan trening i fizička izdržljivost, toliko je značajan i oporavak nakon bilo koje vrste napora, kako biste za bili još spremniji!

Bilo da je reč o trčanju, treningu u teretani ili o kućnim poslovima koji su vas iscrpeli, nakon bilo kog fizičkog napora vrlo je važno da telo povrati snagu koja je izgubilo, ali i da se mišići odmore.

Kako vratiti energiju nakon velikog napora?

Postoji nekoliko faktora koji vam mogu pomoći:

- Pravilan unos namirnica i napitaka (pre svega vode), pre, posle ali i tokom izlaganja naporu jako je bitan;

- Dovoljno sna i izbegavanja teškog napora bar 24 sata veoma će blagotvorno uticati na mišiće, ali i na celo telo; 

- Okrepljujući napitak koji u sekundi vraća energiju.

SOK OD KROMPIRA! Niste ni svesni šta sve može da uradi za vaše ZDRAVLJE!

Zaljubljenici u vežbanje najradije se okreću proteinskim šejkovima ili suplementima, ali mi vam predlažemo nešto drugo, nešto što volite, lako je dostupno, a ima isti, ako ne i bolji efekat - popijte šoljicu jake, sveže mlevene kafe!

Shutterstock

Šta sve radi šoljica kafe nakon fizičkog napora

Američka istraživanja su dokazala da ispijanje kafe nakon vežbanja pomaže mišićima da se brže oporave. Glikogen, glavni izvor snage, brže se puni kada se nakon treninga počastite šoljom domaće kafe.

U istraživanju o izdržljivosti je učestvovalo 8 dobro obučenih biciklista, od kojih je 4 nakon treninga konzumiralo ugljene hidrate u kombinaciji sa šoljom kafe, a drugih 4 samo hranu bogatu ugljenim hidratima.

pexels.com

Rezultati ovog eksperimenta su pokazala da su sportisti koji su pili kafu imali više glikogena u svojim mišićima u poređenju sa onima kojima je ona bila zabranjena.

Ako napunite baterije nakon treninga, nema dileme da ćete sutrašnji trening odraditi još bolje. Kada su mišići nahranjeni na pravi način, smanjuje se i rizik od povreda!



Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]