• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer
Video

Izvor: kucnilekar

08.08.2020

08:41

UKOLIKO jedete OVU GRICKALICU svaki dan primetićete DRASTIČNE PROMENE U ORGANIZMU!

Ljubav

UKOLIKO jedete OVU GRICKALICU svaki dan primetićete DRASTIČNE PROMENE U ORGANIZMU!

U jednom od istraživanja, naučnici su otkrili da je često konzumiranje badema povezano s manjim rizikom od razvoja hipertenzije, kardiovaskularnih bolesti pa čak i karcinoma

Ovo su još četiri promene koje je potvrdila nauka, a koje naše telo doživljava ako svakodnevno konzumiramo badem.

SNIZITE VISOK KRVNI PRITISAK ZA 10 SEKUNDI! Kada nemate tabletu pri ruci, ovo provereno deluje!

Lečenje i smanjenje akni

Prema istraživanju koje je objavio Nacionalni institut za zdravlje, pacijenti koji su imali težak oblik akni imali su za 9% manje vitamina E u svom krvotoku. Konzumacija badema za poboljšanje izgleda kože predstavlja tradicionalni lek na Bliskom istoku, za koji se ispostavilo da je i naučno dokazan.

Bademi su prepuni vitamin E, kao i antioksidanasa koji vam mogu pomoći da izlečite akne i pomladite kožu. Ipak ne trebate preterivati, već je dovoljno uzeti tri do četiri badema dnevno jer sadrže i visok nivo Omega-6 masnih kiselina.

Smanjuje holesterol i poboljšava zdravstveno stanje kod dijabetesa

U drugom istraživanju, dokazano je da će pacijenti oboleli od dijabetesa tipa 2 doživeti poboljšanje svog fizičkog stanja ako svakodnevno konzumiraju bademe. Oni, ne samo da pomažu da se arterije pročiste smanjivanjem lošeg holesterola, već doprinose i smanjivanju nivoa šećera u krvi zahvaljujući mineralima koji se u njima nalaze.

Foto: Shutterstock

Brži i bolji oporavak posle porođaja

U Indiji postoji dugogodišnja tradicija konzumacije badema kao prirodnog leka za regulisanje protoka materija kroz probavni sistem i povećanje energije. Bademi su osnovni sastojak u ayurvedskoj ishrani, a često se preporučuje ženama nakon porođaja kako bi se brže oporavile i sprečile pojavu strija.

Od badema beba može biti pametnija

Dokazano je da bademi mogu povećati moždanu aktivnost. Prema studiji koju je sproveo Barcelona Institute for Global Health, ako u trudnoći konzumirate 74 grama badema svake nedelje možete doprineti da vam beba bude pametnija. U istraživanju koje su sproveli španski naučnici učestvovalo je 2.208 trudnica. Nakon porođaja deca su praćena i testirana kada su imala 1,5 i 8 godina. Deca čije su majke jele bademe tokom trudnoće postigla su bolje rezultate na testovima inteligencije.

Šta je bolje konzumirati: sirovi ili pečeni badem?

Nema razlike. Prema ayurvedskoj medicini, i sirovi i pečeni bademi sadrže iste hranljive materije i pružaju iste zdravstvene koristi za naš organizam.




Komentari

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

sledeća vest

Politika

TV

Niko nije pošteđen! Gledajte "Na merama" sutra od 20h!
Live TV

Niko nije pošteđen! Gledajte "Na merama" sutra od 20h!

U prethodnoj epizodi emisije "Na merama" otkrili smo vam kakav je to javni blam doživeo revolucionar u pokušaju Savo Manojlović, gde voli da sedi advokat blokader Božo Prelević, čime se u slobodno vreme bavi glumac blokader Tika Stanić, na koji način se opušta penzionisani policijski general-pukovnik Goran Radosavljević Guri…

12.06.2026

10:39

Izvinjenje Andree Veskov
Live TV

Izvinjenje Andree Veskov

Voditeljka Informer TV Andrea Veskov uputila je javno izvinjenje Privrednoj pravnoj akademiji iz Novog Sada i njenom rektoru prof dr Milanu Počuči zbog pogrešno interpretiranog stava u vezi sa tom institucijom u poslednjem izdanju emisije Paralela.

07.06.2026

11:11

JOŠ TV VESTI

Društvo

Hronika

Planeta

JOŠ Planeta VESTI

Zabava

Umro Dejvid Hokni
Showbiz

Umro Dejvid Hokni

Čuveni britanski slikar Dejvid Hokni, jedan od najuticajnijih i najvažnijih umetnika 20. i 21. veka, preminuo je u 88. godini, zvanično je saopštila njegova predstavnica za javnost.

12.06.2026

12:14

Džet set