Neke stvari koje radimo dok peremo zube mogu uzrokovati karijes.
Pranje zuba jedan je od rituala koji najviše ponavljamo tokom života. Većinu vremena uopšte ne primetimo da to radimo automatski, ali to ne znači da ne postoje bolji načini za to. Neke stvari koje radimo kada peremo zube mogu uzrokovati karijes, bez našeg znanja, prenosi BrightSide. Za pravilno četkanje zubi važno je pratiti savete stručnjaka, a evo koje su to:
Flor je važan
Pasta za zube namenjena je svakodnevnoj upotrebi, a to je proizvod koji sadrži kombinaciju sastojaka od kojih je najvažniji flor. To je zato što je njegova funkcija da zaštiti zubnu floru od bakterija, koje uzrokuju zarazne bolesti poput karijesa. Drugim rečima, upotreba paste za zube od flora u vašoj dentalnoj higijeni može smanjiti rizik od nastanka karijesa do čak 45 posto.
Vreme četkanja
Nažalost, većina ljudi pere zube samo oko 45 do 70 sekundi. To bi moglo biti povezano s brzim tempom kojim smo prisiljeni voditi svoj moderni život. Međutim, Škotski program za kliničku delotvornost zuba preporučuje pranje zuba oko 2 minuta kako bi se sprečio karijes i druge bolesti povezane s oralnom higijenom.
Foto: pixabey
Ispiranje nije uvek dobro
Iako biste mogli pomisliti da je sjajna ideja ukloniti sve tragove zubne paste sa zuba nakon četkanja, temeljno ispiranje zapravo nije korisno. Ili je barem to ono što je dr. Clement Seeballuk , klinički predavač dečje stomatologije na Univerzitetu Dundee, otkrio u svojoj studiji. Prema njegovim rečima, bolje je samo ispljunuti ostatke, jer preteranim ispiranjem možete isprati flor sa zuba, što čini zaštitu manje učinkovitom.
Pranje zuba uveče važnije je nego što mislite
U istoj je studiji dr. Seeballuk takođe je rekao da je četkanje zuba uveče izuzetno važno. To je zato što dok spavamo, ne stvaramo istu količinu pljuvačke kao dok smo budni. Zbog toga naša usta teže uklanjaju ostatke hrane koji hrane bakterije sposobne prouzročiti karijes. Iz tog razloga doktori često preporučuju da ne jedemo hranu nakon pranja zuba.
Manje šećera, manje karijesa
Uz pravilnu tehniku četkanja, Svetska zdravstvena organizacija predlaže smanjenje konzumacije aditiva i šećera u hrani na manje od 10 posto dnevnih kalorija. Prema njihovim rečima, ovo nam može pomoći da se bolje brinemo o zubima. Takođe preporučuju konzumaciju celog voća umesto prerađenih sokova, jer se bakterije koje uzrokuju karijes hrane šećerom iz tih sokova.
Postoji najbolji i najcenjeniji napitak namijenjen osobama koje se muče s glavoboljama i osećajem teskobe,a priprema se po receptu dobijenom tokom istraživanja sa Floride gde su naučnici otkrili da ulje lavande odlično deluje pri smanjenju anksioznosti.
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće
registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili
nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji,
etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne
predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.
Postoji najbolji i najcenjeniji napitak namijenjen osobama koje se muče s glavoboljama i osećajem teskobe,a priprema se po receptu dobijenom tokom istraživanja sa Floride gde su naučnici otkrili da ulje lavande odlično deluje pri smanjenju anksioznosti.
Načelnik PU Čačak Vladan Gojković konačno bi morao da se oglasi i javnosti objasni zašto policija u tom gradu nije zaštitila Milinka Tomaševića, snimatelja "Glasa zapadne Srbije" i "TV Lav Plus", koga su blokaderi linčovali prošlog četvrtka u centru tog grada.
Mirko Poledica, nekadašnji fudbaler a danas jedan od istaknutih blokadera, pridružio se hajci na Sprsku pravoslavnu crkvu (SPC) i donošenja Pojasa Presvete Bogorodice u Srbiju.
Borislav Borko Stefanović, potrčko tajkuna Dragana Đilasa, odjavio je blokadere, poručio da im ništa ne veruje, ali i da "nije dobra pozicija da Kosovo bude deo Srbije"!
Broj Hrvata u Hrvatskoj se svake godine smanjuje, rekao je hrvatski premijer Andrej Plenković u utorak u Banskim dvorima, gde je primio mlade pripadnike hrvatske dijaspore, koje je pozvao da se vrate u domovinu i doprinesu demografskoj obnovi zemlje.
Milica Đurđević Stamenkovski, ministarka za rad, boračka i socijalna pitanja, uključila se u Kolegijum Informer TV nakon incidenta koji su blokaderi izazvali u Kruševcu i otkrila detalje ovog, najblaže rečeno, skandala.
Predsednik Republike Srbije, Aleksandar Vučić je odlikovan je danas, 9.6.2026. godine, od strane predsednika Angole, Žoao Manuela Gonsalveša Lorensa, Ordenom Agostina Neta. Predsednik Republike Srbije, Aleksandar Vučić je odlikovan sedamnaest puta tokom svoja dva mandata predsednika Republike, od strane stranih državnika i verskih velikodostojnika.
Na profilu Pavla Grbovića, opozicionara, blokadera sa dna kace i predsednika Pokreta slobodnih građana (PSG), osvanuo je, najblaže rečeno, skandalozan tekst koji na krajnje perfidan način otkriva šta zborovi, plenumi i ostale zgubidanske tvorevine spremaju.
Voditeljka Informer TV Andrea Veskov uputila je javno izvinjenje Privrednoj pravnoj akademiji iz Novog Sada i njenom rektoru prof dr Milanu Počuči zbog pogrešno interpretiranog stava u vezi sa tom institucijom u poslednjem izdanju emisije Paralela.
Publika od sada ima priliku da svake srede od 17 časova na Prvom programu Radio Beograda prati novi politički tok-šou "U sredu sa Bojanom Bilbijom". Reč je o autorskom projektu koji se bavi najvažnijim političkim, geopolitičkim i društvenim temama koje oblikuju svakodnevni život građana Srbije, ali i globalne procese koji utiču na ceo svet.
Više od 7.000 mladih već je rešilo stambeno pitanje uz subvencionisane kredite za kupovinu prve nekretnine, a nakon proširenja garantne šeme za dodatnih 300 miliona evra, biće odobreno još najmanje 5.000 kredita, poručili su iz Ministarstva finansija.
U Višem javnom tužilaštvu u Beogradu saslušani su Veljko T. (27) i Nikola M. (28) zbog postojanja osnova sumnje da su 6. juna 2026. godine na teritoriji opština Grocka pokušali da na podmukao način liše života oštećenog M.N.
Po nalogu javnog tužioca Trećeg osnovnog javnog tužilaštva u Beogradu policijski službenici PS Novi Beograd doneli su rešenje o zadržavanju S.M. (33) zbog sumnje da je tukao i izujedao policajca.
Šefica evropske diplomatije Kaja Kalas otvoreno je poručila da bi Irska trebalo da napusti svoju višedecenijsku politiku vojne neutralnosti zbog potencijalne opasnosti koja dolazi iz Rusije.
Predsednik Ukrajine Volodimir Zelenski upozorio je da Kijev ubrzano podiže svoje kapacitete za udare duboko unutar ruske teritorije, kako bi Moskva osetila iste posledice koje trpe ukrajinski gradovi.
Francusko ratno vazduhoplovstvo potvrdilo je da su se njihovi avioni Rafal, trenutno stacionirani u susednoj Litvaniji, uzleteli nakon što je dron otkriven u letonskom vazdušnom prostoru.
Poznati muzičar Dejan Petrović i njegova supruga Branka ovih dana prošli su kroz agoniju nakon što je njihova ćerka Jovana pretučena, a jedno drugom su oduvek bili najveća podrška.
Pevačicia Anaastasija Ićurup uživa u vezi sa reperom Reljom Despotovićem, a sada je pokazala kako su proslavili njen rođendan na luksuznoj destinaciji.
Komentari
Ostavite komentar
Pravila komentarisanja:
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.