AKO DOBIJETE NAPAD PANIKE, možete sami sebi da POMOGNETE, a evo i KAKO

pexels.com

10:31 Ljubav i zdravlje 0

stil/Informer.rs | 24. 11. 2020.

AKO DOBIJETE NAPAD PANIKE, možete sami sebi da POMOGNETE, a evo i KAKO

Napad panike može osobu da obuzme iznenada, u prepunom, zatvorenom prostoru. Ali možete se pripremiti za sledeći napad panike tako da se sami "spasete"

Evo osnovnih strategija kada vas uhvati napad panike:

METODA I - regulacija disanja

1. Uzmite bilo koju kesu (najbolje je papirnu, ali može i bilo koja). Stavite je preko nosa i usta i udahnite duboki i izdahnite vazduh.

Ne dozvolite da vam u kesu uđe spoljni vazduh. Dišite sve dok panični napad ne popusti. I uvek, uvek nosite u džepu jednu kesu - za svaki slučaj.

2. Ako nemate kesu kod sebe, sklopite dlanove i dišite u svoju ruku. Ova metoda je manje delotvorna od kese, ali je opet dobar izbor ako vas uhvati panični napad.

3. Disanje iz stomaka: na stomak stavite levu ruku ispod desne ruke. Zatim, brojeći 1, 2, 3 udahnite i naduvajte stomak poput balona. Na brojeve 4 i 5 zadržite dah. Na brojeve 6,7, 8, 9, 10 - dugo izdahnite. Ponovite ovo 10 do 15 puta. Ova metoda nema manu i deluje perfektno. Smirićete se u minuti, piše Oksana Litvinova.

METODA II - Skretanje pažnje

1. Brojanje - prebroj predmete, dugmat na kaputu, pločice ispred vas, automobile koji prolaze, ljude oko vas i td... Bitno je da sebi skrenete pažnju sa onog što je izazvalo panični napad.

Shutterstock

2. Elastična gumica - nosite običnu gumicu (koju koristimo za tegle) oko zgloba. Čim osetite prve znake paničnog napada, zategnite gumicu i pustite je da "pukne" o vašu kožu. To će vas "otrezniti".

3. Igra zamišljanja: probajte da zamislite da niste tu, na tom mestu koje je u vama izazvalo paniku. Samo zamislite da ste na prijatnom mestu koje vam godi i tako ćete se smiriti.

4. Radite rutinske stvari. Kada vas obuzme panika, otiđite do kuhinje i skuvajte sebi kafu. Skuvajte ručak, operite suđe, okupajte se.

5. Ako ste u mogućnosti pozovite muža, mamu ili tatu, sestru ili brata. Razgovor će vam skrenuti misli.

6. Pevanje - iako mislite da je nemoguće da pevate - vi pevušite. Ne moraju to biti reči, samo mumlajte muziku - to će vas smiriti.

7. Obavezno posetite psihologa kako biste savladali napad panike koji može ozbiljno da utiče na vaše zdravlje, ali i način života.



Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.