IMAŠ GRČEVE U MIŠIĆIMA ILI TI OPADA KOSA? Ovaj vitamin ti nedostaje!

Shutterstock

22:44 Ljubav i zdravlje 0

srbijadanas/informer.rs | 25. 11. 2020.

IMAŠ GRČEVE U MIŠIĆIMA ILI TI OPADA KOSA? Ovaj vitamin ti nedostaje!

Kako bi se uverila da se zdravo hraniš i unosiš dovoljno korisnih stvari u organizam, oslušni svoje telo. Ako primetiš određene promene na koži, tvoje telo pokušava "reći" da ti nedostaju vitamini ili minerali. Ovo su promene na koje treba obratiti pažnju.


Pucanje kože na rubovima usana, nedostaju ti: gvožđe, cink i B vitamini, poput vitamina B3, B2 i B12. To je uobičajeno kod vegetarijanaca jer zbog načina ishrane često ne dobijaju dovoljno spomenutih stvari.

Jedi više blitve, kikirikija, mahunarki, mesa živine, lososa, tune, jaja, školjki i rakova. Apsorpcija gvožđa pojačana je vitaminom C, koji takođe pomaže u borbi protiv infekcije. Kombinuj ove namirnice s povrćem poput brokolija, crvene paprike, kelja i karfiola.

Pixabay

Crveni osip na licu (a ponekad i na drugim mestima) i gubitak kose, nedostaje ti: vitamin B7, poznat kao vitamin za kosu. Ako jedeš sirova jaja, to te čini ranjivom jer protein prisutan u sirovim jajima, pod nazivom avidin, inhibira sposobnost tela da apsorbuje biotin.

Jedi više kuvanih jaja (kuvanje deaktivira avidin), losos, avokado, gljive, soju, orahe, maline i banane.

Crvene ili bele promene na koži slične aknama, obično na licu, rukama, bedrima i stražnjici, nedostaju ti: esencijalne masne kiseline i vitamini A i D.

Rešenje:Treba ti više lososa i sardina, orašastih plodova kao što su orasi i bademi te semenki kao što su lan i konoplja. Za vitamin A, jedi više zelenog povrća i crvene paprike. Ovo povrće ima dosta beta karotena, koji telo koristi kako bi dobilo potreban vitamin. I samo 10 minuta na suncu pomoći će ti da dobiješ vitamin D.

Trnci i peckanje u rukama, nogama ili bilo gde u telu, nedostaju ti: vitamini skupa B, poput folne kiseline (B9), B6 ​​i B12. Ovaj nedostatak je usko povezan s perifernim živcima. Navedeni simptomi mogu se javiti i u kombinaciji s anksioznošću, depresijom, anemijom, umorom i hormonskom neravnotežom. Jedi spanać, špargle, cveklu, grašak, jaja, školjke, rakove i meso živine.

Shutterstock

Grčevi u mišićima, probadajuća bol u prstima, zglobovima, lukovima stopala, nogama i leđima, nedostaju ti: magnezijum, kalcijum i kalijum. Ako redovno vežbaš, možeš izgubiti više minerala (i vitamina B ) zbog jakog znojenja.Jedi više banana, badema, lešnika, tikvica, trešanja, jabuka, grejpa, brokolija, povrće tamnih listova, kao što su kelj i spanać.



Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.