• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer
Video

Izvor: Informer.rs

03.12.2021

18:51

5 razloga da pojedete JEDNU BANANU DNEVNO!

Shutterstock

Ljubav

5 razloga da pojedete JEDNU BANANU DNEVNO!

Od detinjstva, banane su deo ishrane većine ljudi. Bogate su kalijumom, magnezijumom i vitaminom C koji su našem organizmu neophodni

Banane povoljno utiču na nivo krvnog pritiska, regulišu telesnu težinu, poboljšavaju probavu i rad srca. Štaviše, banana trenutno podiže energiju i sadrži samo 90 kalorija po komadu.

1. Bolji rad srca

Banana je bogata vlaknima, magnezijumom i kalijumom, koji mogu da poboljšaju zdravlje srca kao nijedna druga hrana. Prema istraživanju koje je objavila Harvard School of Public Health, jedenje banana može pomoći u ublažavanju napetosti u zidovima krvnih sudova, čime se smanjuje rizik od kardiovaskularnih bolesti i koronarne bolesti srca.

Kalijum u bananama pomaže u regulaciji otkucaja srca, krvnog pritiska i održava mozak budnim.

Foto: pixabay.com

Banane

2. Brže mršavljenje

Banane imaju relativno malo kalorija, što je dobra vest za one koji žele da smršaju. Banana prosečne veličine ima nešto više od 90 kalorija i bogata je vlaknima, što utiče na usporavanje probave i dugotrajan osećaj sitosti.

3. Poboljšavaju probavu

Banane su bogate vodom i vlaknima, što je izvrsno za probavu. Topiva vlakna apsorbuju vodu, što pomaže u održavanju meke stolice. Takođe,  pomažu u obnavljanju elektrolita, poput kalijuma, koji se često gube zbog dijareje ili povraćanja. Sadrži i otporni skrob (posebno ako koristite kuvane, manje zrele banane), koji pospešuje zaceljivanje creva.

4. Pomažu kod anemije

Banane imaju visok udeo gvožđa, pa mogu da pomognu u lečenju anemije (znatno smanjen broj crvenih krvnih zrnaca). Prema studiji koju su objavili američki nacionalni instituti za zdravlje, visok sadržaj gvožđa u bananama može da podstakne proizvodnju hemoglobina u krvi i pomoći u borbi protiv anemije. Osim toga, vitamin B6 u bananama reguliše nivo glukoze u krvi, što može da pomogne osobama s anemijom.

Foto: Pixabay

5. Poboljšava san i raspoloženje

Banane su bogate kalijumom, što pomaže opuštanju mišića nakon napornog dana. Vitamin C u bananama podržava zdravu funkciju mozga tako što proizvodi serotonin, hormon koji utiče na vaš ciklus spavanja, kao i na raspoloženje i sposobnost upravljanja stresom i/ili boli.

Osim toga, banane sadrže triptofan, aminokiselinu koja može pomoći u održavanju pamćenja i regulisanju raspoloženja.




Komentari

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

sledeća vest

Politika

TV

Niko nije pošteđen! Gledajte "Na merama" sutra od 20h!
Live TV

Niko nije pošteđen! Gledajte "Na merama" sutra od 20h!

U prethodnoj epizodi emisije "Na merama" otkrili smo vam kakav je to javni blam doživeo revolucionar u pokušaju Savo Manojlović, gde voli da sedi advokat blokader Božo Prelević, čime se u slobodno vreme bavi glumac blokader Tika Stanić, na koji način se opušta penzionisani policijski general-pukovnik Goran Radosavljević Guri…

12.06.2026

10:39

Izvinjenje Andree Veskov
Live TV

Izvinjenje Andree Veskov

Voditeljka Informer TV Andrea Veskov uputila je javno izvinjenje Privrednoj pravnoj akademiji iz Novog Sada i njenom rektoru prof dr Milanu Počuči zbog pogrešno interpretiranog stava u vezi sa tom institucijom u poslednjem izdanju emisije Paralela.

07.06.2026

11:11

JOŠ TV VESTI

Društvo

Hronika

Horor u Beogradu: Muškarac teško povredio mladića
Hronika

Horor u Beogradu: Muškarac teško povredio mladića

Dežurni javni tužilac Prvog osnovnog javnog tužilaštva u Beogradu odredio je zadržavanje do 48 sati osumnjičenom A.J. (41) zbog sumnje da je izvršio krivična dela teška telesna povreda i neovlašćeno držanje opojnih droga.

12.06.2026

18:58

Planeta

JOŠ Planeta VESTI

Zabava

Umro Dejvid Hokni
Showbiz

Umro Dejvid Hokni

Čuveni britanski slikar Dejvid Hokni, jedan od najuticajnijih i najvažnijih umetnika 20. i 21. veka, preminuo je u 88. godini, zvanično je saopštila njegova predstavnica za javnost.

12.06.2026

12:14

Džet set

Južni vetar piše istoriju! Prvi koncert rasprodat, otvoren drugi: Suzana Jovanović se vraća na scenu
Estrada

Južni vetar piše istoriju! Prvi koncert rasprodat, otvoren drugi: Suzana Jovanović se vraća na scenu

Ono što se mesecima najavljivalo kao jedan od najvećih muzičkih događaja godine, danas je i zvanično preraslo u istorijski fenomen. Koncert „Festival južnog vetra“, zakazan za 27. jun na Tašmajdanu, koji je rasprodat je za manje od mesec dana, potvrdio je ono što su generacije fanova odavno znale – muzika južnog vetra ne poznaje vreme, granice niti zaborav.

12.06.2026

18:02