• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA

Autor: informer.rs/rt

20.08.2023

07:35

(VIDEO) Najbolja moguća vest za Rusiju! Ameri jednim potezom pokazali šta misle o šansama Kijeva za pobedu u ratu!

Reuters/Twiter/Fotoilustracija

Vesti

(VIDEO) Najbolja moguća vest za Rusiju! Ameri jednim potezom pokazali šta misle o šansama Kijeva za pobedu u ratu!

Podeli vest

Pentagon je zvanično odobrio isporuku prve serije tenkova "abrams" Ukrajini – osam vozila. Oni će biti isporučeni na jesen. Tada će Oružane snage Ukrajine imati najmanje četiri tipa tenkova strane proizvodnje, ali je pitanje koliko će ovaj "zoološki vrt" pomoći kijevskom režimu, piše "Sputnjik".

"Pojednostavljena" verzija

 

Amerikanci su još u januaru odlučili da daju Ukrajini 31 Abrams tenk. To je bila modifikacija M1A2. To su moderna vozila sa dobrim oklopom, visokotehnološkom elektronikom, integracijom u sisteme borbenog upravljanja i moćnim naoružanjem.

Međutim, tokom leta se ispostavilo da će Kijev dobiti stariju verziju M1A1. To oružje je bilo u upotrebi tokom perioda Ronalda Regana i "Pustinjske oluje".

Pentagon ne želi da njihove vojne tajne stignu u ruke Rusa i zbog toga su uklonili poboljšane uranijumske oklopne pakete, zahvaljujući kojima su tenkovi praktično neranjivi sa prednje strane. Isto su uradili i sa terminalima koji obezbeđuju izgradnju borbene mreže i obaveštavaju o lokaciji sopstvenih snaga.

Oružane snage Ukrajine će dobiti tenkove uporedive po performansama i borbenim sposobnostima sa sovjetskim T-72B modela iz 1989. godine. Protiv modernijih ruskih T-72B3, T-80BVM i T-90M, M1A1 nemaju šanse. Kako je pokazalo iskustvo borbi u Iraku i Jemenu, ova vozila su prilično osetljiva čak i na zastarele sovjetske protivtenkovske raketne sisteme.

"Abrams" M1A1 za sat vožnje po terenu sagoreva čak 230 litara goriva. Samo Amerikanci imaju iskustva u servisiranju takvih motora. Ostala NATO vozila su na dizel motor.

Stradaju i "leopardi"

Oružane snage Ukrajine su tokom letnje ofanzive, prema podacima ruskog Ministarstva odbrane, izgubile 25 nemačkih tenkova "leopard 2" od oko 60 isporučenih. Upravo te mašine je ukrajinski generalštab želeo da koristi kao glavno sredstvo za probijanje odbrambene linije.

Međutim, ruska avijacija i artiljerija, kao i minska polja, prilagodili su se toj strategiji. "Leopard 2" je dobar tenk. U pitanju je drugi najveći glavni borbeni tenk u NATO-u posle "abramsa". Napravljen je tokom Hladnog rata i više puta je modernizovan.

Kijev je dobio modifikacije A4, A5 i A6. Nemačka nema više od stotinu najsavremenijih A7+.

A4 je proizveden u drugoj polovini 1980-ih. Zatim su značajno poboljšali oklopnu zaštitu kupole, povećali sigurnost posade i obezbedili snažnije granate. Ta modifikacija je do danas najkorišćenija. Na primer, turske trupe ga aktivno koriste u Siriji.

Verzija A5 je iz 1990-ih. Čelo i bokovi kupole prekriveni su razmaknutim oklopnim modulima, a omotač topa je potpuno redizajniran. Poklopac vozača je takođe redizajniran, čime je poboljšana vidljivost. Elektro-hidraulični sistem stabilizacije topa zamenjen je potpuno električnim, nišandžija je dobio poboljšanu opremu, a komandant nezavisni termovizir druge generacije.

Kod A6 je kupola dodatno ojačana, a dodata je i protivminska zaštita. Cev topa je produžena za 11 kalibara. Povećani su energija i početna brzina zrna i, kao rezultat, prodor i domet. Međutim, mnoge prednosti su poništene velikom težinom koja iznosi oko 62 tone. To ozbiljno ograničava mogućnosti na neravnom terenu i otežava evakuaciju havarisanih vozila sa bojnog polja.

Osim toga, "leopardi 2", koji nisu opremljeni reaktivnom zaštitom, ranjivi su na vatru iz savremenih protivtenkovskih sistema. Ukrajinci su samostalno pojačali deo vozila jedinicama reaktivne zaštite Kontakt-1, ali spas od mina još nije pronađen.

Tenk snajper

Britanski "čelindžer 2" i dalje je skriven. Još se nije pojavio na frontu. On je jedan od najtežih na svetu - 62,5 tona. Podaci o višeslojnom kombinovanom oklopu "dorčester" su poverljivi. Najverovatnije je iz tog razloga London prebacio samo 14 komada Kijevu i verovatno postavio stroge uslove za njihovu upotrebu.

Pored tehničkih tajni, u pitanju je i reputacija "čelindžera" kao neranjivih tenkova. Britanski kontingent ih je aktivno koristio u Iraku i nisu pretrpeli nikakve gubitke od protivtenkovskih vođenih projektila. Treba imati na umu da je sada intenzitet bitaka veći.

Najverovatnije će "čelindžeri" biti ograničeni na ulogu "snajperista". Da bi to radili, imaju sve - moćan top L30A1, odličnu optiku, odgovarajuću municiju. Pored potkalibarskih projektila za probijanje oklopa, uključujući i one sa jezgrom sa osiromašenim uranijumom, ti tenkovi imaju razorne visokoeksplozivne projektile sa dometom gađanja do osam kilometara. Šteta koju nanose o praktično ne zavisi od udaljenosti.

Malo je, međutim, verovatno da će 14 vozila imati primetan uticaj na tok neprijateljstva. Uspeh oklopnih vozila na bojnom polju ne zavisi od nominalnih karakteristika performansi. Odlučujući faktori su stepen obučenosti posade, izviđanje, interakcija sa drugim jedinicama, stabilna komunikacija, blagovremena isporuka municije i održavanje.

Pored toga, najgori neprijatelj tenka nije drugi tenk, bacač granata ili protivtenkovski vođeni raketni operater, već jurišni helikopter. Zbog toga oni gube bitke. Ovu istinu svakodnevno potvrđuju ruske posade Ka-52 na zaporoškom pravcu.


Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

sledeća vest

Izbori 2024

Brnabić: Građanima dugujemo pristojan dijalog među strankama!
Izbori 2024

Brnabić: Građanima dugujemo pristojan dijalog među strankama!

Predsednica Skupštine Srbije Ana Brnabić izjavila je da je razgovor između vlasti i opozicije lekovit za parlament, a da je pristojan dijalog političkih stranaka koje drugačije misle nešto što političari duguju svim građanima Srbije, bez obzira na to da li su oni glasali za vlast, opoziciju ili možda nisu uopšte izašli na izbore.

30.04.2024

09:48

Vesti

Građani, ovo je važno! Oglasio se PIO fond!
Društvo

Građani, ovo je važno! Oglasio se PIO fond!

Republički fond za penzijsko i invalidsko osiguranje osigurava na penzijsko i invalidsko osiguranje sva lica koja su po Zakonu o penzijskom i invalidskom osiguranju obavezno osigurana i koja su se uključila u ovo osiguranje, bez obzira na to da li su u pitanju zaposleni, osiguranici samostalnih delatnosti ili poljoprivrednici.

30.04.2024

17:23

TV

Žestok sukob u studiju Informera! Da li je Ukrajina propala kao država, ili Rusija potencijalno gubi rat?
Live TV

Žestok sukob u studiju Informera! Da li je Ukrajina propala kao država, ili Rusija potencijalno gubi rat?

Velika partija šaha se i dalje igra. Postavlja se pitanje čije figurice su u boljoj pozicji. O ratu u Ukrajini govorili su Na ovu temu u emisiji "Rat uživo" govorili su prof. dr Stevica Deđanski iz Centra za razvoj međunarodne saradnje i Darko Obradović, Forum za strateške analize. U program se, putem vajber uključenja, uživo uključio i analitičar prof. dr Sergej Boljevič.

30.04.2024

19:25

JOŠ TV VESTI

Hronika

Oduzimanje vozila pun pogodak! Načelnik Uprave saobraćajne policije Slaviša Lakićević o "super radarima", gledanju "kroz prste", električnim trotinetima...
Pravo u metu!

Oduzimanje vozila pun pogodak! Načelnik Uprave saobraćajne policije Slaviša Lakićević o "super radarima", gledanju "kroz prste", električnim trotinetima...

Privremeno oduzimanje vozila, mera koju smo počeli da sprovodimo od sredine februara ove godine, predstavlja pun pogodak i jednu od najozbiljnijih izmena u Zakonu o bezbednosti saobraćaja. Nismo očekivali da ćemo za vrlo kratko vreme oduzeti veliki broj vozila i čini mi se da će toga tek biti. Molim sve vozače da obrate pažnju na saobraćajne propise i ne dozvole sebi da u dužem vremenskom roku ostanu bez auta.

30.04.2024

13:21

Sport

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set

Srbija