VOZAČI, PAŽNJA! SAOBRAĆAJCI KRENULI U NEVIĐENU OFANZIVU: Za dva dana napisano čak 3.100 kazni za brzu vožnju!

Public

18:10 Srbija 8

A. Crnomarković | 25. 08. 2016.

VOZAČI, PAŽNJA! SAOBRAĆAJCI KRENULI U NEVIĐENU OFANZIVU: Za dva dana napisano čak 3.100 kazni za brzu vožnju!

Zbog rigorozne kontrole saobraćajaca i gotovo nulte tolerancije, u ponedeljak i utorak napisan rekordan broj kazni za prekoračenje brzine. Ubedljivo najviše vozača kažnjeno u Novom Sadu, zatim u Beogradu i na Ibarskoj magistrali

Srpska saobraćajna policija napisala je za samo dva dana rekordnih 3.100 kazni za brzu vožnju! Ovako dramatična statistika rezultat je gotovo nulte tolerancije i rigoroznih kontrola koje se sprovode u sklopu međunarodne akcije kontrole brzine.

U saobraćajnoj policiji kažu da su najviše kazni napisali na teritoriji Novog Sada i Beograda, kao i širom Ibarske magistrale (pogledajte tabelu i mapu). Saobraćajni stručnjaci, s druge strane, tvrde da je ovako veliki broj kazni posledica neodgovornosti vozača, ali nekad i nepotrebno strogih ograničenja brzine na putevima.

Svakodnevno menjamo lokaciju kako vozači ne bi mogli da prevare policiju. Do kraja nedelje očekujemo 11.000 kazni
Boban Milinković,
zamenik načelnika Uprave saobraćajne policije

Nema protekcije

Kako Informer saznaje, deonice na kojima se najčešće vozi preko ograničenja su isključenje sa Mosta Mihajla Pupina u Beogradu, autoput Beograd-Novi Sad, Kaćka petlja kod Novog Sada, delovi Ibarske magistrale u okolini Ljiga i Požege, magistralni put Kragujevac-Kraljevo, kao i veliki broj alternativnih puteva u Južnoj Srbiji. Što se tiče gradova, ubedljivo najbrže voze Novosađani, gde je za dva dana napisano čak 411 kazni, a slede ih Beograđani, Pančevci i Užičani.

Da se brza vožnja i divljanje po putevima nikome neće oprostiti potvrdio nam je i zamenik načelnika Uprave saobraćajne policije Boban Milinković, koji je istakao da saobraćajci moraju da naplate kaznu i rođenom bratu.

- Kada merač brzine zabeleži prekoračenje, ne postoji šansa da se izbegne kazna. Zbog toga smo se i priključili ovoj međunarodnoj akciji, da pokažemo nesavesnim vozačima da ne mogu da divljaju po putevima i tako ugrožavaju život ostalih učesnika u saobraćaju. Već u prva dva dana akcije napisano je čak 3.100 kazni, odnosno 1.500 u ponedeljak, a 1.600 u utorak. Ako se ovakav tempo nastavi do kraja nedelje, koliko traje akcija, napisaćemo oko 11.000 kazni. Svakodnevno menjamo lokacije naših patrola kako vozači ne bi mogli da znaju gde je policija i izbegavaju te pravce. Moja poruka vozačima je da smanje brzinu i voze po ograničenjima, a u suprotnom im garantujem da će biti kažnjeni - jasan je Milinković.

DŽABA UPOZORENJA! MUP: Više od hiljadu saobraćajnih prekršaja za vreme Guče!

S druge strane, stručnjaci tvrde da je glavni razlog za ogroman broj kazni to što projektanti nisu napravili dobra ograničenja brzine na velikom broju puteva. Direktor komiteta za bezbednost saobraćaja Damir Okanović dao je primer isključenja sa Mosta Mihajla Pupina u Beogradu gde je ograničenje samo 50 km/h, iako bi moglo biti i duplo veće.

Informer

- Veliki broj puteva u Srbiji ima znatno manja ograničenja nego što je realno i zbog toga ljudi voze brže nego što bi trebalo. Razumem da u blizini škola ne sme da se vozi preko 30 km/h i da je u gradu ograničenje 50 km/h, ali bi na putevima koji su novi, dobri i bezbedni morala da se pusti makar malo brža vožnje. Na primer, isključenje sa Mosta Mihajla Pupina izgleda kao avionska pista, a ima ograničenje 50 km/h. Na tako novom putu, sa tri trake, bez pešaka okolo je bezobrazluk da bude toliko malo ograničenje. To nema nigde u svetu. Koja je poenta onda što smo uložili toliki novac da ga napravimo. Na Ibarskoj, koja je u mnogo lošijem stanju, sme da se vozi 80 km/h. I nije Most Mihajla Pupina jedini primer, ima još mnogo toga po Srbiji - jasan je Okanović.

Sporno ograničenje

Sa njim se slaže i profesor Saobraćajnog fakulteta Milan Vujanić, koji ipak tvrdi da ograničenja spasavaju ljudske živote.

BAŠ SU SE OPUSTILI Na trežnjenju sedam vozača, kazne zbog 286 prekršaja!

Informer

- Sigurno se svi pitaju zbog čega je ograničenje na autoputu 120 km/h, kad može bez problema da se vozi i 160 km/h. Razlog za to je vreme koje vam treba da ukočite. Takođe nas napadaju za ograničenje od 50 km/h po gradu, a nisu svesni da kada sa 50 km/h udarite pešaka rizik da umre je 20 odsto, a pri 80 km/h svih 100 odsto. Uz sve to ne sporim da ima puteva u Srbiji na kojima bi trebalo mnogo brže da se vozi. Najbolji primer je sigurno isključenje sa Mosta Mihajla Pupina, gde garantujem da može da se vozi 80 km/h, a možda i 100 km/h - objašnjava Vujanić

Kazna i za kilometar prekoračenja

Boban Milinković tvrdi i da tolerancija ne postoji, ali da se ipak najviše pažnje usmerava ka bahatim vozačima koji voze značajno iznad ograničenja.
- Stav Saobraćajne policije je da ne postoji tolerancija, što ste videli i onda kada je vozač platio kaznu za jedan kilometar prekoračenja. Verujte, kada bismo rekli da je tolerancija 10km/h, svi bi vozili preko ograničenja. Ali ako imate dva vozila na putu na kome je ograničenje 50 km/h, i jedno ide 51 km/h a drugo 75 km/h, svakako je da će se radar usmeriti na ono koje vozi bahato i znatno iznad ograničenja - objasnio nam je Milinković.

 

 

 

 

 

 

 



TUFO

25.08.2016. 18:18

A vec planiraju 10000 kazni, bravo znaci samo novac da se budzet popuni a dali je ovaj nacin korektan i dali se radi bas o prekoracenjima to niko nemoze da da dokaze od vozaca.


nada

25.08.2016. 18:53

S obzirom da se svaki dan procita da je neko poginuo sa automobilom,motociklom ili pokosio pesaka sa autobusom kazne se moraju placati. Radari su lek za bahatost !!!!!!!!!!!!!!! ALI sta uraditi sa tim parama ? Srediti puteve, signalizaciju,ulice,postaviti radare a ne kod nekoga u dzep. Radari su lek za prekoracenje brzine dragi Tufo svuda u svetu-on te blicne a ti se pravdaj.


Turčin

25.08.2016. 19:37

Otimačina u više činova,prvi je ovaj,pa kirije,razne takse...svi bi da živimp bez rada!!!!nTreba omoguciti rad za sve ce biti para!!!!Loša nas budućnost čeka,nažalost!!!n


Srbin

25.08.2016. 20:14

Treba oduzimati vozila i voditi ih u zatvor - sve . A ubijati - posle .


marko

25.08.2016. 22:56

Mozete da kaznite i 100.000 vozaca ali imajte na umu da je mnogo bitnije da nema poginulih, povredjenih pa i vece materijalne stete nego sto cete kazniti ovoliko ili onoliko... garantujem da je veci broj saobracajnih nezgoda nastao zbog nepropisnog preticanja i alkohola nego zbog prekoracenja brzine ali statistika je statistika... kad god ne znaju sta da stave za uzrok, koriste se neprilagidjenom brzinom ili radnje vozilom. Nazalost mnogo se pridaje vaznosti statistici.... i nesto vrlo vazno.... kontrola brzine bi trebalo da se vrsi na mestima gde cesto dolazi do nezgoda i to da se vidi da je tu kontrola, a ne na mestima gde je ogranicenje brzine najmanje i gde je put prav i bez opasnosti... nego novac je novac. Kada nam bude prioritet da smanjimo broj nezgoda, a ne da napunimo kasu tada ce se iskreno pricati o bezbednosti saobracaja


Vito

25.08.2016. 22:57

Pa i vreme je da i policija nesto radi a ne samo parkiraju auto ispod nekog drveta i spavaju u njemu.Treba malo udariti po dzepu ne savesne vozace,koji sa svojim ne savesnim ponasanjem ugrozavaju zivote drugih ucesnika u saobracaju.


Milos

25.08.2016. 22:59

Ako su vec tako revnosni, zasto ne pokupe manijake na motorima koji se svaku noc trkaju po gradu, od Sajma prema Banovom brdu, pa po Novom Beogradu.... Koliko motori urlaju, sigurno voze preko 150 km/h Mi kao imamo i "presretace" na motorima - jos nisam cuo da su nekoga stigli. 120 km/h je bilo i 1960. godine kada su automobili imali dobos kocnice a sada je zaustavni put mnogo kraci. Nemacka je zakon - na autoputu bez ogranicenja pichi koliko mislis da mozes kontrolisati



Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]