Informer

08:54 Zaštitnik potrošača 0

M. M. L. | 11. 07. 2018.

MOBILNI OPERATER "VIP" NE HAJE ZA ZAKON! I dalje naplaćuju PENALE ZA RASKID UGOVORA!

Iako je nadležno Ministarstvo zabranilo operaterima naplatu kazni za prevremeni raskid ugovora, u "Vipu" tu odluku ne poštuju i nastavljaju da kažnjavaju nezadovoljne korisnike

Kompanija "Vip" ne poštuje rešenje Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija o zabrani naplate penala za prevremeni raskid ugovora. Nakon pisanja Zaštitnika potrošača da je nadležno ministarstvo donelo rešenje prema kom se "Vipu" i "Telenoru" zabranjuje da naplaćuju penale ukoliko pretplatnik želi da raskine ugovor pre isteka ugovorne obaveze, javilo nam se nekoliko čitalaca koji tvrde da su ih u "Vipu" odbili. 

Kada sam se pozvao na odluku koje je donelo Ministarstvo, i radnica i šefica poslovnice su mi rekle da one ne znaju ništa o tomeDragan P.

Ova odluka doneta je 14. maja i protiv nje ne postoji pravo žalbe, a stupila je na snagu 14. juna. Međutim, kako tvrde građani, u "Vipu" im je rečeno da oni nisu dobili nikakvo obaveštenje.

Dragan P. iz Beograda otišao je u poslovnicu da raskine ugovor za "Vipov" internet.

- Ugovor mi ističe u februaru sledeće godine, a ja već dugo nisam zadovoljan ovom uslugom. Za taj novac, kolika mi je mesečna pretplata, mogu da dobijem znatno povoljnije uslove. Pitao sam ih da li mogu da promenim paket, ali mi nisu dozvolili. Rekli su mi da mogu da raskinem ugovor, ali da im platim sve preostale pretplate do isteka. Kada sam video tekst u vašem dodatku i proverio na sajtu Ministarstva, otišao sam u poslovnicu da raskinem ugovor. Međutim, rečeno mi je opet da moram da platim još osam pretplata, pa tek onda mogu da prestanem da koristim njihove usluge. Kada sam se pozvao na odluku koje je donelo Ministarstvo, i radnica i šefica poslovnice su mi rekle da one ne znaju ništa o tome. Nisu želele čak ni da pogledaju odštampano rešenje Ministarstva - ispričao nam je Dragan, koji svakog meseca daje 1.600 dinara za račun za internet.

STALI NA PUT DRANJU KORISNIKA! TELENORU I VIPU zabranjeno naplaćivanje KAZNI ZA RASKID UGOVORA!

Da podsetimo, nadležni organi su utvrdili da su "Telenor" i "Vip" prekršili Zakon o zaštiti potrošača i učinili povredu kolektivnog interesa potrošača.

14. juna je stupila na snagu odluka Ministarstva

Ministarstvo nezakonitim smatra to što su ovi operateri u slučaju raskida ugovora pre isteka ugovorenog roka obavezivali korisnika da plati kaznu. Penali koje je korisnik morao da plaća iznosili su - mesečna pretplata pomnožena sa brojem preostalih meseci do isteka ugovora. U rešenjima, donetim 14. maja za "Vip", odnosno 12. juna za "Telenor", Ministarstvo je donelo identičnu odluku.

Informer

- Utvrđuje se da je učinjena povreda kolektivnog interesa potrošača tako što u Opštim uslovima ugovora o pretplatničkom i korisničkom odnosu ugovara nepravičnu odredbu u korist trgovca. To je učinjeno jer propisuju da u slučaju da pretplatnik raskine ili svojim ponašanjem dovede do raskida pretplatničkog odnosa pre isteka minimalnog predviđenog perioda njegovog trajanja, pretplatnik se obavezuje da plati ugovornu kaznu zbog neizvršenja ugovorne obaveze. Ta kazna je u iznosu svih preostalih mesečnih pretplata počev od dana raskida pretplatničkog odnosa do dana isteka minimalnog predviđenog perioda njegovog trajanja. Dakle, obavezuje potrošača koji je povredio ugovornu obavezu da trgovcu plati naknadu u iznosu koji značajno premašuje iznos pretrpljene štete. Nalaže se pravnom licu da obustavi ugovaranje te odredbe koja predstavlja nepravičnu ugovornu odredbu iz Zakona o zaštiti potrošača - piše u rešenju Ministarstva.

Razbili ekran telefona, a neće da priznaju

U "Vipu" na sve načine pokušavaju da iznude novac od svojih potrošača. Još jedan neverovatan slučaj dogodio se Daliboru Matiću. Naime, on je službenicima predao telefon sa čitavim ekranom kako bi ga odneli na popravku, a sada mu traže pare da bi mu popravili ekran?!

Shutterstock

- Odneo sam telefon u "Vip" kako bi ga oni prosledili dalje na servis. Tada mi je prodavac dao papir na kome je objašnjeno zatečeno vizuelno stanje telefona. Dobio sam zamenski telefon i otišao kući. Nakon nekog vremena javili su mi da dođem u poslovnicu i tada sam, blago rečeno, ostao zatečen onim što sam čuo - priča Dalibor i dodaje:
- Prodavac mi je pričao kako je u mom telefonu uočena vlaga, iako ja tvrdim da nikada nije došao ni u dodir s vodom. To bih i platio, ali sledeće što je rekao bila je kap koja je prelila čašu. Polomili su mi ekran i tvrde da sam ga takvog predao! Iako ja imam dokaz da je telefon bio čitav, oni tvrde da papir o zatečenom vizuelnom stanju telefona nije validan jer prodavac ne mora da uoči polomljen ekran?! Pa šta se onda vidi golim okom ako ne ekran?! - opravdano se pita Dalibor.

NEOGRANIČENO BEZOBRAZNO! VIP mu traži 55.000 za poruke ka NEPOSTOJEĆIM BROJEVIMA!

- Sad mi još traže da platim 50.000 dinara jer nisam vratio zamenski telefon! Ja mogu i hoću da platim štetu od vlage, iako verujem da to nije moja krivica. Ali da plaćam ekran koji su oni polomili to je van svake pameti - završava svoju priču Dalibor.
Naplatili poruke za broj koji nije aktivan

Još jedna greška "Vipa" umalo se završila loše po novčanik jednog od naših čitalaca. Da Beograđanin Bego Dragićević nije bio dovoljno uporan da istera svoje, "Vip" bi uspeo da mu naplati slanje poruka u romingu iako je kartica, u tom trenutku, bila van telefona?!

Informer

- Krenuo sam na put u Nemačku 12. decembra i, normalno, da ne bih napravio astronomski račun dok sam u inostranstvu, odmah na prvoj granici sam izvadio "Vip" karticu i zamenio je nemačkom. Kada mi je sledećeg meseca stigao račun za mobilni telefon, video sam da je dosta veći nego inače. Zato sam zatražio listing i tad sam doživeo šok! Na listingu je pisalo da sam za Nikoljdan, 19. decembra, poslao pet poruka koje su naplaćene po visokoj tarifi. Kao da to nije dovoljno, pisalo je da sam koristio Viber, što i jesam, ali sa nemačke kartice, ne sa srpske - i dalje ljutito priča Bego i dodaje:

VIP NAS DERE KAKO MU SE HOĆE! Vlajko im sve platio i preplatio, ONI SAD HOĆE DA GA TUŽE!

- Nikako mi nije bilo jasno kako su oni to naplatili kad je kartica bila izvan telefona?! Da stvar bude gora, pravi pakao je počeo tek kada sam im rekao da je u pitanju njihova greška, a ne moja. Kada sam im stavio do znanja da neću platiti počeli su non-stop da me zovu njihovi operateri i da mi prete da će mi doći neko na vrata ako ne platim, iako čak iznos nije bio velik. Svaki mesec sam primećivao da je račun veći nego što bi trebalo da bude, ali nisam reagovao jer nisu bile velike pare u pitanju. Ali kada se ovo desilo, iz principa nisam hteo da popustim. Platio sam račun, ali nisam mogao da gledam nepravdu pa sam i dalje insistirao da priznaju svoju grešku. Na kraju su to i uradili i rekli da će mi sledeći mesec smanjiti račun za iznos za koji su me oštetili - priča ovaj Beograđanin.            K. P.



Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]