Informer

09:01 Zaštitnik potrošača 6

Zaštitnik potošača | 02. 08. 2018.

RASKRINKANA DAČIJA! Za neispravni "sandero" nije kriv gas VEĆ GREŠKA NA MOTORU!

Posle samo nekoliko stotina kilometara vožnje, "dačija sandero" na plinski pogon postala je noćna mora brojnih kupaca u Srbiji, koji bukvalno nisu izlazili iz servisa. "Dačija" se vadila na loš TNG na srpskim pumpama, a naš sagovornik Darko Aćimović jedan je od malobrojnih koji je uspeo da ih natera da priznaju da su mu prodali neispravan auto

Ukoliko ste kupac automobila "dačija sandero" na plinski pogon, a auto vas izda tek što ste ga izvezli iz salona, ne nasedajte na priču o lošem kvalitetu gasa na pumpama u Srbiji. Ova kompanija samo najupornijima će priznati pravu istinu, a to je da je greška u njihovim automobilima, a ne u onome što točimo na pumpama.

Pošto su potrošili sva nelogična opravdanja i videli da sam spreman i da ih tužim, priznali su da je greška do njih. Zamenili su mi deo i automobil je napokon radio ispravnoDarko Aćimović

Problem se pojavljuje već nakon nekoliko stotina pređenih kilometara, a da će vas koštati i vremena i živaca pokazuje slučaj Darka Aćimovića iz Beograda. On je u svojoj ispovesti za naš dodatak detaljno opisao golgotu kroz koju je prošao, a koja je počela čim je postao vlasnik pomenutog modela "dačije".

"RENO NISAN" NAM PRODAJE NEISPRAVNU "DAČIJU"! Kupci "sandera" s pogonom na gas NE IZLAZE IZ SERVISA!

- Imao sam 10 godina star automobil i kako to biva, počeli su kvarovi i česte posete majstorima i servisima. Da to ne bih radio, rešio sam da kupim novo vozilo i odlučio sam se za "dačiju sandero", model 0,9 Tce, koji ima motor sa tri cilindra i troši tečni naftni gas. U startu sam se dvoumio da li da kupim vozilo sa ovim motorom ili da odaberem neki drugi, ali su mi ljudi u "Dačiji" rekli da je ovaj motor savršen, a uz to je i gas kao gorivo značajno jeftinije od benzina i dizela. Međutim, vrlo brzo sam shvatio da je sve to bila jedna velika laž i da je ovo najgora kupovina u mom životu - priča rezignirani Darko i nastavlja:

Bumbić: Odbijaju da pomognu

Informer

Nenad Bumbić iz udruženja Zaštite potrošača, na čiju adresu je stigao veliki broj žalbi na pomenuti automobil, kaže da je distributerima "Dačije" već više meseci poznato da 0,9 motor opremljen sa TNG uređajem često ne funkcioniše kako treba. Nakon što je obelodanio nekoliko priča nezadovoljnih korisnika, pozvan je na sastanak u matičnu kompaniju.- Na sastanku su nam prezentovali rezultate analize goriva i druge podatke prema kojima je uzrok problema loš kvalitet gasa. Ne shvatam samo zašto su odbili našu ponudu da zajedno objavimo rezultate ispitivanja i da ih iskoristimo da pomognemo da kupci njihovih vozila dobiju nadoknadu od proizvođača gasa - kaže Bumbić. 

- Već posle pređenih 200 kilometara, automobil više nije hteo da vuče, gubio je snagu, a na kontrolnoj tabli upalile su se sve one lampice koje vas upozoravaju da morate hitno u servis. Začuđen sam otišao u servis, gde su mi rekli da je sve u najboljem redu i samo ugasili lampice. Čim sam se odmakao 500 metara od servisa, lampice su se ponovo upalile i naravno motor ponovo nije hteo da vuče. Nakon toga sam u narednih mesec i po dana bio u servisu 20 puta. Svaki put su govorili da je sve u redu. Izgubio sam sve živce jer sam novi automobil kupio da bih izbegao servis i majstore. Narodski rečeno, pravili su od mene budalu - kaže Aćimović.

Informer


Pošto očigledno više nisu znali koje opravdanje da nađu za to što je automobil neispravan, Darka su ljudi iz "Dačije" počeli da ubeđuju da je za sve te probleme kriv loš kvalitet tečnog naftnog gasa u našoj zemlji.

LUBENICA MARKETING! Ovako izgleda velika "Dačijina" navlakuša! Trikovima prikrivaju NEPOVOLJNO KREDITIRANJE AUTOMOBILA

- Kada su shvatili da neću odustati i da ne mogu doveka da me vraćaju sa servisa sa neispravnim automobilom, jer ću ubrzo doći opet, u "Dačiji" su smislili novu prevaru. Priznali su da problem postoji, ali su rekli da to nije do njih već do lošeg kvaliteta gasa u Srbiji. Ispitivali su me gde sam sipao gorivo kako bi toj pumpi pripisali krivicu, ali sam im ja odgovorio da sam bio sigurno na tri ili četiri različite benzinske stanice. Uz to sam im rekao da su analize u ovlašćenim laboratorijama pokazale da je gas u Srbiji dobar, da sam prethodni automobil vozio bez problema na ovo gorivo 10 godina, kao i da nije moguće da nijednoj drugoj marki ili modelu automobila ne smeta kvalitet gasa već samo "sanderu" koji sam od njih kupio - objašnjava Aćimović.

Nebojša: Ugrožavam i sebe i druge

Nebojša Branković iz Novog Sada još jedan je od kupaca "Dačijinih" neispravnih automobila na plin.- Imam ga tri i po godine, prešao sam oko 50.000 kilometara i problem se i dalje nije rešio. Problem se manifestuje tako što prilikom prebacivanja sa benzinskog na plinski sistem taj proces ne funkcioniše. Automobil signalizira kao da nema plina, pišti, zbog čega mora da se vozi na benzinu. Tek posle nekoliko pokušaja da se prebaci na plin, uređaj počne da radi. U njihovom servisu se problem rešavao čišćenjem dizne, a jednom je i zamenjena. Dešavalo se da između dva čišćenja pređem bukvalno pet kilometara - priča Nebojša.

Informer

Međutim, problem i dalje nije rešen, s tim što je sada u još lošijoj poziciji.- Do sada su postupci čišćenja bili besplatni, a sada je doneta odluka da ih naplaćuju. Jer oni tvrde da nije reč o neispravnom plinskom uređaju, već da je loš gas i da ima više smole od dozvoljenog. S druge strane, Tržišna inspekcija, kada sam im se obratio, kaže da je gas na pumpama dobar i da se uklapa u evropske standarde i normu za motor u mom automobilu.
Kako kaže, nije dobio konačno rešenje.- Tražio sam im povrat novca, ali su me odbili. Tražio sam da mi nadoknade štetu i otklone plinski uređaj, i to su odbili. Na kraju sam tražio samo da mi otklone pogon na plin, ali ni od toga ništa. Kao znak izvinjenja ponudili su mi tri besplatna servisa, ali od tog momenta počeli su da naplaćuju čišćenje dizni. Budući da ja nekada idem i po dva puta nedeljno u njihov servis, ja zapravo nisam dobio ništa. Smatram da je ugrožena i moja bezbednost, kao i ostalih učesnika u saobraćaju. Nije problem to što se ja nerviram, već što se dešavalo da se auto gasi u toku vožnje ili da neće da primi gas. Time ugrožavam i sebe i druge. Ovo se neće rešiti dok neko ne strada, dok se ne digne prašina da li je neispravan plin ili uređaj na vozilu. A siguran sam da nije do plina - jednu bocu sam sipao u Bosni, drugu u Makedoniji, a treću u Grčkoj, i uvek se problem podjednako manifestovao - ispričao je Nebojša.

Smilja iz Veternika podnela tužbu

Smilja Šćepanović iz Veternika, takođe vlasnica sporne "dačije", tužila je kompaniju godinu dana nakon kupovine kola. Jedan od zahteva je da skinu plinski uređaj i vrate joj 1.000 evra, kolika je razlika u ceni u odnosu na model bez plina, drugi predlog je da se isplati kompletna šteta ili da se auto zameni.

Informer

- Čim sam kupila automobil shvatila sam da auto ne radi kako treba. Počeo je da pišti i odmah sam ga odvezla u servis. Za nepuna dva meseca, dva puta sam išla u servis. Zatim je počela priča da plin ne valja, pa sam sipala gas na pumpama koje su mi oni preporučivali. Pokazivali su mi neki papir da su radili veštačenje i da gas kod nas nije dobar. Sipali smo i u Mađarskoj i u Bosni, ni sama ne znam gde sve ne, ali ista greška se uvek ponavljala. I tako već godinu dana. Niko mi nije skrenuo pažnju da može da postoji problem iako je bilo istih slučajeva ranije - kaže Smilja, koja čeka sudsku odluku.

Kada su shvatili da ovaj čovek neće odustati, u "Dačiji" su mu na kraju priznali da su im motori neispravni i popravili Darkov automobil, a uz to su mu kao izvinjenje obećali besplatan prvi servis. Međutim, kada je došlo vreme da dobije svoj poklon, naš čitalac je još jednom bio prevaren.

VELIKA DAČIJINA NAVLAKUŠA! Kupovina na tri rate košta vas 500 evra!

- Pošto su potrošili sva nelogična opravdanja i videli da sam spreman i da ih tužim, iz "Dačije" su nakon nekoliko meseci napokon priznali da je greška do njih i da je motor neispravan. Zamolili su me da sačekam dok im stigne neki deo iz Pariza, a potom mi i popravili automobil koji je napokon radio ispravno. Kao izvinjenje za sve neprijatnosti koje sam imao ponudili su mi da biram da li želim na poklon besplatan prvi servis ili zimske gume. Izabrao sam servis. Međutim, kada je trebalo da ga uradim, usledio je novi šok pošto su mi tražili da ga platim. Rekao sam im da provere i da je meni to poklon, a oni su mi odgovorili da nemaju nikakvu informaciju za tako nešto. Pozvao sam menadžere koji su mi obećali poklon, a oni su mi rekli da se to ne važi jer je obećanje dato usmeno i putem telefona i da ne postoji pisani trag. Tu sam tek pobesneo kada sam video koliki su prevaranti - priča Aćimović i na kraju napominje:

9.000 evra košta nova "dačija sandero" 0,9

- Ovakve lažove i prevarante kao što su ljudi u "Dačiji" nisam sreo u svom životu, a radio sam sa svakakvima. Zbog toga ne želim sa njima više ništa da imam niti ću ikada više bilo šta kupiti od ove kompanije - konstatuje ovaj prevareni potrošač.

Naš sagovornik tvrdi da ga je "Dačija" prvi put prevarila i pre nego što je seo u automobil jer su mu tražili da plati kamatu za nešto što su reklamirali kao beskamatnu kupovinu.

- Došao sam u "Dačiju" da kupim automobil jer je na reklami jasno pisalo da može na rate bez ikakve kamate. Međutim, čim sam potpisao ugovor, oni su mi rekli da ipak banci mora da se plati neka naknada, što je faktički kamata.

"Dačija": Srpski gas ne odgovara standardima

Sudeći prema odgovorima koje smo dobili od "Dačije", ova kompanija ne odustaje od zvaničnog stava da je reč o kvalitetu gasa na srpskim pumpama. Čak ni posle činjenice da je našem sagovorniku problem rešen jer mu je zamenjen deo, a ni tvrdnje ostalih da su TNG točili van Srbije.
- Kada su nam se javili kupci sa pritužbama da imaju anomalije u radu motora, sva vozila su detaljno pregledana i testirana. Analizirajući uzrok neispravnosti ustanovljeno je da su komponente sistema za pogon motora apsolutno ispravne, a da se u TNG-u nalaze materije nepoznatog sastava. Takođe je uočena činjenica da su se na funkcionisanje vozila žalili isključivo vlasnici sa teritorije Srbije, a ne i oni iz regiona ili Evrope, iako su sva ta vozila proizvedena na istoj proizvodnoj traci. U cilju utvrđivanja kvaliteta goriva, angažovali smo nezavisnu akreditovanu laboratoriju i akreditovanu ustanovu za ispitivanje vozila, Mašinski fakultet u Beogradu. Kao rezultat ispitivanja, laboratorija SGS je ustanovila da se u uzorcima goriva nalazi izuzetno visoka vrednost "suvog ostatka nakon isparavanja", što znači da TNG po tom osnovu ne odgovara standardu EN589. Sveobuhvatna analiza je pokazala da u ovom slučaju uzrok problema u funkcionisanju vozila sa pogonom na tečni naftni gas nije do proizvoda već do goriva koje se prodaje u Republici Srbiji - kažu u "Dačiji".

Informer

Da podsetimo, na internet forumima su se javili i brojni kupci iz Hrvatske koji imaju isti problem. Na forumu "Dačija klub Hrvatska" izvesni Ivan nedavno je napisao:
- Prošle godine kupili smo "sandero" 0,9 sa LPG. Prvi problemi sa plinom počeli su sa hladnijim danima na početku jeseni. Servis je bio bespomoćan, prvo su oprali dizne, a kad to nije pomoglo, zamenili su ih. Ni to nije pomoglo. Posle četiri meseca, zvali su me iz servisa i pozvali na zamenu kompletnog plinskog sklopa uključujući i zamenu dizni koje sad stižu od novog proizvođača. U servisu su mi takođe jednom prilikom rekli da je najveći broj prijava kvara bio na teritoriji Srbije i da su to u početku povezali sa kvalitetom plina. Na kraju se ispostavilo da je prijava kvarova bila u čitavoj Evropi i da plinski uređaj nije dovoljno testiran na 0,9 TCE motorima - napisao je Ivan.




Rale

02.08.2018. 11:57

Ukoliko naš gas ne odgovara tom automobilu zašto ga uopšte i nude u našoj zemlji? Šta misle, da ću ići u Mađarsku da ga punim.


NikolaKBgd

02.08.2018. 10:28

Tako udri im reklamu! Svaka cast! Jedino vi imate hrabrosti da im stanetevna put!


sladjan

02.08.2018. 12:01

krs od auta!!!!!ako hocete pravi auto ima za te pare fijat ,suzuki!!!!!nista drugo!sta se ljudi primaju na gas to nista nevalja!!!dacija rumun!kad su rumuni nesto dobro pravili!


Sasko

03.08.2018. 14:15

Za 9000 evra mogli ste da kupite avion od auta,ma za 5000.


PanicMechanic

20.08.2018. 08:38

Проблем је, колико видим, са уређајем за ТНГ, а не са мотором. Иначе возим Сандера из 2009. године са 1.4 мотором, нема никаквих проблема.


Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]