PAŽNJA! LOPOVI SMISLILI NOVU PREVARU: Naivnoj Emili skinuli 4.500 evra sa kartice OBEĆAVAJUĆI JEFTIN POKLON VAUČER

Shuterstock

15:45 Zaštitnik potrošača 0

Zastitnikpotrosaca.rs | 11. 09. 2019.

PAŽNJA! LOPOVI SMISLILI NOVU PREVARU: Naivnoj Emili skinuli 4.500 evra sa kartice OBEĆAVAJUĆI JEFTIN POKLON VAUČER

Misleći da popunjava "običnu" anketu naivna Emili je rekla prevarantu sasvim dovoljno podataka da bi mogao da iskoristi njenu kreditnu karticu

Naručite nešto putem interneta i stigne vam pogrešan artikal - dešava se. Ali šta ako dobijete isporuku kada niste ništa naručili?

Ranije ovog leta Emili je primila telefonski poziv od nekoga ko se predstavio kao zaposleni poznate internet kompanije za odeću.

On je obavestio Emili da je došlo do greške administratora, pa su joj poslali neku robu.

Rečeno joj je da treba da prihvati robu, a da će je drugi kurir pokupiti od nje i vratiti. Kao izvinjenje za neprijatnost, Emili je obećan poklon bon u iznosu od 50 evra.

Pixabay

 

Sledećeg dana stigla su tri velika paketa i prema uputstvu, Emili je prihvatila isporuku. Dva dana nakon toga, kako joj je rečeno, stigao je drugi čovek rekavši da je poslan da ih pokupi. Zauzvrat Emili je dobila poklon bon od 50 evra. Super, rekao bi neko, još je i profitirala zbog tuđe greške.

Ali dve nedelje kasnije Emili je primetila da je prodavac paketa naplatio 4.500 evra sa njene kreditne kartice.

Tek tada je počela da sastavlja delove prevarantske slagalice. Shvatila je tačno šta se dogodilo. Tri nedelje pre poziva koji je tvrdio da dolazi iz prodavnice, Emili je popunila anketu u lokalnom tržnom centru.

BANKARI U ŠOKU, HAKERI OPLJAČKALI 1,5 MILIONA EVRA: Sa kloniranih debitnih kartica novac skidali širom Brazila

Kao deo upitnika, od nje se tražilo da imenuje dva maloprodajna preduzeća sa kojima ima nalog na mreži. Takođe su joj traženi i drugi detalji, uključujući njen telefonski broj.

Emili je pristala na anketu pošto su joj ponudili poklon karticu u iznosu od 20 evra. Ali tada je prevarant od Emili dobio dovoljno detalja da bi mogao da koristi njenu kreditnu karticu za kupovinu preko interneta. Robu su naručili od jednog od trgovaca kod koga im je rekla da ima račun.

Informer ZP

 

Kako bi izbegao sumnju prodavca, prevarant je isporučio robu na Emilinu adresu. Zatim je telefonirao predstavljajući se kao prodavac, koji je na njenu adresu poslao "neku" robu greškom. Pakete je pokupio, a sirotoj Emili ostavio poklon bon od 50 evra.  

Trgovac koji je naplatio robu 4.500 evra odbio je da vrati novac, ali savetovao je Emili da podnese zahtev u odelenju policije koje istražuje prevare s kreditnim karticama u vrednosti iznad 100 evra.



Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]