22.09.2020.

07:34 >> 07:44

Foto:

Politika

RAZGOVORI ĆE SE VODITI NA VIŠE FRONTOVA! Koje će sve projekte Srbija predložti DFC?


Glavni povod za posetu američkih partnera i zvaničnika je otvaranje regionalne kancelarije DFC u Beogradu, preko koje će projekti biti realizovani, a najavljeni su i detaljni razgovori o nastavku finansiranja glavnog projekta predviđenog sporazumom iz Vašingtona - autoputa Niš - Merdare - Priština.

VAŽAN SASTANAK U PALATI SRBIJA! Vučić i Brnabić danas s Grenelom i Bolerom

Međutim, razgovori će se od danas voditi na "više frontova", biće uključeno viće ministarstava i Privredna komora Srbije, a na stolu će biti sve što je početkom septembra dogovoreno u Beloj kući, kada se predsednik Srbije Aleksandar Vučić sastao sa predsednikom SAD Donaldom Trampom i njegovim najbližim saradnicima.

Prema informacijama Tanjuga, predlozi projekata sa kojima će izaći Beograd tiču se pre svega izgradnje puteva i pruga koji će povezati Beograd i Prištinu.

Samo projekti koji se tiču infrastrukture vredni su 3,7 milijardi evra, kažu za Tanjug u Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.

To Ministarstvo je, inače, pripremilo konkretnu platformu za pregovore, koja podrazumeva povezivanje sa Prištinom na ukupno četiri putna pravca u dužini od 267 kilometara.

GRENEL SA DELEGACIJOM DFC STIGAO U BEOGRAD! Na aerodromu ih dočekali premijerka Brnabić i ambasador Godfri! (VIDEO)

To su projekti za gradnju autoputa Niš - Merdare - Priština u dužini od 100 kilmetara, autoput Bujanovac - Končulj - Gnjilane - Štrpce od 78 kilometara, zatim brzu saobraćajnicu Raška - Jarinje - Kosovska Mitrovica od 61 kilometar, kao i obnovu puta Ribariće - Brnjak - Zubin Potok u dužini od 28 kilometara.

Procenjuje se da će za te projekte u putnoj infrastrukturi biti potrebno između 2,18 i 2,73 milijardi evra.

Informer

Grenel sa delegacijom DFC stigao u Beograd

Prva deonica autoputa do Prištine Niš-Merdare duga je 77 km. Ukupna procenjena vrednost izgradnje punog profila autoputa (šest traka) Niš-Merdare je 1,065 milijardi evra, a autoput bi se gradio fazno.

U prvoj fazi će se raditi izgradnja poluprofila autoputa, i cena izgradnje od Niša do Merdara će iznositi oko 648 miliona evra i to prvo deonica od Niša do Pločnika čija je vednost 255 miliona evra, a zatim druga deonica od Pločnika do Merdara iznosu od 393 mil evra.

(VIDEO) VUČIĆ JE TEŽAK PREGOVARAČ, BORI SE ZA SVOJ SRPSKI NAROD! Grenel za Srpski radio Čikago o utiscima sa sastanaka u Beloj kući!

Ako bude autoput ekonomski isplativ po broju vozila gradiće se put profil autoputa.

Za prvu deonici od Niša do Pločnika već je obezbeđen zajam EIB - a od 100 miliona evra, kao i grant od 40,6 miliona evra iz Investicionog okvira za Zapadni Balkana (WBIF). Takođe, zajam od 85 miliona evra Evropske banke za obnovu i razvoj tek treba da bude popisan, a ostatak će biti finansiran iz budžeta Srbije.

Auto put Niš-Merdare-Priština je deo osnovne indikativne transportne mreže EU. Koridor 10 i ovaj autoput će se povezati kod Niša i omogućiti izlazak Srbije na albanske luke na Jadranskom moru i bolje povezati 500.000 ljudi.

Dužina budućeg autoputa Niš-Drač je 383 kilometara.

Početak radova na deonici Niš-Pločnik, prema sadašnjem planu, očekuje se najkasnije sredinom 2021. godine.

Kada je reč o železničkom povezivanju sa Prištinom već su u toku pripremne projektne aktivnosti sa kineskim partnerima (CRBC) za gradnju brze pruge Beograd - Niš u dužini od 240 km koja vredi oko 2,1 milijardu evra.

ODLIČAN SIGNAL ZA INVESTITORE IZ CELOG SVETA! Siniša Mali sa DFC o projektima iz programa "Srbija 2025"

U planu je da se radi pruga Doljevac - Kuršumlija - Merdare od 87 km za šta je potrebno oko 980 miliona evra. Zatim Meradare-Priština u dužini od 43 km ukoliko se na tom delu bude gradila nova pruga od Merdara-preko Prilužja do Prištine (jer od izlaza iz tunela Merdare nedostaje pruga).

Takođe, pruga Priština-Kosovo Pole-Ðeneral Janković-granica sa Severnom Makedonojom od 70,8 km.

Postojeća železnička trasa na relaciji Beograd-Lapovo-Niš-Doljevac-Kuršumlija-Priština ukupne je dužine 388 km.

Saobraćaj se trenutno odvija do Merdara pošto je tunel na samoj administrativnoj liniji urušen u NATO bombardovanju. Od izlaza iz ovog tunela kod Merdara do Prištine nedostaje oko 36 km pruge, koja je fizički uklonjena sa trase.

ONI KOJI KRITIKUJU ONO ŠTO SMO URADILI U VAŠINGTONU, OVALNI KABINET NISU VIDELI NI NA RAZGLEDNICI! Đurić: Sporazum se sprovodi munjevitom brzinom!

Novom železničkom trasom od Beograda do Prištine, koja bi išla od "mesta prekida" kod Merdara preko Prilužja do Prištine ima oko 400 km, a za njenu realizaciju je potrebno izgraditi kompletno novu prugu u dužini od oko 43 km od Merdara do Prištine.

Beograd i Priština su se, inače, sporazumom iz Vašingtona obavezali da će primenjivati sporazume o autoputu i pruzi od Beograda do Prištine, koji su potpisani 14. februara ove godine, kao i zajedničku studiju o izvodljivosti o opcijama za povezivanje železničke infrastrukture Beograd-Priština sa lukom na Jadranskom moru. Dogovoreno je takođe da će na realizaciji tih projekata sarađivati sa DFC - om i američkom Eksim bankom.

Sporazumom je predviđeno i obezbeđivanje novca za finansiranje kredita za mala i srednja preduzeća, među kojima će biti i ona za razvoj ženskog preduzetništva.

Sporazum je obuhvatio i regionalnu inicijativu srpskog predsednika, tzv. Mini-šengen, kojoj je Priština ranije odbijala da se priključi, kao i ranije najavljeno otvaranje direktne aviolinije između Beograda i Prištine.

DIREKTOR DFC ADAM BELER OBJAVIO SJAJNU VEST: Posle istorijskog sporazuma u Vašingtonu 21. septembra otvaramo kancelariju u Beogradu i otpočinjemo projekte!

Tema razgovora tokom posete DFC-a biće i saradnja sa američkim Ministarstvom energetike na izradi studije izvodljivosti za potrebe zajedničkog iskorišćavanja akumulacije Gazivode, kao i diversifikacija snabdevanje energentima.

DFC, sa ukupnim budžetom od 60 milijardi dolara, od čijeg dolaska u Srbiju se mnogo očekuje, usmeren je pre svega ka podsticanju privatnih ulaganja u zemlje u razvoju, a najviše u oblasti energetike i infrastrukture cirkularne ekonomije.

Grenel i predstavnici DFC sinoć doputovali u Beograd
 

Specijalni savetnik predsednika SAD Ričard Grenel i delegacija američke Razvojne finansijske korporacije, DFC, doputovali su u ponedeljak uveče u Beograd, u dvodnevnu posetu, tokom koje će razmotriti sa srpskim partnerima i zvaničnicima projekte koje će delom finansirati taj američki fond, a dogovoreni su sporazumom iz Vašingtona.

Grenel i predstavnici DFC sleteli su oko 21.40 sati na beogradski aerodrom "Nikola Tesla", gde ih je sačekala premijerka Ana Brnabić, kao i američki ambasador u Srbiji Entoni Godfri.

Grenel će se, zajedno sa izvršnim direktorom DFC Adamom Bolerom, danas sastati sa predsednikom Srbije Aleksandrom Vučićem i premijerkom Anom Brnabić.

Predstavnici dve delegacije nakon sastanka potpisaće Zajedničku izjavu, a zatim se obratiti medijima.

Visoka delegacija DFC imaće u naredna dva dana sastanke sa predstavnicima Privredne komore Srbije i ministarstvima finansija i saobraćaja, građevinarstva i infrastrukture.

Dolaskom Grenela i Bolera počinje konkretna realizacija sporazuma o normalizaciji ekonomskih odnosa Beograda i Prištine, koji je 4. septembra potpisan u Vašingtonu.

Tim sporazumom predviđeno je otvaranje regionalne kancelarije DFC-a u Beogradu.