22.08.2021.

09:57

Foto: Beograd.rs

Srbija

VESIĆ: Grad Beograd sutra objavljuje poziv za javni uvid u PGR šinskih sistema!

On je za Beoinfo rekao da će to biti "prvi put u modernoj istoriji da Beograd planira kroz obavezujući skupštinski akt kako će razvijati šinske sisteme gradskog prevoza od metroa, preko gradske železnice, do tramvaja".

- Jedino nam šinski sistem garantuje brz, tačan javni prevoz pošto je nezavisan od drugih vidova saobraćaja. Usvajanje ovog PGR-a kruna je višegodišnjeg rada i potvrda da se Beograd zvanično opredelio da šinski sistem postane osnovni podsistem javnog prevoza. To će se dogoditi veoma brzo, do 2030. godine - rekao je Vesić.

- Prema ovom planu, metro postaje okosnica javnog gradskog transporta putnika u gradskom području, gradska železnica u prigradskom, a tramvaj dobija ulogu napojnog sistema železnice i metroa - objasnio je Vesić.

Precizirao je da su nacrtom PGR-a predviđene tri metro linije: Metro linija 1 na potezu Makiš - Mirijevo, u dužini od oko 21,1 km sa ukupno 21 stanicom, Metro linija 2 na potezu Depo Bežanija - Mirijevo u dužini od oko 19,2 km sa ukupno 22 stanice i Metro linija 3 na potezu Banjica - Blok 61 - Bežanija, u dužini od oko 22,7 km, sa ukupno 23 stanice.

Ovim planom je predviđeno i uvođenje novih linija popularnog BG voza u dužini od 37,2 km, sa više novih stanica i stajališta. Linijama BG voza sa metro sistemom biće povezani Surčin, aerodrom, nacionalni stadion i Obrenovac. To znači da će građanke i građani Surčina, Obrenovca, Sopota, Mladenovca, Lazarevca i Barajeva imati gradski prevoz "u špicu" na 15 minuta a "van špica" na 45 minuta.

Informer

Vesić je takođe izrazio zadovoljstvo što su stručnjaci podržali njegovju ideju o širenju tramvajske mreže.

- Ovim planom predviđeno je širenje tramvajske mreže na šumadijskom, sremskom i banatskom delu grada, u ukupnoj dužini od 42,26 kilometara novih deonica... Kako bi posle ovih promena tramvaj dobio mnogo veću ulogu u javnom prevozu grada, u narednom periodu objaviću plan zamene 130 starih tramvaja novima u narednih deset godina - najavio je Vesić.

- Ovo je istorijski dokument za Beograd kakav naš grad nikada nije imao. Iza ovog dokumenta stoji višegodišnji rad stotina stručnjaka Urbanističkog zavoda grada Beograda, kao i onih koji su radili Plan generalne regulacije šinskih sistema sa elementima detaljne razrade... Beograd sada zna kako će se razvijati naš javni prevoz u ovom veku - istakao je Vesić