07.06.2020.

18:17

Foto:

Vesti

DIJETA U DOBA KORONE! DAN 81! Ovakve lepote postoje samo u Srbiji! "Crni eksplorer" na Staroj planini obilazio čuda prirode koja oduzimaju dah i za dan prepešačio neverovatnih 18 kilometara! (VIDEO)

Moje pešačenje je počelo u selu Rsovci odakle sam se uputio do pećinske crkve Svetih Apostola Pavla i Petra koja ima jedinstvenu ikonu u freskoslikarstvu  "ćelavi Isus" iz 13. veka. Da bih stigao do ove prelepe crkve u pećini, koja neodoljivo podseća na staroplaninski Ostrog, morao sam da savladam prvu visinsku prepreku u vidu nemalog broja stepenika. Razgledanje ove crkve iskoristio sam za odmor, nakon čega sam se brže-bolje zaputio ka lokalitetu Slavinjsko grlo u klisuri Rosomačke reke. Uprkos tome što sam dosta pešačio, distancu koju sam prešao nisam ni osetio jer sam se kretao po nedirnutoj prirodi, prelazio šumske potočiće, peo se po stenama...

Informer

Kada sam stigao do Slavinjskog grla, shvatio da uprkos tehnološkoj revoluciji i sve većem broju otkrića do kojih dolazimo, ljudi nikada neće moći da ispariraju onome što može da napravi priroda. Svestan da nisam Ivo Andrić, čak ni blizu, neću se truditi da vam opišem kako to izgleda a u videu i slikama sam pokušao da vam dočaram makar jedan delić svega toga.

Ono što je važno da kažem je da sam već na putu do Slavinjskog grla, negde posle podneva, imao više od 10.000 pređenih koraka što u Beogradu napravim za ceo dan. Sledeća tačka ovog mog putovanja je bio izvor Vrelo, a nakon toga i selo Dojkinci gde sam napravio kratku pauzu za odmor u najmodernijem planinarskom domu u Srbiji.

Odatle sam pešačkom stazom došao do vodopada Tupavica koji je nešto najimpozantnije što sam video na ovom kratkom putovanju. Amerikanci imaju Nijagaru, Afrikanci Viktorijine vodopade, ali verujte mi da i mi Srbi imamo čime da se pohvalimo i podičimo na tom polju a pogotovo Piroćanci jer se na Staroj planini nalazi čak trećina od ukupnog broja u našoj zemlji. Nakon što sam uz šum Tupavice i neopisivu vizuelnu impresiju odmorio i dušu i telo, zaputio sam se u obilazak specijalnog rezervata prirode Arbinje, gde sam jednim delom uživao u neverovatnoj "of roud" vožnji džipovima jer nisam profesionalni planinar i ni moja kondicija nije beskrajna. Poslednja tačka ovog mog poduhvata je bila obilazak geološkog fenomena, kraške uvale Ponor koja je pravi primer remek-dela prirode i nalazi se na gotovo 1.500 metara nadmorske visine.

Informer

Posle svega što sam prošao mogu samo da vas pozovem da obavezno obiđete Staru planinu koja ima više od 300 kilometara obeleženih staza za planinarenje, pešačenje, trčanjem biciklizam, jahanje i druge sadžaje ali i sve ostale prirodne lepote Srbije. Za nas koji smo na dijeti je to dobro jer možemo mnogo da unapredimo svoju kondiciju i formu, pogotovo što je vazduh oko 1389. puta čistiji od onoga u gradovima i shodno tome telo može da podnese veće napore. Za one koji ne moraju da paze na ishranu ovo je i gurmanski raj sa brojnim specijalitetima od peglane kobasice i najbolje jagnjetine u zemlji, preko ovcijeg i kozijeg sira i čuvenog kačkavalja, pa do kolenica, repova, ribića...

U svakom slučaju jedno neverovatno iskustvo, a mi nastavljamo dalje, poštujući sva pravila u ishrani i trenirajući sve više i više. Ide nam odlično, izgledamo sve bolje, i jedino odustajanje može da nas spreči da ne uspemo u ovoj priči. A kako odustajanje nikada nije bilo opcija, pobeda nam masnim naslagama, suvišnim kilogramima i gojaznošću nam se smeši.