17.10.2019.

13:36

Foto:

Vesti

VELIKA POBEDA ZAŠTITNIKA POTROŠAČA! PROPAO POKUŠAJ PREVARE: SBB priznao grešku i otpisao klijentu NEPOSTOJEĆI DUG!

Posle pisanja Zaštitnika potrošača o pokušaju SBB da prevari jednog od svojih klijenata i zakine ga za mesečnu pretplatu od jednog dinara, ovaj kablovski operater je, verovali ili ne, priznao svoju grešku i oštećenom korisniku korigovao račune!

Informer

 

Podsetimo, u prošlom broju našeg lista pisali smo o skandaloznom slučaju ovog operatera kada je korisniku Ivanu Č., koji je uprkos potpisanom ugovoru da će šest meseci pretplatu plaćati samo jedan dinar, poslednji račun iznosio čak 6.799 dinara.

Ovaj operater je konačno, posle toliko žalbi, a tek posle vašeg teksta, priznao grešku i ispravio sve nelogičnosti i dugovanja koje mi je natovario
Ivan Č.

Nažalost, ovo je samo jedan u nizu primera oštećenih klijenata SBB, koji se naročito žale na probleme sa "EON paketima" i nerealnim računima.

Otpisali dug

- U junu ove godine, tačnije 11. u mesecu, uzeo sam u SBB paket "EON lajt duo", čija je mesečna pretplata 2.066 dinara. Međutim, u ugovoru je lepo naznačeno, a to mi je operater i potvrdio, da je prvih šest meseci pretplata skoro besplatna, jer se plaća svega jedan dinar i to je bila promo akcija.

Ali već u julu stigao mi je račun umesto od jednog dinara, 1.704 dinara, uz dodatnih 1.395 za nekakvo održavanje, pa mi je sve zajedno ispalo 3.099 dinara. I to mi je stigao račun kao da sam SBB uslugu koristio čitav mesec.

A onda je usledio novi šok. Kada mi je za avgust došao račun od jednog dinara i taman kad sam pomislio da su ispravili grešku, video sam i stavku na papiru od 1.395 dinara, opet za održavanje, koje mi niko spomenuo nije. Bio sam potpuno šokiran kada sam pogledao ukupna dugovanja.

Saveti za potrošače

* pažljivo čitajte ugovor

* tražite svoja prava

* uložite žalbu

* obratite se potrošačkim udruženjima ili inspekciji

Od juna do septembra ukupan dug trebalo je da bude tri dinara, jer sam takav ugovor potpisao. Međutim, meni je stigao račun na kojem je pisalo da dugujem za SBB usluge više od 6.000 dinara.

Znao sam da nešto nije u redu, da je greška i žalio sam se, ali nije urodilo plodom - ispričao nam je Ivan i otkrio da je SBB grešku priznao tek nakon pisanja Zaštitnika potrošača.

- Kada sam pomislio da ću pravdu morati da potražim na sudu ili preko nadležnih organa, iz ove kompanije sam dobio imejl. I to samo nekoliko dana nakon što je moja priča izašla u vašem listu. Ovaj operater je konačno, posle toliko žalbi, priznao svoju grešku, i to nimalo sitnu, i ispravio sve nelogičnosti i dugovanja koje mi je natovario.

Priznali su da je došlo do greške prilikom fakture i da su mi otpisali sav dug koji je nastao njihovim propustom. Reč je o ukupnom iznosu od 9.814 dinara. Čak su mi, nećete verovati, dali benefit kao izvinjenje, da mesečnu pretplatu uz "EON paket" plaćam po akcijskoj ceni od jednog dinara, umesto ugovorenih šest, 12 meseci - otkrio nam je naš sagovornik.

Dobra odluka

U potrošačkom udruženju "Efektiva" ističu za Zaštitnik potrošača da je i ranije bilo ovakvih slučajeva i da je ovo dokaz da ovaj operater i te kako ima propusta u svom poslovanju.

9.814 dinara je iznos otpisanog duga

- Kao što smo i prošli put rekli, moralo je sve da se ispita i da se sačeka odgovor SBB-a. Bilo je jasno da je došlo do ozbiljnog kršenja ugovorne odredbe i do nepoštene poslovne prakse. Jer, i ranije smo imali slučajeve kada su se ljudi žalili na ove promo pakete od jednog dinara, kada su im bukvalno stizala neobjašnjiva dugovanja, baš kao ovom potrošaču.

Pohvalno je što se greška ispravila, odnosno što je SBB priznao propust i što je shvatio da se prava potrošača ne mogu  ne mogu kršiti. Nadamo se da će i ubuduće pribegavati ovakvoj praksi - naglašavaju iz "Efektive".

Pratite Zaštitnik potrošača na Fejsbuku OVDE

Pratite Zaštitnik potrošača na Tviteru OVDE
Tagovi: