• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer
Video

27.12.2025

19:30

Top 3 polovnjaka do 950 evra: Malo troše, jeftino se održavaju i traju godinama

Shutterstock

Automobili

Top 3 polovnjaka do 950 evra: Malo troše, jeftino se održavaju i traju godinama

Podeli vest

U ponudi polovnjaka do 950 evra, gde su kompromisi neizbežni, "folksvagen polo", "opel astra G" i "zastava fiat" nude najbolji odnos cene i kvaliteta.

U uslovima u kojima prosečan potrošač u Srbiji želi pouzdan, jeftin i ekonomičan automobil bez velikih ulaganja, izbor pravog polovnog vozila može biti presudan za budžet i svakodnevnu upotrebu.

Na domaćem tržištu polovnih automobila ipak se jasno izdvajaju tri modela čija je reputacija uglavnom pozitivna: "folksvagen polo", "opel astra G" i "zastava fiat". Ovi automobili ne samo da su relativno jeftini za kupovinu, već se često mogu naći u oglasima i ispod granice od 950 evra.

Upravo oni imaju niz karakteristika zbog kojih ih vozači biraju kao praktična i isplativa rešenja za gradsku i prigradsku vožnju.

"Folksvagen polo"

Kod modela "folksvagen polo", iako su primerci koji koštaju ispod 950 evra najčešće stariji i sa većom kilometražom, ovaj hečbek reputaciju opravdava kroz ekonomičnu potrošnju i jednostavnu konstrukciju.

Foto: Foto: Shutterstock

 

Na domaćim oglasima mogu se naći primerci iz ranijih generacija sa cenama u rasponu približnim ili ispod 950 evra za primerke iz 2000-tih. Naravno, stanje i kilometraža mogu varirati. 

Karakteristično za "polo-a" je da predstavlja kompaktno vozilo sa niskom potrošnjom goriva, posebno u verzijama sa malim benzinskim i dizel agregatima (1.2-1.4 l), što ga čini pogodnim za gradske uslove.

Mehanički jednostavniji benzinski motori obično troše manje goriva i lakši su za servis, a dostupnost rezervnih delova je relativno dobra na lokalnom tržištu, što dodatno doprinosi niskim troškovima održavanja. Pohvale se često vezuju za dobar osećaj u vožnji gradske sredine i stabilnost na autoputu, za ovu klasu vozila, uz shvatanje da su to primerci starije proizvodnje sa tipičnim oblicima habanja. 

"Opel astra G" 

"Opel astra G" je kompaktna limuzina/hečbek koja se od kraja 1990-ih do ranih 2000-ih proizvodila u velikom broju primeraka širom Evrope, što znači da se polovni primerci lako pronalaze i po veoma pristupačnim cenama.

Foto: Foto: Shutterstock

 

U oglasima na domaćim portalima moguće je naići na oglas za "astru G" starijih godišta po cenama već od 600 do 900 evra, pa i ispod toga, zavisno od stanja vozila i kilometraže. 

Ovaj model se ističe dobrom udobnošću vožnje za segment kompaktnih automobila, dovoljno prostranom unutrašnjošću i adekvatnim prtljažnim prostorom za porodičnu upotrebu. Mehanički gledano, popularne su verzije sa klasičnim 1.6 l benzin motorima koji su jednostavni za održavanje, imaju relativno nisku cenu rezervnih delova i široku mrežu servisa koje poznaju ovaj model temeljno.

"Astra G" je često izbor vozača koji žele stabilan svakodnevni auto bez specijalnih troškova, iako treba obratiti pažnju na stanje kočnica, ogibljenja i rđe kod starijih primeraka. 

"Zastava fiat"

Kao nosilac tradicije domaće automobilske proizvodnje, "zastava fiat" modeli, uključujući popularne verzije kao što su "zastava 101" ili "zastava koral" (poznatiiji u narodu kao "jugo / fiat" tokom ’90-tih i ranih 2000-ih), predstavljaju najjednostavnije i najjeftinije rešenje za polovni automobil.

Foto: Foto: Printscreen/Wikipedia

 

Na tržištu polovnih može se naići na ove modele po cenama ispod granice 950 evra, obično od 400 evra pa na više, u zavisnosti od stanja. Očuvanij primerci koštaju oko 900 evra. 

Glavna prednost ovih automobila je njihova nekomplikovana mehanika - jednostavni benzinski agregati sa malo utrošaka i minimum osetljivih sistema, kao i vrlo niska cena delova i održavanja.

To ih čini pogodnim za vlasnike koji žele osnovno prevozno sredstvo bez dodatnih troškova servisa. S druge strane, očekivana starost vozila i relativno skromnija bezbednosna i komforna oprema zahtevaju realna očekivanja od ovakvog vozila, ali za one sa malim budžetom ovo može biti praktično rešenje.

Bez obzira na izbor, pametna kupovina zahteva temeljnu proveru stanja vozila kod mehaničara i realnu procenu troškova održavanja, jer čak i najjeftiniji polovnjak može doprineti višim troškovima ako se zanemare osnovni koraci pre kupovine.

BONUS VIDEO


Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Imate mišljenje?

Ukoliko želite da ostavite komentar, kliknite na dugme.

Ostavite komentar

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

sledeća vest

Politika

Hronika

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set